וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר: "לא חשבתי על נקמה בכלל"

הטניסאית הישראלית השיגה לראשונה ניצחון על דינארה סאפינה ברבע גמר טורניר גולד קוסט, אחרי מאבק עיקש. מאוחר יותר הודחה מטורניר הזוגות

שחר פאר יכולה להיות גאה בעצמה, על כך שמתחילת השנה היא מוצאת את הכוחות להתגבר על מערכה ראשונה שבה היא מנוצחת, כדי לסיים עם ניצחון. הלילה (חמישי) זה קרה לה מול דינארה סאפינה ברבע גמר טורניר גולד קוסט, כאשר היא סיימה עם ניצחון 6:4, 1:6, 6:7 (8).

הטניסאית הבכירה שלנו, המדורגת 17 בעולם, הגיעה להתמודדות כשמוטל עליה לחץ רב, אחרי שבשלושת המשחקים הקודמים שלה מול הרוסייה היא נוצחה. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בדיוק לפני שנה, אז פאר נוצחה על ידי סאפינה באותו טורניר בשלב חצי הגמר, כשבסופו של דבר הרוסייה, המדורגת כיום 15, היא זו שזכתה בתואר.

לא ברור עדיין אם סאפינה תשתייך לסגל נבחרת הפדרציה שתגיע בתחילת החודש הבא לארץ למשחק רבע הגמר, אך כך או כך פאר יכולה לרשום לעצמה ניצחון ראשון וחשוב על הרוסיות, שהושג בזכות הרבה אופי. הישראלית, שכבר הייתה בדרך הביתה במערכה המכרעת עם פיגור של 5:4 ו-40:0, תפגוש יריבה נוחה בחצי הגמר: את ויקטוריה אזרנקה מבלארוס (30 בעולם), שניצחה את דומיניקה סיבולקובה (סלובקיה, 51 בעולם) 1:6, 6:3, 3:6. מאוחר יותר הודחה פאר ביחד עם אותה אזרנקה ברבע גמר טורניר הזוגות אחרי שהשתיים הפסידו 4:6, 6:3, 12:10 לצמד הסיניות יאן וזנג.

" תחילת שנה זה זמן שתמיד מעניין לראות איך שחקניות מגיעות אחרי חודש אימונים ואולי גם שינויים", אמרה פאר לאחר ההתמודדויות. "בתחילת השבוע לא שיחקתי יותר מדי טוב, מה גם שבסיבוב השני לא היה לי ממש משחק (היא היתה חולה). היום היה משחק קשה וארוך, היה משחק ברמה גבוהה מאוד ולא קל בכלל. סאפינה שחקנית מצויינת עם סרב טוב מאוד ומשחק התקפי".

פאר המשיכה: "במערכה הראשונה היא התחילה טוב מאוד ולמרות זאת הייתה לי הזדמנות לחזור ואפילו לקחת אותו, במערכה השנייה עליתי מאוד מרוכזת, הסרב היה יציב וטוב ודינארה הייתה עצבנית מאוד משום מה, מה שעבד לטובתי. במערכה השלישית היה צמוד מאוד לכל אורכו, שתינו שיחקנו טוב והיו לי הזדמנויות לשבור מוקדם ולא ניצלתי. ב-4:4 היה משחקון ארוך וצמוד ולצערי נשברתי. היא הגישה טוב מאוד ל-0:40 וגם אז המשכתי להיות אגרסיבית בכל נקודה וכמובן שצריך גם קצת מזל. לא חשבתי על נקמה בכלל, עברה שנה מאז המשחק ההוא וגם אני ממש לא שונאת את דינארה, היה חשוב לי לנצח כי היא שחקנית מצויינת". על היריבה הבאה אמרה: "ויקה שחקנית טובה וצעירה שמשתפרת כל הזמן, יהיה משחק קשה מאוד, אסור לשכוח שגם היא בחצי הגמר. אני מקווה לשחק טוב ולנצח".

דודי סלע סיים את דרכו בטורניר אדלייד אחרי שהודח גם מטורניר הזוגות. סלע ובן זוגו, האיטלקי סימונה בוללי, פגשו הלילה את מרטין גרסיה הארגנטינאי ומרסלו מלו הברזילאי ונכנעו להם 7:5, 6:3 בתוך שעה ורבע.

מהלך המשחק

דווקא בתחילת המשחק היה נראה שפאר לא הגיעה מושחזת מידי, ובמשחקון הרביעי במערכה הראשונה היא נשברה. הישראלית ניצלה טעויות כפולות של סאפינה, והצליחה להחזיר בשבירה משלה בדרך ל-4:4. אלא שבשלב הזה סאפינה העלתה את רמת המשחק שלה וזכתה בשני המשחקונים הבאים, כשטעות כפולה של פאר הכריעה את המערכה, 4:6 לסאפינה.

המערכה השנייה נראתה שונה לגמרי מהקודמת, כשכעת אחוזים טובים של פאר בהגשה הראשונה נוצלו לטובתה, בעוד שסאפינה המשיכה עם הטעויות הכפולות. שתי שבירות בפתיחה של הטניסאית הישראלית ועוד אחת במשחקון האחרון הביאו לניצחון מוחץ במערכה, 1:6, כשגם האסים של היריבה (שלושה במערכה השנייה) לא ממש השפיעו על פאר.

כצפוי, המערכה המכרעת נפתחה כששתי הטניסאיות שמרו על ההגשות שלהן, והיו צמודות האחת לשנייה. פאר השיגה אחוזים גבוהים בהגשה הראשונה, בעוד סאפינה ניצלה את הההגשה השנייה שלה כדי לזכות בנקודות ומיעטה בשגיאות. במצב של 4:4 הצליחה סאפינה לשבור לראשונה אחרי ארבעה נסיונות לא מוצלחים במערכה. אלא שפאר לא הרימה ידיים, ובמצב של 0:40 לסאפינה, היא הצילה שלוש נקודות משחק ועשתה (שוב) את הבלתי יאומן כדי להחזיר עם שבירה הירואית ל-5:5 עד לשובר השוויון.

פאר פתחה את שלב שובר השוויון טוב, שמרה על הנקודה הראשונה ואף שברה, אך סאפינה החזירה עם שתי שבירות ל-2:3. פאר לא נבהלה, שברה שוב ובהמשך עלתה ל-4:5. שבירה נוספת של הישראלית לא הכריעה את ההתמודדות, כשסאפינה החזירה עם אס ושבירה משלה (6:6). סאפינה חזרה לטעויות הכפולות, ובמצב של 8:8 פאר זכתה בשתי נקודות רצופות בדרך לחצי הגמר ולניצחון ראשון על הרוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully