וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צביקה מחפש לברוח מהנבחרת"

שגיא ניר

31.12.2007 / 11:08

באיגוד טוענים כי התפקיד כמנכ"ל מכבי ת"א יקשה על שרף להישאר בנבחרת: "הוא לא רוצה להצטייר כנוטש, ולכן ימצא סיבה לא לאמן"

כשמונה הקיץ צביקה שרף לתפקיד מנכ"ל מכבי תל אביב, פסלו באיגוד הכדורסל את הבעייתיות שבתפקיד החדש של מאמן נבחרת ישראל. אחרי חזרתו של שרף ארצה במוצאי שבת עוד לפני סיום טורניר הנבחרת בהולנד, מהלך שמיוחס באיגוד ישירות לעבודתו של שרף במכבי תל אביב, כיוון הרוח מתחיל להשתנות.

"יהיה לו קשה לעשות את שני התפקידים במקביל למרות שהוא מאוד רוצה", אומרים באיגוד הכדורסל. "מכבי רוצה אותו בארץ, לחוצים שם מכל משחק, וקשה לו גם עם מכבי וגם עם הנבחרת". שרף מעוניין מאוד להמשיך ולאמן, וההצלחה הגדולה שלו עם הנבחרת באליפות אירופה סללה את דרכו לקדנציה נוספת בתפקיד, למרות שטרם חתם על חוזה. עם זאת, במכבי תל אביב, שמשלמת לו יותר מ-7000 שקל לחודש, שכרו המוערך באיגוד הכדורסל, מעדיפים את המנכ"ל קרוב למשרדים ברחוב הירקון.

"צביקה התעקש שהוא רוצה להמשיך ולאמן את הנבחרת, ואחרי שהצליח באליפות אירופה אי אפשר היה להגיד לו לא", מסבירים באיגוד, שהוועדה המקצועית שלו סימנה עוד לפני טורניר ההזדמנות האחרונה את אפי בירנבוים כיורש אפשרי למקרה הצורך. אלא ששרף, שמוגדר באיגוד כמי ש"צבר כוח ואנשים מפחדים ממנו", החליט להמשיך.

במוצאי שבת, מיד לאחר משחק חצי הגמר בהארלם, נסע שרף עם עומרי כספי, אלישי כדיר וניר כהן לשדה התעופה בדרכו לישראל. יושב ראש המשלחת אלי לופו, המשמש גם כגזבר איגוד הכדורסל, כמו גם יושב ראש הועדה המקצועית יעקב בן שושן הופתעו מהמהלך, שנעשה שלא בידיעתם בסיכום מוקדם בין שרף ליושב ראש האיגוד ירמי אולמרט. איגוד הכדורסל, שפיזר תחילה ציטוטים שהקטינו בחשיבות הנסיעה ודיברו על הצורך בהחזרת אנשי מכבי תל אביב ארצה לקראת משחק הליגה מול רמת גן, שינו את הגרסה לחזרתו של שרף ארצה ל"סיבות אישיות".

"אין שום סיבה אישית - הסיבה היחידה זה המשחק של מכבי", אומרים באיגוד, שמעריכים כי המהלך האחרון יקשה על שרף להמשיך בתפקידו. "צביקה מחפש לברוח מהנבחרת, והוא יפיל את הסיפור על האיגוד בגלל המשכורת או משהו כדי לפרוש. הוא לא רוצה להצטייר כנוטש, ולכן ימצא סיבה לא לאמן".

מחר (שלישי) יפגש שרף עם יושב ראש הועדה המקצועית באיגוד, יעקב בן שושן, לשיחה בה תעלה שוב סוגיית כפל התפקידים של המאמן. "נצטרך לברר מה קרה בהולנד", אומר בן שושן. "יכול להיות שהתפקיד במכבי תל אביב הוא כל כך מורכב שהוא לא יאפשר לצביקה לאמן גם בנבחרת".

אלא שאם לשפוט על פי דבריו של יושב ראש האיגוד ירמי אולמרט, שרף יאמן את הנבחרת גם בשנתיים הבאות, ובאיגוד לא שוקלים כלל את העניין. "בשיחה איתו לא עלתה אפשרות שהוא לא ימשיך בתפקידו", אמר אולמרט. "אם היינו חוששים ששרף לא יכול להמשיך בנבחרת, לא היינו עושים את זה".

צביקה שרף סירב להתייחס לנאמר בכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully