וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאזאן השפילה את הפועל ירושלים 45:98

8.1.2008 / 20:15

ירושלים הושפלה על ידי קאזאן 98:45. עם יכולת כזו עלובה אין לקבוצתו של שמיר מה לחפש בגביע יול"ב. דודי: "מבקש סליחה מהאוהדים"

אי שם בחודש נובמבר, היתה הפועל ירושלים שרויה במשבר. הקבוצה לא התחברה, הזרים לא פגעו והניצחונות לא הגיעו. אלא שאז הגיעה קאזאן הרוסית, שעל הנייר היתה אחת המועמדות לזכות בגביע יול"ב, וחטפה תבוסה מהדהדת, 107:68 מידי האדומים. הערב (שלישי) גמלו הרוסים לחניכיו של דן שמיר, כשהנחילו להם תבוסה משפילה עוד יותר, 45:98, ונצמדו אליהם בטבלת הבית.

אבל יותר מכל מיקום בטבלה כזו או אחרת, ישנה את ההתמוטטות המנטלית של שחקניו של דן שמיר, שכבר הוכיחו שאין להם מה למכור במגרשים שאינם מלחה, והערב ביזו את עצמם ואת האוהדים שלהם, עם תבוסה ב-53 הפרש.

ירושלים עוד היתה במצב רוח טוב לאחר שעברה את בני השרון בגביע, אבל קאזאן מיהרה להשכיח כל שביב זיכרון מהמשחק ההוא, ועלתה ליתרון 15 כבר ברבע הראשון. הרוסים לא הורידו את הרגל מהגז, ועצרו את האורחים על 11 נקודות בלבד ברבע השני, ו-25 במחצית הראשונה.

ריצה של קאזאן ברבע השלישי הבהירה כי המשחק הופך להיות על הפרש בלבד, והרוסים עשו כל שביכולתם כדי לנקום על ההפרש מהמשחק הראשון. סרגיי צ'יקאלקין הפציץ מרחוק, לברינוביץ' שלט מתחת לסלים, וירושלים נותרה חסרת אונים. גיא פניני עוד ניסה להחדיר קצת אנרגיה בקבוצה האדומה, אך ללא הצלחה, וחניכיו של דן שמיר פשוט התפרקו לחלוטין, קלעו 6 נקודות ביזיוניות ברבע האחרון, כדי לרשום את אחת התבוסות העלובה בתולדות המועדון, 45:98.

"אני רוצה לומר, במיוחד לאוהדים שלנו, שאני מבקש את סליחתם ומתנצל", אמר גידי דודי ל'חדשות הספורט' בערוץ הספורט, "אף אחד לא עשה חס וחלילה בכוונה. השחקנים רצו לנצח, אבל פשוט יש משחקים שאי אפשר להסביר. היה לנו משחק נורא, מול משחק פנטסטי של קאזאן".

סרגיי גאברילוב, אריה ליבנת ו-ורד כהן מ"הארץ" מוסיפים כי התבוסה השערורייתית - שהגיעה בשיאה ל-55 נקודות הפרש, דקה לסיום - לא השפיעה יותר מדי על מצב הרוח של השחקנים, כך לפחות כפי שנראו עם ירידתם בסיום לחדר ההלבשה. אנשי המינהלה והצוות המקצועי, לעומת זאת, נראו מבוישים. המאמן דן שמיר זעם במיוחד וצעק על השחקנים: "אפילו קבוצות הילדים שאימנתי מעולם לא הביכו אותי כך. אני פשוט לא מאמין ששיחקתם ככה. הבכתם אותי, הבכתם את הקבוצה. לא היתה הגנה, לא היה כלום. הדבר הזה יכול לחזור אלינו כמו אש. אנחנו מוכרחים לנצח את המשחקים הבאים".

מהלך המשחק

ירושלים עלתה עם דרור חג'ג', שרון ששון, ארז מרקוביץ', טימי באוורס וגיא פניני. קאזאן פתחה עם סרגיי צ'יקלקין, מרקו טושאק, טאריק קריסקיי, דריוס לברינוביץ', ג'רי מקאלה.

הירושלמים פתחו עם חמישייה ישראלית מאוד, ובשלוש הדקות הראשונות זה נראה לא רע בכלל. ירושלים עלתה ליתרון 1:4 עם נקודות של טימי באוורס וארז מרקוביץ. אלא שאז התעוררו המארחים, ועם שלוש שלשות עלו ל-5:16. ג'רי מקאלה היה בכל מקום ולירושלים לא היתה תשובה אליו ברבע הראשון. נואל פליקס נכנס אבל לא הצליח להוציא את ירושלים מהבוץ, ומארקו טושק הוריד את קאזאן ביתרון 14:26 בסיום הרבע הראשון.

טושאק פתח את הרבע השני בדיוק באותה צורה, ושלשה שלו העלתה את קאזאן ליתרון 15. ארז מרקוביץ', שהיה האיש של ירושלים במשחק הגביע נגד בני השרון שוב היה שם בשביל דן שמיר, אבל קאזאן סירבה להחטיא מחוץ לקשת, ועלתה ל-16:33. שרון ששון איבד עוד כדור, ירושלים איבדה את הראש, וויקטור קיירו העלה את הרוסים ל-21 הפרש. סל נדיר של נואל פליקס הוריד את ההפרש, אבל הקבוצה הישראלית לא הצליחה לחבר שתי התקפות רצופות, והרוסים עלו ליתרון 25. חמש נקודות רצופות של גיא פניני, הורידו את הקבוצות ב-25:46 לקאזאן.

מרקוביץ' ובאוורס פתחו עם נקודות מהירות בפתיחת הרבע השלישי, אבל קריסקיי וצ'יקאלקין המשיכו להפציץ מחוץ לקשת, פליקס ורוברטסון לא מצאו את הטבעת, וקאזאן עלתה ליתרון הגדול במשחק, 29:60. פניני המשיך את הקו של הקבוצה ואיבד כדור נוסף, ועוד שלשה של צ'יקאלקין העלתה את ההפרש ל-36 הפרש, 3 פחות מההפרש בו ניצחה ירושלים בארץ. יהוא אורלנד נכנס לראשונה וקלע שלשה, וביחד עם אחת של גיא פניני, הורידו את התוצאה ל-39:72 לזכות הרוסים בסיום הרבע השלישי.

פניני המשיך להיות היחידי בשורות ירושלים שעוד נלחם, וקלע 4 נקודות רצופות בפתיחת הרבע הרביעי, אבל לברינוביץ' שאב כל ריבאונד אפשרי, ולא נתן לאורחים הזדמנות שניה בשום התקפה. קיירו קלע את השלשה ה-12 של הרוסים, שעברו את קו ה-40 הפרש, עם 43:89 מדהים. דן שמיר איבד לחלוטין את השליטה, ירושלים קלעה 6 נקודות בלבד ברבע רביעי שייקח להם עונה שלמה לשכוח, והרוסים ירדו עם לא פחות מ-53 הפרש, 45:98 משפיל במיוחד, שחייב להדאיג מאוד כל אחד בארגון הירושלמי.

סטטיסטיקה

גיא פניני היה היחידי שקלע בדאבל פיגרס, והוליך את קלעי ירושלים עם 14 נקודות, ארז מרקוביץ' 9, שרון ששון 5, אנת'וני רוברסון, נואל פליקס וטימי באוורס 4 כל אחד, יהוא אורלנד 3, ראמל קארי 2.

לקאזאן: דאריוס לאברינוביץ' 21 (13 ריבאונדים), מארקו טושאק 19, סרגיי צ'יקאלקין 18. גם הסטטיסטיקה הקבוצתית לא משקרת: קאזאן קטפה לא פחות מ-49 ריבאונדים לעומת 25 של ירושלים, רשמה 23 אסיסטים לעומת 9 של האורחים, וקלעה 13 שלשות מ-27 זריקות. ירושלים מצאה את הטבעת רק 3 פעמים מחוץ לקשת, מתוך 11 נסיונות. אבל אולי הנתון הברור ביותר, הוא 31.8 אחוזים של הירושלמים מהשדה, לעומת 60 (!) אחוזים של הרוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully