וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרו בהפסדו

עודד קטש יקבל את מלוא שכרו עד תום העונה, אחרי שהבין שהוא חייב להתפטר. ערוץ 10: התרעות לפיגוע נגד מכבי ת"א באיסטנבול

מסורת היא הכל, נוהגים לומר במכבי תל אביב. והמסורת של מכבי אומרת, בין היתר, כי את ההחלטות המהותיות ביותר באשר לעתיד המועדון מקבלים במשרד עורכי הדין של שמעון מזרחי.

במבט ראשון, חדר הישיבות במשרדו של מזרחי מעט סתמי. שולחן עץ כבד במרכזו, כיסאות נמוכים בצידיו. שתי ספריות גדולות, עמוסות בספרות מקצועית, בחלקו הצפוני והדרומי. חלון גדול בצידו המערבי, ממנו ניתן להשקיף על תל אביב המפויחת, וקיר זכוכית מנגד. בחדר הזה מונה עודד קטש למאמן מכבי ביום קיצי של חודש יוני ובו גם סיים את דרכו במועדון, חצי שנה מאוחר יותר, עוד בטרם הגיע החורף לשיאו. במכבי אוהבים לדבר על סגירות מעגל.

גיבור טראגי, קטש. זכה לתואר לאחר שנאלץ לפרוש ממשחק בגיל 25. קריירת המשחק שלו הייתה מלאה בטרגדיות ספורטיביות – הוא החמיץ את ההזדמנות להפוך לישראלי הראשון ב-NBA בגלל שביתת השחקנים הזכורה ואת מכבי עזב בתזמון הגרוע ביותר, בקיץ 99', רגע לפני הפריצה הגדולה תחת פיני גרשון. הוא עוד הספיק לפרק את קבוצת נעוריו בפיינל פור הבלתי נשכח בסלוניקי ומיד אחר כך נפצע ולא חזר לשחק. והנה, רק החל קטש את קריירת האימון שלו וכבר פוקדת אותו טרגדיה נוספת. אם כי הפעם, אסונו הפרטי של קטש הוא גם אסונה של מכבי תל אביב כולה. טרגדיה של מועדון שהשקיע ממיטב כספו ומרצו בחודשי הקיץ (מעבר לשאלה כיצד ואיך עשה זאת), ובראשית חודש ינואר מוצא עצמו חבול ומדמם.

המכה של פדרמן

צחוק הגורל. הדרך בה עזב קטש את המועדון זהה כמעט לחלוטין לדרך בה הועזב קודמו בתפקיד, נוון ספאחיה. מיד לאחר סיום העונה שעברה הגיע הקרואטי לפגישה במשרדו של מזרחי, כאשר דינו נחרץ עוד בטרם ניתנה לו הזכות להתגונן. כמוהו גם קטש. שעות ספורות לאחר סיום המשחק ברמת גן קיבלו חלק מראשי הקבוצה החלטה עקרונית כי קטש לא יישאר בקבוצה לאחר הראשון בחודש. "על הטיסה לאיסטנבול", הבטיחו גורמים במועדון, "עודד כבר לא יהיה". היו שדאגו להבהיר לו זאת דרך העיתונים היומיים. עד כדי שהדבר גם הודגש בכותרת הראשית של אחד מהם, למקרה ובבית הקפה בו מתחיל קטש את היום נעלם מדור הספורט מהשולחנות.

קטש, כאמור, היה מסיים את דרכו במועדון גם במקרה ולא היה בוחר להתפטר. במכבי לא הותירו לו ברירה. שמעון מזרחי, שי רקנאטי וצביקה קציר, נציגו של רענן כץ בהנהלה, היו בדעה אחת, והיא כי על קטש לעזוב מיידית את המועדון. כלל לא היה בכוונתם לשכנע בכדאיות המהלך את דיוויד פדרמן, פטרונו של המאמן וידידו הטוב. "את ההחלטה הזאת אף אחד לא התכוון לקבל 'פה אחד', אלא במקרה הגרוע ביותר לכפות אותה על בסיס הצבעה", סיפרו מקורבים למועדון. "גם אם דיוויד היה מתנגד, זה כנראה לא היה עוזר לו". פדרמן הבין זאת היטב וויתר מראש על האפשרות להשיב מלחמה. "אין לי דעה בעניין", אמר אמש בישיבה כאשר קיבל את רשות הדיבור, למרות שעמדתו הייתה ידועה ומוכרת לכולם.

רק לאחר שהוסרה התנגדותו של פדרמן ולנוכחים היה ברור כי דרכו של קטש במועדון הסתיימה, הצטרף גם המאמן המושמץ לפגישה. קטש עצמו לא יכול היה עוד להתעלם מהרמזים העבים ששיגרו לכיוונו ראשי הקבוצה בעת האחרונה. למעשה, הם הניחו לפניו את האקדח הטעון. קטש לחץ בעצמו על ההדק, לא לפני שנשא נאום קצר, בקול שבור. הוא אמר שאולי הפעם, הפיתרון הטוב ביותר הוא שינוי בעמדת המאמן. ספק אם האמין בכך באמת ובתמים, אבל הנוכחים רק הנהנו בראשם ושיבחוהו על עצם לקיחת האחריות. במקרים דומים, במכבי תל אביב המכובדת מסתפקים בדרך כלל בלחיצות ידיים קרירות, אולם הפעם נרשמו בחדר הישיבות של מזרחי גם כמה חיבוקים נדירים. למרות שכביכול בחר להתפטר בעצמו, קטש, שמשתכר במכבי כ-260,000 דולר בעונה, יקבל את שכרו עד תום העונה, וכמוהו אורן עמיאל. פדרמן עצמו, בצאתו מן הישיבה, סיכם את הדיון כולו במשפט קצר: "עודד הוציא עבורנו את הערמונים מהאש".

בשעות הערב שוחח מזרחי עם כץ והודה לו על נכונותו לפעול לשחרורו של קטש. "אתה מכביסט גדול ולא מוכן להתפשר על פחות מהטוב ביותר", החמיא היו"ר. מערכת היחסים בין השניים מעט סבוכה, שהרי מזרחי התלונן לא אחת על "דברים לא אחראיים", כביכול, שאומר כץ, בעוד שהישראלי-אמריקאי ביקר פעמים רבות את הפאסיביות המסוימת בהתנהלותו של מזרחי. עד לפני שבועיים, למעשה, שרר נתק בין השניים, על רקע דברים שאמר מזרחי בראיון רדיופוני ("לא כל מה שרענן אומר אכן צריך להיאמר"). בסוגיית קטש חברו השניים יחד כדי להביא להדחתו של שחקן הבית האהוב. מי שהפעם ספג מכה פוליטית קשה הוא כמובן פדרמן, שנאלץ לבלוע את הרוק וליישר קו עם חבריו להנהלה, לאחר שבקיץ ניהל את ההצגה הזו כמעט לבדו.

החשש של שרף

כדי להבין עד כמה סלדו במכבי מהדרך בה ניהל קטש את המערכת מבחינה מקצועית, ראוי לספר כי מלבד קטש ועוזרו עמיאל, בקרוב ייפרדו מהמועדון גם היועץ הפיזיולוגי מולי אפשטיין ומאמן הכושר אור שוורץ, צמד שמינה קטש במקומו של יורם מנחם המוערך. "במכבי ראו איך קטש מנהל את העסק עוד בקיץ, וכבר אז היה ברור שדברים טובים לא ייצאו מהשידוך הזה. הדבר הטוב ביותר היה לנקות את השולחן ולהתחיל מההתחלה", מסביר מקורב למועדון. זאת ועוד, הבשורה על עזיבתו של קטש לא התקבלה בצער רב גם בקרב חלק גדול משחקני הקבוצה. "מערכת היחסים בין קטש לחלק מהשחקנים לא הייתה תקינה, בלשון המעטה", טוענים גורמים במערכת. גיא גודס, אשר בהשוואה לעונה שעברה סבל מפיחות ניכר במעמדו תחת קטש, נשאר כעוזרו של צביקה שרף, וישוב למלא תפקיד מרכזי בצוות המקצועי.

על פי הידוע, שרף לא שש בתחילה לקחת את התפקיד על עצמו. בכל זאת, הוא הרגיש בנוח בעמדת המנכ"ל: מצד אחד, נכח שרף באימונים ונידב עצות לקטש ועוזריו. מצד שני, הוא הרי לא נאלץ לספוג את האש. שרף יכול היה להחזיק בתפקיד המנכ"ל עוד שנים רבות, אומרים במכבי. העובדה שהסכים לשוב לקווים הייתה בגדר סיכון מסוים עבורו, עונה לא טובה, והוא עלול לאבד הכל. אולם השורה התחתונה היא אחת – שרף, שעד לפני שנה או שתיים נחשב לפרסונה נון גראטה באזור ההיכל והסביבה, חוזר לנהל את ההצגה, ועושה זאת מהדלת הראשית. ההיסטוריה חוזרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חשש מפיגוע נגד מכבי ת"א בטורקיה

גורמים ביטחוניים חוששים מפיגוע נגד קבוצת מכבי תל אביב במשחק הכדורסל מחר נגד קבוצת איסטנבול ובשל כך תגברו את אבטחת הקבוצה. כך דווח בחדשות ערוץ 10. בשב"כ סרבו לומר האם תוגברה אבטחת הקבוצה, ואמרו כי "הקבוצה מאובטחת כמו תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully