וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הלאומית רוצות מנהלת ליגה

שגיא ניר

31.12.2007 / 16:11

זועמות על הכישלון המתמשך בניהול ושיווק הליגה, ורוצות להתנתק מהאיגוד כמו האחות הגדולה מליגת העל. ירמי אולמרט נחרץ: "זה לא יקרה"

קצת יותר מחמש שנים מאז הקמתה של מנהלת ליגת העל בכדורסל, קמה יוזמה להקמת מנהלת ליגה גם לליגה הלאומית. מספר קבוצות מהלאומית התארגנו בשבועות האחרונים לקראת המהלך, וביום רביעי הקרוב תיערך פגישה בין יושבי ראש הקבוצות ממנה עשויה לצאת ההחלטה על התנתקות מאיגוד הכדורסל.

"האיגוד נכשל בכל צעד ושעל. הוא לא תורם דבר לקבוצות ומכביד עליהן מבחינה כספית וארגונית", טוען בכיר באחת הקבוצות. "האיגוד נותן לנו תחושה שעושים לנו טובה ברגע שאנחנו מנסים למנף את הליגה, אבל אנחנו משוכנעים שאפשר לעשות עבודה טובה יותר - אם בעצמנו או אם על ידי גוף חיצוני ועצמאי שלא יהיה מנוהל על ידי פקידי האיגוד".

בקבוצות זועמים על התנהלות האיגוד מולן, וטוענים ליחס לוקה מצד האיגוד בסוגיות כלכליות, שיווקיות ומשפטיות. בין היתר, מצביעים שם על איגוד הכדורסל כמי ששם לקבוצות רגליים בניסיון להביא העונה לשידור טלויזיוני של משחקי הליגה, שאמור היה לקדם את שיווקה: "הליגה הלאומית היא אחת המעניינות בספורט הקבוצתי בישראל מבחינת תחרותיות, מתח שילוב שחקנים צעירים וקשר עם הקהילה, ולמרות זאת החשיפה לה אנו זוכים נמוכה מליגת הטריתאתלון, הג'ודו והכדורמים, שלא נדבר על הליגה הלאומית בכדורגל. אנחנו לא נגד אף אחד אבל יש מקום גם לנו".

סגן יושב ראש האיגוד ויושב ראש גבעת שמואל, מוטי אמסלם, סיפר כי הוזמן לישיבה אך לטענתו אין מדובר עדיין על הקמה של מנהלת ליגה לליגה הלאומית. עם זאת, הוא אינו מסתיר את דעתו: "אמרתי גם באיגוד שהאיגוד אמור לטפל בנבחרות ובתשתיות של הכדורסל הישראלי ולא בליגות המקצועניות, שאמורות להיות מנוהלות על ידי מנהלות ליגה. יש מקום למנהלת ליגה גם בליגה הלאומית בישראל". הבכיר, ואחד מיוזמי המפגש, נשמע נחרץ: "אנחנו מאמינים שתהיה לנו מנהלת משלנו אם נהיה נחושים ונישאר יחד. המטרה שלנו היא נטרול מנגנון איגוד הכדורסל".

יו"ר איגוד הכדורסל ירמי אולמרט, שצפוי להתנגד בחירוף נפש למהלך שכזה אם יבוא, הגיב ואמר: "לא תהיה מנהלת ליגה לאומית במסגרת האיגוד, ונפעיל את כל כוחנו המשפטי כדי לוודא את זה".

למרות שבליגת העל בכדורסל, כמו במקומות שונים באירופה, מהלך כזה יצא לפועל, בכדורגל הישראלי נכשל ניסיון להקמת מנהלת ליגה ב-2002. קבוצות הליגה הלאומית ישאפו לגורל טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully