וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר שוויון

רותם דרוב

9.1.2008 / 10:00

אם חשבתם שחגיגת חצי גמר הגביע תבטיח הפעם שוויון הזדמנויות לחולון ועפולה גלבוע, כנראה שלא הערכתם מספיק את אבנר קופל

כשהפועל חולון עלתה לחצי גמר גביע המדינה, נכתב למחרת בטעות בעיתון גדול במדינה: "חולון צריכה להתפלל לקבל את עפולה בחצי הגמר, שם יש לה סיכוי". אתם יודעים מה? הוא לא טעה בגלל איזשהו חוסר כבוד שהוא מקרין כלפי חולון, הוא טעה מהסיבה הפשוטה שהפועל חולון לא יכולה לקבל את עפולה בחצי הגמר, כי הפועל חולון תוגרל או מול מכבי תל אביב או מול הפועל ירושלים, וכמובן, גם גלבוע עפולה. למה, אתם שואלים? כי באיגוד החליטו שהכי טוב להבטיח גמר קלאסי, תקראו לזה, ה"סופר קלאסיקו" של הכדורסל הישראלי, ירושלים מול תל אביב.

באיגוד קבעו תחילה שהגמר יהיה במעמד הפיינליסטיות של הגמר הקודם. "אבל רגע", ישאל פלוני, "התמצאותי בנבכי הכדורסל הישראלי לא גבוהה, אלא שאפילו אני זוכר שמכבי לא עלתה לגמר הגביע עונה שעברה, אלא הודחה על ידי קבוצת בני השרון הסימפטית". ואז יסבירו לו באריכות שאכן זכרונו כשורה, ובאמת כל הכבוד על תשומת הלב, אבל שינו את החוק במיוחד. שוב. כי אתם יודעים, חוקים נועדו כדי לשנותם.

אז הנה החוק החדש - הגמר ייערך במעמד האלופה ומחזיקת הגביע, ואיזה יופי שיש לנו ליגה שוויונית, שבה האלופה ומחזיקת הגביע הן שתי קבוצות שונות. את מי מעניינות הפועל חולון והפועל גלבוע עפולה, שמקוות להגריל אחת את השנייה ולנסות להגיע לגמר?

מנהלת הליגה מתרכזת במופעים, בהצגות ענק ובמפגני "שופוני יא נאס", אבל הספורט לא מאוד חשוב לה. המנהלת רוצה להראות לכם שמבחינתה ה"סופר קלאסיקו" בכדורסל הישראלי הוא הדבר האמיתי (אכן, סופר קלאסיקו, כמו שמכבי וירושלים נראות באירופה, זה יותר "סופר פאתטיקו"), והודיעה כי רק 2,900 כרטיסים יימכרו לאירוע השיא של העונה, הפיינל פור. ולאן הלכו שאר הכרטיסים? ובכן, המנהלת מסבירה באתר האינטרנט הנוצץ שלה כי 6,000 כרטיסים נקנו מיד על ידי הנהלות הפועל ירושלים ומכבי תל אביב (במכירה מוקדמת), ולשתי הקבוצות האחרות (שאנחנו עדיין לא יודעים מי הן, אבל לפי מנהלת הליגה, בטוח שמכבי וירושלים כן יהיו שם), הוקצו 750 כרטיסים בלבד לכל קבוצה.

לנהריה, בני השרון, חולון וגלבוע עפולה יש חלום להגיע לפיינל פור. תיאורטית, כולן יכולות להיות שם, על חשבון מכבי וירושלים. הליגה עדיין לא סיימה את הסיבוב הראשון ,שלא לדבר על הישורת האחרונה, וכבר מנהלת הליגה לוקחת כמובן מאליו שלפחות שתיים מהקבוצות הללו לא יגיעו לשם. ואם יגיעו, חוג האוהדים של קבוצה זאת או אחרת צריך להבין שהוא לא יכול לגייס 3,000 אוהדים נרגשים למעמד, שהרי לפי המנהלת, הגרעין הקשה של כל קבוצה שאינה מכבי תל אביב או ירושלים מונה מקסימום 750 אוהדים. כל שאר הטרמפיסטים שרוצים להדבק בחיידק הכדורסל, שיפתחו את מכשירי הטלוויזיה באותו ערב חגיגי. אל תשאלו מה אומרים על זה בחולון, אתם יודעים את התשובה.

קופל מדבר הרבה על ליגה שוויונית ופתוחה, על גיוס ושימור משקיעים וספונסרים, ולראיה הציע את רעיון הפיינל פור, כדי לנסות ליצור הזדמנויות לכל הקבוצות. לפעמים, נראה כאילו פשוט כופפו את הכללים כדי שקבוצה אחרת תיקח תארים, ואם זו לא תהיה מכבי תל אביב, לפחות שתהיה הפועל ירושלים, האלטרנטיבה הנצחית. אין לי אלא להיזכר בציטוט מפיו של אלדד אקוניס, יו"ר בני השרון, שאמר: "פעם חשבנו שמכבי תל אביב מושכת בחבל, רק לא ידענו שהפועל ירושלים מושכת בו מצידו השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully