וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה

5.1.2008 / 21:10

בני השרון ניצחה 77:79 בגביע, אך לא הצליחה למחוק את תשע הנקודות מהמשחק הקודם, בעיקר בזכותו של ארז מרקוביץ'. צפו בתקציר

ברני ארדוב

התקציר באדיבות הערוץ הראשון
אתר הערוץ הראשון www.iba.org.il

המשחק הראשון ברבע גמר הגביע, שהפגיש את בני השרון והפועל ירושלים, נגמר בלא מעט עבירות טכניות לשני הצדדים, טענות נגד השופטים, וניצחון ב-9 נקודות הפרש של הירושלמים. תוסיפו לזה פרשה שלמה מסביב נושא העברתו של גיא פניני להפועל ירושלים ודמי ההשבחה שלו, ומשחק הגומלין שהתקיים הערב (שבת) היה מחומם עוד לפני שהוא התחיל. בסוף ניצחה בני השרון, 77:79, אבל כאמור, זה לא הספיק.

בתחילת המשחק היה עוד נראה שבני השרון מסוגלת למחוק את היתרון שרבץ על גבה, והוליכה ברבע הראשון ביתרון 4, אבל אז האנרגיות של אותו פניני, שהיה חלק מאותה בני השרון, החזירו את ירושלים לחיים, והיא עלתה ליתרון 6. בני השרון סבלה מערב חלש מהקו ושל קוקי בלצ'ר, אבל הצליחה לבצע ריצה של 0:11 ושוב נתנה אותות אופטימים, אבל אז התעורר ארז מרקוביץ', וביחד עם דרור חג'ג' פתחו פער של 13.

ואז, דווקא כשהיה נראה שבני השרון לא תחזור, ארז כץ קלע שלשה מטורפת מחצי מגרש, ולרבע הרביעי חניכיו של אפי בירנבוים עלו בטירוף. עוסמאן סיסה קלע סל ועבירה שקבעה שיוויון 70, אבל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי, וסדרה של החטאות של טפירו ובלצ'ר השאירו את בני השרון מאחור, והעלו את הפועל ירושלים לחצי הגמר.

מהלך המשחק

בני השרון פתחה חזק עם ג'ייסון וויליאמס, והוליכה בדקות הראשונות במטרה לפתוח יתרון, שיסייע לה למחוק את 9 הנקודות מהמשחק הראשון. אבל גיא פניני, שעלה עם הרבה אנרגיות, כנראה עקב כל הרעש סביבו בשבוע האחרון, החזיק את האורחים בתמונה, וארבע נקודות שלו בצירוף אסיסט נהדר לארז מרקוביץ' העלו את הירושלמים ליתרון. וויליאמס חדר טוב לסל וקלע את הנקודה התשיעית שלו ברבע, אבל שלשה גדולה של גיא פניני הורידה את ירושלים ביתרון 21:26.

פניני המשיך את הרבע השני כמו הראשון, ופתח עם גג גדול, אבל ג'ייסון וויליאמס המשיך לקחת אחריות, וסל ועבירה שלו, בצירוף חטיפה וסל של טפירו הובילו את המארחים לריצת 0:11 והעלו את בני השרון ליתרון. דרור חג'ג' עלה מהספסל והכניס קצת רוח לחימה אצל האדומים שנראו המומים, והשווה ל-34:34. ירושלים התעוררה, מרקוביץ' שוב קלע מריבאונד התקפה, ושלשה של שרון ששון העלתה ליתרון 5. סל נוסף של מרקוביץ', שסיים את המחצית הראשונה עם 12 נקודות, הוריד את הקבוצות עם 38:43 לירושלים.

קוקי בלצ'ר פתח את הרבע השלישי עם שלשה גדולה, אבל ירושלים לא נתנה לבני השרון להתקרב, וליי-אפ של שרון ששון הותיר את היתרון על 5. אנדודי איבי עשה את העבירה החמישית שלו כבר באמצע הרבע השלישי, והשאיר את בני השרון ללא אחד מכלי ההתקפה החשובים ביותר שלה. סגנית האלופה ניצלה זאת היטב, ושלשות גדולות של טימי באוורס ורוברטסון העלתה אותם ליתרון הגדול במשחק, 50:63. שלשה מטורפת לחלוטין של ארז כץ מחצי מגרש בשניה האחרונה של הרבע האחרון הוריד את בני השרון בפיגור 66:59.

בני השרון קיבלו לא מעט מומנטום מהשלשה של כץ, ופתחו את הרבע הרביעי עם סל ועבירה של וויליאמס, שהדאיגה את דן שמיר. אפי בירנבוים התחיל להשתולל, בני השרון נכנסה לטירוף, ופייג' הוריד לפיגור 5 בג'אמפ. דקה מאוחר יותר סל ועבירה של סיסה קבע שיוויון 70, והמשחק שוב נפתח. טפירו ובלצ'ר ניסו להפציץ מבחוץ, אך ללא הועיל. עבירה בלתי ספורטיבית של קוקי בלצ'ר על גיא פניני שלחה את האחרון לקו, ואת בלצ'ר ליציע. בני השרון עוד הצליחה לעלות ליתרון, אבל זה לא הספיק לעליה לחצי הגמר, לשם תגיע ירושלים.

הירבו לירושלים: ארז מרקוביץ' 22, טימי באוורס 15, גיא פניני 14, שרון ששון 12, דרור חג'ג' 10, אנתוני רוברסון 4. לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 22, מאיר טפירו 13, עוסמאן סיסה 11, ארז כץ 8, אנדי איבי 7, ג'וליוס פייג' 5.

* קוקי בלצ'ר, שהורחק בדקה האחרונה לאחר עבירה גסה על גיא פניני, לא יוכל לשחק במשחק הליגה בשבוע הבא מול גליל עליון.

"הפסד שכולו ניצחון"

גיבור הניצחון היה ללא ספק ארז מרקוביץ', שקלע 22 נקודות באחוזים נהדרים. מרקוביץ' אמר בסיום המשחק: "זה היה ניצחון ענק. היה לנו צ'אנס ולקחנו אותו בשתי ידיים". מרקוביץ' סירב להתייחס ליכולת האישית שלו, והעדיף לדבר על הקבוצה: "אמנם הפסדנו במשחק, אבל הלוואי עליי הרבה הפסדים כאלה שכולם ניצחון".

אפי בירנבוים, שהיה רגוע יחסית בהשוואה למשחק הקודם, אמר בסיום: "שמרנו על הבית. הקבוצה היותר טובה ניצחה. אני לוקח כמה דברים מהמשחק הזה וממשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully