וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהרות מההעברות

מיקי יואכים

2.1.2008 / 12:53

מי הצדיק את הכסף ששולם עליו? ועל מי בוזבזו מיליונים? לכבוד פתיחת חלון ההעברות באירופה, זה הזמן לבדוק את אלו שנעשו בקיץ

המרוויחים

פרננדו טורס – מאתלטיקו מדריד לליברפול – 40 מיליון יורו

טורס החליף מועדון לא הישגי אחד באחר, אבל בכל זאת עשה צעד משמעותי לקידום הקריירה שלו. 15 השערים שהוא כבש העונה בכל המסגרות מסמלות את אותה התקדמות. "הוא רואה הכל, הוא כמו נשר", החמיא לו לאחרונה אלכס פרגוסון, שהיה דווקא מבין הספקנים בקיץ. זהו סגנון המשחק של "אל ניניו": מוצא מקום פנוי, מגיע אליו ויורה משם לשער. התקפת האדומים בנוכחותו של טורס מהירה יותר, ניידת יותר, מגוונת יותר וגם חדה יותר.

סטיב מנדאנדה – מלה-האבר למארסיי – השאלה

למרות פתיחת העונה המאכזבת של מארסיי, השוער הצעיר לא אכזב. אמנם יש לו עוד מה ללמוד מבחינה של השראת ביטחון על ההגנה ושליטה על הרחבה, אבל בהצלות מטורפות הוא אחד הטובים בעולם כיום.

אלאנו – משחטאר דונייצק למנצ'סטר סיטי – 12 מיליון יורו

הפליימייקר הברזילאי חושף את עצמו שוב לעולם, אחרי שנתיים במציאות האפורה של מכרות הפחם של דונייצק. סוון גוראן אריקסון נתן לאלאנו את תפקיד השחקן החופשי וקיבל בתמורה תוצאות חשובות ואיכותיות: שערים ובישולים חשובים, מקום רביעי בפרמיירליג והרבה תומכים. השמועות מדברות שצ'לסי ואינטר כבר שמו עין על הכשרון.

באקארי סאנייה – מאוקזר לארסנל – 9 מיליון יורו

המגן הוורסטלי התבשל שלוש שנים בהרכב של אוקזר ובקיץ האחרון נכנס באופן חלק לאחד המועדונים המובילים באירופה. בארסנל הוא הצליח לסתום את אחד החורים הגדולים שהיו בהגנה של התותחנים – עמדת המגן הימני. מאז נראה שהוא נולד לשחק באגף: חזק, בעל כושר פנטסטי, טוב בהגנה ופעיל בהתקפה ובעל הגבהות נהדרות. נוסף על כך – שאפתן ואגרסיבי במידה. לאחרונה הוא גם מתחיל לתפוס מקום בהרכב נבחרת צרפת, במיוחד לאור דעיכתם של סאניול וקלר.

פרנק ריברי – ממארסיי לבאיירן מינכן – 25 מיליון יורו

הקשר המוכשר התברג ישירות לתפקיד שחקן המפתח בבאיירן. הוא המנוע של הקבוצה ומרבית ההתקפות מתחילות עם השעטות שלו קדימה, שמלוות בטכניקה עילאית וחוצפה מארסלייזית אופיינית. אבל גם נפשו השבירה משחקת תפקיד. הבעיות בבאיירן משפיעות על משחקו וזה משפיע על כל הקבוצה. ולמרות הכל, שחקן השנה של צרפת ב-2007 ראוי להיחשב בתור אחת מהרכישות היותר מוצלחות של באיירן.

ג'וזפה רוסי – ממנצ'סטר יונייטד לויאריאל – 10 מיליון יורו

מצד אחד, השנה המוצלחת בפארמה עשתה את רוסי למצרך מבוקש ביבשת. מצד שני, כשרונו של החלוץ האיטלקי-אמריקאי לא היה לטעמו של סר אלכס פרגוסון. רוסי החליט ללכת למקום שבו מקומו בהרכב יובטח ובחר ב"צוללת הצהובה". כבר בגילו הצעיר רוסי מוכיח בגרות פסיכולוגית ומשלב את זה עם שליטה מצוינת בכדור, תנועה חכמה ובעיטות תותח. אפשר כבר עכשיו לנחש שצומח כאן שחקן גדול.

המפסידים

דארן בנט – מצ'רלטון לטוטנהאם – 25 מיליון יורו

לא ברור איזה עתיד צפה מאמן טוטנהאם לשעבר, מרטין יול, לכוכב של צ'רלטון. הרי הקבוצה מחזיקה בדימיטאר ברבאטוב ורובי קין, ובשביל לחזק את הספסל אפשר להסתפק בהוצאות הרבה יותר צנועות. נוסף על כך, הקבוצה שיחקה רע במשך מרבית המחצית הראשונה של העונה וזה השפיע כמובן גם על הרכש החדש. זה לא שהוא לא מנסה, אבל לא נראה שהוא ממש הסתגל לחיים החדשים בצפון לונדון.

נרי קאסטיו – מאולימפיאקוס לשחטאר דונייצק – 20 מיליון יורו

המקסיקני הבריק בקופה אמריקה האחרון והפך לאחד השחקנים המבוקשים בשוק השחקנים האירופי. בפיס זכתה שחטאר האוקראינית. כך זה לפחות נראה – חלוץ חד וחצוף (במובן החיובי) עם דריבל מעולה. אבל חמישה חודשים באוקראינה הספיקו לשני הצדדים. קאסטיו למעשה העביר את עצמו למנצ'סטר סיטי, כאשר שילם מכיסו הפרטי את דמי ההשאלה.

ג'יבריל סיסה – מליברפול למארסיי – 8 מיליון יורו

כששיחק באוקזר נחשב ג'יבריל סיסה לאחד הכשרונות הגדולים בצרפת ובעולם כולו. אח"כ הוא עבר לליברפול ונראה ששכח לקחת איתו את המזל והחוש לשערים. הוא ירד לספסל וחזר לעצמו בקושי רק בעונה שעברה כשהיה מושאל למארסיי. בקיץ הזה הצרפתים החליטו להפוך את העסקה לקבועה ולפתור את בעיות החוד שלהם. ההמשך ידוע - מארסיי לא הפסיקה להפסיד, החליפה מאמן והבוס החדש החליט לעבור לשיטה של חלוץ אחד. גם סיסה איכזב בגדול ויש סיכוי גדול שבתקופת ההעברות הקרובה הוא יושאל לחפש את מזלו במקום אחר.

אריאן רובן – מצ'לסי לריאל מדריד – 35 מיליון יורו

הספרדים ידעו עם מי יש להם עסק – שחקן כשרוני בצורה מפחידה, אך שברירי ונוטה לפציעות. הסעיף האחרון היה זה שהניע את מוריניו לוותר על כשרון ההולנדי. במועדון החדש התסריט חזר על עצמו – כמה אימונים, פציעה, חזרה לאימונים, כמה משחקים כמחליף ושוב פציעה. עם כזו מערכת שעות יהיה להולנדי קשה מאוד להתמודד עם השחקן שנמצא כרגע על המשבצת שלו בריאל – רוביניו.

חוזה אנטוניו רייס – מארסנל לאתלטיקו מדריד – 12 מיליון יורו

הקריירה של הקיצוני המוכשר הולכת ביציבות ובנחישות מטה. הוא פרץ בסביליה, דעך לאיטו בארסנל ובריאל מדריד וכעת כמעט נמוג באתלטיקו. חוסר היציבות והקפריזות של רייס מנעו ממנו לתקוע יתד בארסנל ולפתח את הקריירה שלו לרמות שכשרון שלו מאפשר. הבעיות המשיכו איתו לקולצ'ונרוס וכעת הוא חייב להתאפס כדי לא להתפוגג לגמרי.

המדהימים

ולקינוח שתי העברות שלא נופלות בשום קטגוריה ושייכות לאלופת העולם לקבוצות – מילאן.

איבראהים בה – מוארזה למילאן – חינם

הצרפתי בן ה-34 חתם לשנה בקבוצה בה כבר שיחק בעבר ולא בהצלחה. במהלך הקריירה הלא ממש מפוארת שלו בילה בה בלא מעט קבוצות ואיש לא האמין שדווקא בסופה ואחרי בילוי בליגה השלישית באיטליה, הוא יזכה להימנות שוב על הסגל של קבוצה בקליבר של מילאן.

אלכסנדרה פאטו – מאינטרנאסיונל למילאן – 21 מיליון יורו
אם לא הספיקה ההעברה המוזרה והדחויה (נחתמה בקיץ ומתבצעת רק עתה), הרי שתוסיפו לעניין את הררי הציפיות שהונחו על כתפיו הצעירות של הברזילאי. אנצ'לוטי טוען שפאטו יכול לכבוש עד סוף העונה 30 שערים (!). האמת הרבה יותר קשה: הבחור אמנם מוכשר, אבל הוא זקוק ללא מעט זמן ושפשוף בשביל להיכנס לרוטציה המרכזית של מילאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully