וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: פיט-סטופ

אריאל גרייזס

31.12.2007 / 21:20

פיטסבורג ספגה הפסד בכורה מול דייטון, ואיבדה את לבאנס פילדס שנפצע. הפסד דרמטי לטקסס מול וויסקונסין, ממפיס התגברה גם על אריזונה

השבוע האחרון בשנה הקלנדרית הוא שבוע חלש מסורתית, כשמעט מאוד משחקים נערכים בגלל החגים, אבל עדיין היה לנו מחזור לא רע בכלל שבו ראינו את פיטסבורג סופגת את הפסדה הראשון דווקא לדייטון הקטנה, את טקסס סופגת את הפסדה השני ואת ממפיס ממשיכה את הטור-דה-פורס שלה. חוץ מזה, הלילה מתחילה שנה חדשה, מה שאומר שהליגה האמיתית סוף סוף מתחילה, עם המפגשים הפנים-חטיבתיים, ויש למה לצפות.

המכות של פיטסבורג

דייטון – פיטסבורג (6) 55:80

פיטסבורג הגיעה למשחק הזה בלתי מנוצחת, ואחרי שגברה על דיוק החזקה רק בשבוע שעבר, אבל דווקא דייטון מהאטלנטיק 10 הקטן היא זו שהנחילה לה את תבוסתה הראשונה. לא שצריך לזלזל בפליירס, מדובר בקבוצה שניצחה עשרה משחקים ברציפות, כולל את לואיוויל של לפני הפציעות, וגם הפעם היא באה בלי רגשי נחיתות והציגה את הנשק ההתקפי העיקרי שלה - בריאן רוברטס. רוברטס (לא להתבלבל עם זה מהבייסבול) היה נהדר, כשקלע 31 נקודות, 19 מתוכן בחצי הראשון, אז פתחו הפליירס יתרון 12 במחצית, אותו הם רק הגדילו במחצית השניה, כששמירה הדוקה על דוואן בלייר, הפרשמן של הפנת'רס, הגבילה אותו ל-9 נקודות בלבד.

אבל המכה האמיתית עבור פיטסבורג היתה פציעתו של הרכז המצוין לבאנס פילדס, ששבר את קרסולו בפתיחת המחצית השניה וייעדר לפחות עד תום העונה הרגילה, שבוע בלבד לאחר פציעתו הנוראה של מייק קוק במשחק מול דיוק. מרכוס ג'ונסון עם 15 וקורט הוסלמן עם 12, עזרו לרוברטס, וסם יאנג היה המוביל אצל פיטסבורג עם 15.

טקסס (9) – וויסקונסין 67:66

משחק מצוין ומותח ראינו באוסטין, שהוכרע בשניות הסיום, ושלח את הלונגהורנס להפסדם השני ברציפות, לאחר שפתחו את העונה עם 11 ניצחונות רצופים. המשחק היה צמוד לכל אורכו, אבל הטקסנים כבר נראו בעמדה לניצחון, כשעלו ליתרון 56:61 דקות ספורות לסיום, אלא שבראיין בוץ', שהתעלל בהגנת טקסס כל הערב וסיים אותו עם 21 נקודות ו-11 קרשים, קלע ארבע נקודות רצופות כדי לתת לגיריות יתרון נקודה. ליי אפ של די ג'יי אוגוסטין ושלשה של איי ג'יי אברהמס נתנה יתרון שלוש לכתומים, לפני שמרכוס לאנדרי צמצם לנקודה אחת בלבד, ואז התחיל רצף סיום מטורף.

קודם אברהמס קלע עונשין מצוין החטיא אחת מבין שתי קליעות עונשין, ועם 2 שניות על הסיום החליט מייקל פלאורס ללכת על הניצחון וזרק שלשה שצללה פנימה. פלאורס לא הסתפק בזה והצליח לחטוף את הכדור שהוציאו ההורנס לניסיון התקפה אחרונה, והשליך אותו גבוה באוויר לפני שיצא מחוץ לקווים, במהלך שהזכיר את המהלך המפורסם של מג'יק ג'ונסון מול פורטלנד ב-1991, כדי לסיים את המשחק. דמיון ג'יימס היה הטוב בשורות טקסס, עם משחק מפלצתי של 21 נקודות ו-15 ריבאונדים, כשאברהמס עם 17 ואוגוסטין עם 16 היו היחידים חוץ ממנו לקלוע בספרות כפולות. גם אצל הבאדג'רס, שנאלצו להסתדר בלי הקלע המוביל שלהם, טרבון יוז, רק שלושה שחקנים קלעו מעל יותר מ-7 נקודות, כשחוץ מבוטץ', לאנדרי מטווח 14 וג'ייסון בוהנן מוסיף 10.

מישהו יכול לעצור אותם?

ממפיס (2) – אריזונה (17) 63:76

ביום שבו הניו אינגלנד פטריוטס משיגים עונה מושלמת ראשונה זה 35 שנה ב-NFL, האם זה מוקדם מדי לדבר על אחת כזאת של ממפיס? הטייגרס דאגו לעצמם ללוח זמנים חוץ-חטיבתי קשה במיוחד, לאחר שאת שתי העונות הקודמות הם סיימו עם הפסד אחד בלבד בתוך קונפרנס USA, אבל אחרי שניצחו מדורגת שלישית השנה, בדמותם של הווילד קאטס, נותרו בפני הנמרים מעט מכשולים קשים מחוץ לחטיבה, ואפשר אולי כבר להתחיל לפנטז על עונה רגילה מושלמת ראשונה מאז UNLV הגדולה של 91'.

ממפיס, שכבר ניצחה מוקדם יותר העונה את יוקון, USC, אוקלוהומה ולאחרונה את ג'ורג'טאון, לא התקשתה מול אריזונה שחסרה את הקלע המוביל שלה, הפרשמן ג'רד ביילס, שנקע את ברכו באימון וייעדר תקופה לא ברורה, לקחה את ההובלה שבע דקות לסיום המחצית הראשונה כשעצרה את הווילד קאטס ללא סל שדה במשך 12 דקות, ולא שמטה אותה עד לסיום. חלוקת הקלעים אצל הטייגרס היתה מאוזנת כשרוברט דוז'ייר היה המוביל בשורותיהם עם 18, כריס דאגלאס-רוברטס הוסיף 17, שון טאגרט עם 15 ו-7 קרשים ודרק רוז סולידי עם 12 ו-חמישה אסיסטים. צ'ייס באדינגר הוביל את קלעי אריזונה עם 20, הסופמור ג'ורדן היל הוסיף 14 ורצף ששת הניצחונות של הווילד קאטס נקטע רגע לפני פתיחת משחקי הפאק 10 בשבוע הבא.

גונזאגה – טנסי (11) 82:72

אחת משתי הקבוצות שעשויה לעמוד בדרכה של ממפיס לעונה מושלמת, היא יריבתה למדינה, טנסי, שתפגוש את הטייגרס לקראת סוף פברואר, ובינתיים ממשיכה לעשות חיל ולהשיג את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה בשבע העונות האחרונות. ג'וואן סמית' עשה את העבודה משני הצדדים של המגרש, כשהוביל את הוולטס עם 18 נקודות וגם שיתק את הקלע המצטיין של הזאגס, ג'רמי פארגו, והגביל אותו ל-8 נקודות בלבד ב-1 מ-7 מהשדה בלבד. המתנדבים של ברוס פרל הפעילו שמירת לחץ כל הערב על הבולדוגס, לא נתנו להם לפתח התקפה ואחרי שלקחו את היתרון 30 שניות בתוך המשחק, לא שמטו אותו עד לסיום, למרות ניסיון חזרה של גונזאגה, שהצליחה להתקרב עד 5 נקודות, דקה לסיום, אבל לא יותר.

ג'יי פי פרינס, הטרנספר מאריזונה, עזר לסמית' עם 12 נקודות וביחד הם חיפו על יום חלש של כריס לופטון, שאמנם קלע 11, אבל ב-4 מ-13 מהשדה בלבד, רובן של ההחטאות מחוץ לקשת. מאט בולדין עם 21 נקודות, היה היחיד הסביר אצל הזאגס, שהפסידו שלושה מחמשת המשחקים האחרונים, בעוד טנסי מנצחת את כל חמשת משחקיה בדצמבר, ארבעה מתוכם מחוץ לנוקסוויל.

ווסט וירג'יניה (23) – אוקלהומה 88:82 (לאחר שתי הארכות)

גם המשחק הזה נתן לנו דרמה למכביר, כשבתחילה היה נראה שהסונרס ינצחו את המשחק, לפני שאלכס רוף שלח אותו להארכה עם ליי-אפ מריבאונד בשניה האחרונה, בעוד בהארכה הראשונה כבר פתחו המאונטנירס פער של חמש נקודות, כאשר שלשה של טוני קרוקר השוותה את המשחק ושלחה אותו לחמש דקות נוספות. בהארכה השניה כבר לא יכלו חניכיו של בוב האגינס לסונרס, ששיחקו עם המדים המכוערים ביקום, ובעיקר לאליל המערכת, לונגאר לונגאר, שקלע 8 מ-22 הנקודות שלו בחמש הדקות האחרונות, והכריע את המשחק, לאחר שבקושי שיחק במחצית הראשונה. חוץ מלונגאר (לונגאר), גם הפרשמן בלייק גריפין היה מצוין כשקלע 18 נקודות וקטף 16 כדורים חוזרים, ואפילו הגארדים של אוקלוהומה השתתפו בחגיגה כשאוסטין ג'ונסון קולע 13 ומחלק תשע סוכריות ודווין גודבולד מוסיף 18 משלו. ג'ו אלכסנדר עם 21, רוף עם 17 ודשון באטלר עם 15, היו המצטיינים בשורות המאונטנירס, שספגו את הפסדם השני העונה וצנחו בעקבותיו אל מחוץ לדירוג.

תוצאות נוספות

צפון קרוליינה המשיכה לשמור על מקומה בראשות הדירוג, לאחר ניצחון קל 58:90 על ואלפריסו, כשטיילר הנסברו מספק דאבל דאבל של 23 נקודות ו-13 ריבאונדים ודני גרין קולע 20 נקודות מהספסל. גם קנזס, המדורגת שלישית, שמרה על הרקורד הנקי שלה כשהביסה את ייל האומללה 53:86 בזכות 20 נקודות של דארנל ג'קסון ו-8 (שמונה!) חטיפות של ראסל רובינסון. המדורגת חמישית, UCLA, לא התקשתה מול UC דייויס 48:76, עם 14 של דארן קוליסון, שהשבוע יוכל להסיר סוף סוף את המתקן על רגלו שהגביל אותו מתחילת העונה, ועוד ביצוע אול-אראונד של הפרשמן קווין לאב, שקלע 13, קטף 9 וחסם 4.

המדורגת שביעית ממישיגן סטייט עשתה את העבודה מול ויסקונסין-גרין ביי בניצחון 75:93 מאחורי 24 של ריימר מורגן, כשג'ורג'טאון מתאוששת מההפסד לממפיס עם ניצחון קל 51:78 על אמריקן יוניברסיטי (לא, גם אנחנו לא ידענו שכזאת מכללה קיימת). עוד מדורגות שזכו בניצחונות קלים השבוע היו מרקט (33:73 על סוואנה סטייט), אינדיאנה (59:70 על שיקגו סטייט, עם 22 של אריק גורדון), וילאנובה (58:71 על לה סאל), ו-ואנדרבילט (שהתקשתה מעט יותר בניצחון 85:92 על טנסי-מרטין). שתי מדורגות שכן הפסידו הן מיאמי שספגה את הפסדה הראשון העונה לווינת'רופ, 76:70, ובירגהאם יאנג הסימפטית שנכנעה דווקא לבויסי סטייט 73:70.

לא נסיים לפני שנספר לכם על ההתפתחות המעניינת של השבוע, כשהמאמן המעוטר אדי סאטון, שמחזיק במאזן של 798 ניצחונות, המאזן החמישי בטיבו בהיסטוריה, החליט לחזור מפרישה כדי לקחת עליו את משרת המאמן הזמני של אוניברסיטת סן פרנסיסקו, שמאמנה ג'סי אוואנס לקח חופשה מסיבות אישיות עד סוף העונה. סאטון, שכזכור אולץ לפרוש לפני שנתיים ממשרת האימון שלו באוקלוהומה (והוחלף על ידי בנו) לאחר שעשה תאונה כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול, ינסה להשיג את ניצחונו ה-800 במספר, בעונתו ה-37 בתור מאמן מכללות, באוניברסיטה הקטנה מה-WCC, שכדי לקשור את הכל ביחד – היתה הראשונה להשיג עונה מושלמת בהיסטוריה של כדורסל המכללות, אי שם ב-1956.

גם בגזרת השידורים העונה מתחילה לצבור תאוצה אחרי השבוע הדל שעבר עלינו, אבל בינתיים מדובר בעיקר בשידורים דחויים. ESPN יתרמו לנו שידור ישיר אחד, של המשחק בין אילינוי לאוהיו סטייט, שיפצח את משחקי הביג 10 בלילה שבין חמישי לשישי (3:00). ב-FOX יכבדו אותנו בשידור הישיר של אריזונה נגד אורגון במוצאי שבת (21:00), ויוסיפו שלושה שידורים דחויים במהלך השבוע – מישיגן נגד וויסקונסין (חמישי, 11:00), איווה נגד אינדיאנה (חמישי, 16:00) ו-UCLA נגד סטנפורד (שישי, 11:00).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

דירוג AP אחרי השבוע השמיני

1. צפון קרוליינה
2. ממפיס
3. קנזס
4. וושינגטון סטייט
5. UCLA
6. מישיגן סטייט
7. ג'ורג'טאון
8. טנסי
9. דיוק
10. מרקט
11. אינדיאנה
12. טקסס A&M
13. פיטסבורג
14. טקסס
15. ואנדרבילט
16. באטלר
17. וילאנובה
18. מיסיסיפי
19. קלמזון
20. דייטון
21. אריזונה
22. USC
23. רוד איילנד
24. סטנפורד
25. וויסקונסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully