וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד לא גר כאן יותר

4.1.2008 / 9:27

צביקה שרף החזיר את האחריות להגנה ולא מיהר להחליף שחקנים כמו בימים של עודד קטש. זה הספיק מול קבוצה מוכת פציעות, לא בטוח מול מלאגה ובליגה

לאורך הקריירה של צביקה שרף היו לכדורסל שלו שני מאפיינים קבועים: רוטציה קצרה; והגנה אישית בה כל שחקן אחראי על האיש שלו, ללא חילופים אחרי חסימות. שלא במפתיע, אלו היו שני המהלכים המרכזיים של שרף ביומיים הראשונים שלו במכבי תל אביב, ולמזלו בדיוק לכך היתה זקוקה הקבוצה החולה שהשאיר מאחוריו עודד קטש.

החילופים התכופים של קטש ריסקו ביטחון לסגל שלם. השחקנים ידעו שמאמנם רק מחפש תירוץ להוציא אותם; במקרה של שרף, אתה צריך לתת לו סיבה ממש טובה כדי למצוא את עצמך בחוץ. טרנס מוריס נותן משחק מושלם (16 נקודות ו-19 ריבאונדים)? הוא יהיה על המגרש 40 דקות. יותם הלפרין סולידי? הוא יזכה ב-31 דקות. וויל ביינום חם? 27 דקות פארקט. רק שמונה שחקנים קיבלו דקות משמעותיות (התשיעי, שארפ, שותף לארבע דקות). הביטחון שלהם מתורגם לידיים פחות רועדות בקליעה (11 מ-23 משלוש נקודות) ובעיקר ליותר פירגון בהתקפה: הם יודעים שאם ימסרו את הכדור, קיים סיכוי גבוה שיהיו על המגרש כדי לזרוק בהתקפה הבאה.

בהגנה, הסוויצ'ים האוטומטיים של קטש הורידו משחקני מכבי את האחריות לעצור את השחקן שלהם. שרף ביטל זאת. סקוני פן אמנם קלע 30 נקודות, אבל שאר שחקני פילזן נתקלו בקיר הגנתי. פתאום מתברר שמכבי מסוגלת לשמור. אלמנט נוסף ששרף הוסיף וכמעט לא הופיע אצל קטש היה הבאמפים, אותם מרפקים שמעניק המגן לשחקן המתקיף שחותך לסל. פילזן סיימה את הערב זבת דם.

לפני שמכבי ואוהדיה ייכנסו לאופוריה, כדאי לזכור שהקבוצה של דייויד בלאט לא מצליחה להתחבר מתחילת העונה וסובלת ממכת פציעות. בשבוע הבא תתייצב בנוקיה מלאגה החזקה בהרבה למשחק החשוב ביותר של העונה, שיכריע אם מכבי מסוגלת לסיים בשני המקומות הראשונים.

בנוסף, השילוב בין צמצום הרוטציה ביורוליג לחוק הרוסי יקשה על מכבי בליגה. רק שני ישראלים, הלפרין ובלות'נטאל, תרמו. בהמשך העונה וביום ראשון, מול גליל עליון בגביע, שרף יזדקק גם לאליהו ולכספי המתוסכלים. מצד שני, אחרי המשחק הראשון אמר דני פרנקו, מאמן הגליל, ששחקניו הגיעו לטבעת אחרי כל הטעיה קטנה. אפשר להאמין שבמשחק הגומלין, כשהאחריות חזרה להגנה של מכבי, זה כבר לא יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully