וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ג'קסון השתווה לרד אאורבך

29.12.2007 / 15:36

הלייקרס ניצחו את יוטה והעניקו לפיל ג'קסון את ניצחונו ה-938 בקריירה, ומקום שביעי בטבלת כל הזמנים בצוותא עם רד אאורבך האגדי

חמש וחצי שנים אחרי שהישווה את שיא האליפויות של רד אאורבך (9), מאמן לוס אנג'לס לייקרס הישווה את שיאו של מאמן בוסטון סלטיקס האגדי גם במספר ניצחונות הליגה. הלילה (בין שישי לשבת) ניצחו הלייקרס בביתם את יוטה ג'אז (109:123) והעניקו למאמנם את ניצחונו ה-938 בקריירה. כעת ניצב ג'קסון במקום השביעי בטבלת כל הזמנים, בצוותא עם אאורבך, והגורל שוב חייך לעבר ההיסטוריה, משום שהמשחק הבא של הלייקרס הוא נגד בוסטון בכבודה ובעצמה. קשה להאמין שהסלטיקס יניחו לג'קסון לחלוף על פני מאמנם האהוב, דווקא על חשבונם. בוסטון תתארח בלוס אנג'לס ב-31 בדצמבר למשחק מספר 177 בכל הזמנים בין שתי היריבות הנצחיות של הליגה. 10 םעמים התעמתו השתיים בגמר ה-NBA, בוסטון זכתה בשמונה הפעמים הראשונות, ואילו הלייקרס גברו על הירוקים בשנים 1985 ו-1987.

ג'קסון לא ממש התרגש מההישג, וייחס אותו לכמות השנים הרבה בה הוא בענף, ואף טען שהתרגש יותר כשהגיע ל-500 ניצחונות. "למזלי, היו לי קבוצות טובות", הצטנע ג'קסון, "והן השיגו הרבה ניצחונות בזמן קצר".

ב-NBA ביקשו להשוות בין אאורבך לג'קסון, אבל מאמן אגדי אחר, ג'רי סלואן, מיהר לצנן את הרוחות. "לא היו להם את אותם שחקנים, אם הם היו מאמנים את אותם אנשים אולי היה אפשר להשוות. שניהם בורכו בשחקני על, וזה מגדיל את הסיכויים לנצח". מאמן יוטה, אגב, משקיף על ג'קסון מלמעלה כשבאמתחתו 1,051 ניצחונות, והוא מדורג במקום הרביעי בכל הזמנים מבין המאמנים. "פיל תמיד ביצע עבודה מצוינת בקבוצותיו", החמיא סלואן, "כשיש שחקנים טובים זה רק פן אחד של הדבר, הפן השני הוא להיות מסוגל לאמן אותם ולנצח איתם".

גם העוזר המיוחד של פיל ג'קסון בלייקרס, קרים עבדול ג'באר, מסכים עם סלואן. "אלו תקופות אחרות, וקשה להשוות. פיל יודע להוציא את הטוב משחקניו. דרושים סבלנו ומזל כדי ליצור קבוצה טובה. אני חושב שהרבה מאמנים שהיו מקבלים לידיהם את הכישרונות שהוא אימן, לא היו מצליחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully