וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה שרף: "אי אפשר לשנות דברים ביום אחד"

2.1.2008 / 23:52

צביקה שרף אמנם מחפש ניצחון בטורקיה מול אפס פילזן, אך מודע לבעיות של הקבוצה. קאמינגס: "האשמה היתה צריכה לרבוץ על הקבוצה"

אילו היו הקיץ ראשי מכבי תל אביב מוכנים להתגמש מבחינה כספית, סביר להניח שכל הסערה האחרונה הייתה נחסכת מהם. דיוויד בלאט היה עומד על הקווים ועודד קטש היה ממשיך לבלות בצפון הרחוק. אולם בקבוצה העדיפו לבחור בפיתרון הזול והמסעיר יותר, והתוצאה ידועה: קטש כבר אינו חלק מהמועדון, ואיתו הלך גם אורן עמיאל. בסופו של דבר, בלאט חתם באפס פילזן, לקח אליפות אירופה עם נבחרת רוסיה ומניותיו הרקיעו שחקים.

מחר (20:00, שידור ישיר בערוץ 10) ב"אבאדי איפקצ'י" יפגוש בלאט את ידידו צביקה שרף, שירד מכס המנכ"ל כדי להציל את המועדון הצהוב-כחול מטביעה. מכבי ופילזן חולקות את המקום השלישי בבית ב' (מאזן 3:6). ניצחון של הטורקים בפער גדול מ-6 נקודות, ההפרש בו הפסידו בסיבוב הקודם בהיכל (73:67), יבטיח להם יתרון במקרה של שוויון מאזנים עתידי מול מכבי.

לפני זמן קצר ערכה מכבי תדרוך וידאו ואימון מסכם, בו לקח חלק גם עומרי כספי, שמחלים מהנפילה הקשה באימון הקבוצה בתחילת השבוע. יתר השחקנים כשירים ויעמדו לרשותו של שרף, שיפתח מחר את הקדנציה החמישית שלו במועדון. "ביום אחד אי אפשר לשפר דברים, אבל ברור לשחקנים ואף אחד מהם לא מכחיש את העובדה שגם הם לא בסדר", סיפר היום שרף. "יש דברים מסוימים שאנחנו צריכים לעשות יותר טוב, דברים שלא קשורים לאימונים. ברור שגם האימונים צריכים להיות שונים ואחרים, אבל אימון לא תלוי רק במאמן אלא גם בשחקנים".

"יש לי נשמה של ילד"

"אני צריך להתגלגל תוך כדי תנועה", המשיך ואמר המאמן החדש-ישן. "אין לי את הזמן שמאמן נורמאלי צריך אבל בהחלט יש לנו קבוצה טובה יותר מכפי שהראנו ביומיים האחרונים. דיברתי עם השחקנים על מה אני מצפה לראות מהם. ברור שהייתי דורש מכל אחד מהם שיפור באלמנטים המקצועיים וגם בכל מה שקשור למוטציה, שזה דבר שלפעמים לועגים לו, אבל לדעתי כל קבוצת כדורסל צריכה לב ורצון ורוח לחימה. את כל זה אנחנו מנסים לתקוף, אבל לאט לאט, כי 'תפסת מרובה לא תפסת'. אי אפשר לעשות הכל באסיפה אחת. השחקנים צריכים להגיע למצב שגם אם הם עולים לדקה, שיעשו דברים שישאירו אותם לעוד דקה ואז עוד אחת, במקום להפיל הכל על המאמן. מה לגבי? האמת, עוד לא קלטתי שאני מאמן מכבי. למרות הגיל שלי, עדיין יש לי נשמה של ילד".

"זה משחק חשוב מאוד", הוסיף וונטיגו קאמינגס. "מה שקרה אתמול אסור היה שיקרה. האשמה צריכה הייתה לרבוץ על הקבוצה ולא על קטש, אבל זה קרה ואנחנו צריכים להתקדם ולהתמקד במשחק הקרוב ובהמשך העונה. נצטרך למצוא דרך לנצח. כבר ניצחנו את פילזן העונה, אבל זה היה בתל אביב ועכשיו אנחנו הולכים לשחק נגדם באיסטנבול. זה המגרש שלהם והם יגיעו כדי לשמור על הבית. זה משחק שחשוב להם בדיוק כפי שהוא חשוב לנו. צביקה? אולי היינו צריכים את הקול הזה שלו. הוא הגיע אתמול לאימון, דרש מאיתנו דברים ובסיומו הרגשנו כאילו השגנו משהו".

רוצים לנצל את המומנטום

פילזן עצמה מתאוששת מפתיחת העונה המגומגמת שלה, ולפני הפגרה הקצרה רשמה רצף של שלושה ניצחונות יורוליג, בהפרש ממוצע של 15 נקודות (מול מלאגה, ציבונה ומילאנו). גם בליגה המקומית משפרת הקבוצה עמדות ולמרות שהיא מדורגת חמישית, כעת פילזן רחוקה רק נקודה אחת מהמקום הראשון, בו מחזיקות גלאטסראי ובשיקטאש. לאחרונה סבל בלאט ממכת פציעות של חלק משחקניו המובילים, ביניהם סרקאן ארדוגאן, דרו ניקולאס וארמל קוקו, אם כי השניים האחרונים צפויים ליטול חלק במשחק מחר.

"היריבות בין אפס פילזן למכבי הייתה גדולה וטובה בעשור האחרון", אמר בלאט לאתר היורוליג. "הרבה משחקים מרתקים נערכו בין הקבוצות. המשחק הקודם מול מכבי העונה יכול היה להסתיים אחרת, וגם הפעם אני צופה משחק צמוד. זה משחק קשה, אבל אנחנו מצפים לעשות כמה דברים הרבה יותר טוב מאשר במשחק בהיכל, שיעזרו לנו לנצח יריבה קשה וחזקה כמו מכבי".

"זה עוד משחק קשה. לא משנה אם אתה משחק בבית או בחוץ, תמיד קשה לשחק כשהיריבה היא מכבי תל אביב", סיפר מוסטפה אבי, עונה רביעית במועדון. "היה משחק צמוד בתל אביב, שיכולנו לנצח. עכשיו אנחנו טובים הרבה יותר ועדיין משתפרים ממשחק למשחק. תמיד טוב לשחק בבית. אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון, ולכן אנחנו חייבים להמשיך ולנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully