וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התייחסו אליהם כמו לחיות"

נתיב נחמני

8.1.2008 / 18:01

למשפחת פורד, ששניים מבניה נעצרו בפרשת וויל ביינום, טענות קשות ליחס השב"ס. "כשביקשנו לאכול אמרו לנו 'אנחנו חייבים לכם משהו?'"

ארבעה ימים לאחר שנעצרו האחים אלדן ודורון פורד בחשד למעורבות בקטטה במועדון ה"ג'י ספוט" בתל אביב, בה היה מעורב גם כדורסלן מכבי תל אביב וויל ביינום, משפחת פורד מאשימה. "אף אחד לא טיפל בילדים שלי, מנעו מהם אוכל וטיפול רפואי, פשוט התייחסו אליהם כמו שמתייחסים לחיות", אמר היום לוואלה! חדשות קית פורד, אביהם של השניים.

שני האחים טוענים כבר מיום שבת שאין להם שום קשר לקטטה שאירעה. "ישבתי במועדון עם בחורה ושמעתי שיש בלגאן בחוץ", סיפר אלדן, "יצאתי החוצה לראות מה קורה והדבר הראשון שראיתי היה אורות רכב טסים לכיוון שלי, הרכב פגע בי, עפתי באוויר מהפגיעה והרכב נכנס בקיר". משלב זה, טענות שני הצדדים לגבי שאירע כבר ידועות.

בין אם גרסתו של אלדן נכונה ובין אם גרסתם של אחרים, היחס שלטענתם קיבלו בבית המעצר אבו כביר שבתל אביב, היה משפיל וטוב שלא היה קורה. "מהרגע שנעצרנו, אמרתי לכל מי שהיה אפשר שכואבת לי הרגל כי האוטו של ביינום פגע בי", סיפר אלדן.

דורון, אח של אלדן, שנעצר גם הוא בחשד למעורבות באירוע, חולה אפילפסיה וצורך כדורים על בסיס יומי. "כשלקחו אותנו לאבו כביר, ביקשתי לראות רופא, הסוהרים אמרו לי 'תפסיק עם ההצגות'", טען. עוד טען כי כשאמר להם שאחיו חולה ואם לא יקבל את התרופות שלו הוא עלול לקבל התקף נאמר לו שיהיה בסדר וכי הם יטפלו בו, אך דבר לא קרה. "אפילו הייתה חובשת שעברה בתאים. כשהיא ראתה אותנו היא ביקשה מהסוהר שהיה לידה שישלח לה את אחי ואותי, אבל הוא רק הנהן ובסוף לא עשה כלום".

לא אכלו יומיים

לטענת האחים, מרגע שנעצרו ביום שבת לפנות בוקר ועד ליום ראשון בלילה, לא קיבלו דבר לאכול. "רק שיצאנו מבית המשפט ביום ראשון בלילה לקחו אותי לבית החולים וולפסון שיבדקו אותי ורק אחרי זה נתנו לנו לאכול", סיפר אלדן, "עד אז בכל פעם שביקשנו לאכול אמרו לנו אחר כך וכשהתעקשנו אמר לנו אחד הסוהרים 'אנחנו חייבים לכם משהו?'".

"קשה לי לקבל את מה שעשו לילדים שלי", סיפר אביו של השניים, "הילדים שלי קיבלו יחס של משפיל בלי שום קשר למה שחושבים שהם עשו ואנחנו עדיין טוענים שהם לא עשו כלום". עורך דינם של השניים ישי דב גלילי סיפר היום לוואלה! חדשות כי המשפחה שוקלת הגשת תביעה אזרחית כנגד השב"ס. "עצם העובדה שאלדן לא קיבל טיפול רפואי על אף שביקש ושדורון לא קיבל תרופות זה בעיננו התנהגות לא נכונה ובלתי ראויה של הסוהרים. חוסר הטיפול בהם יצר אצל האחים שהיו רק עדים ונעצרו רק מכיוון שהם כושים עבריים שהיו במקום לחץ רב".

מהשב"ס נמסר לוואלה! חדשות כי אלדן הגיע לידי השב"ס רק במוצאי שבת והופנה על ידי מרפאת בית המעצר לבדיקה בבית חולים למחרת. על טענותיו של דורון נאמר כי כיוון שלפני קביעת טיפול רפואי יש לבצע תיאום עם הרופא המטפל, הוא הוחתם על טופס וויתור סודיות אשר נשלח אל רופא המשפחה שלו על מנת לקבוע את סוג הטיפול. לגבי הטענות לעניין מניעת מזון, נאמר כי מדובר בטענות מופרכות: "בבית המעצר מתבצעת הקפדה בעניין ארוחות לעצורים תוך מתן כל הזכויות המגיעות להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully