וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו היה

26.12.2007 / 11:50

סמי בכר התלבט, קארסון הדף, מאנה התקפל, מקהייל התנגד, ואסאפה פאוול התאכזב. מה שלא קרה, בעצם קרה. 2007, העונה שלא תהיה

1994. ספה. טלוויזיה. נקודה לבנה. באג'יו. בעיטה. שמחה ועצב. ההיסטוריה נכתבה, אבל מה אם הכדור היה טס 30 סנטימטרים נמוך יותר? יש אלפי סלי ניצחון, החטאות שערים, כרטיסים אדומים, חבטות הגשה שעפו טיפה חזק מדי או חלש מדי, דיסקית הוקי ששחקן פיספס, כדור פוטבול שהחליק או חילוף גלגל שהתארך מעט, ותארו לכם מה היה קורה אם...כמובן שלא מדובר רק על הרגעים המכריעים, אלא על כל אותם פעולות שמבצעים אנשים שונים באותו זמן ויוצרים את מהלך העניינים עד לאותו רגע מכונן. מה אם שחקן ז'לגריריס קובנה, גיידריוס גוסטאס, לא היה מחטיא את שתי זריקות העונשין מול מכבי תל אביב, 2.2 שניות לסיום, ואם השופט לא היה שורק לכניסה מוקדמת של טנוקה בירד לצבע, ואם שלף לא היה מדייק במסירה, או הכדור היה נשמט מידיו של שארפ, וכמובן, מה אם דרק מחטיא...

אנחנו לא נהגג כאן בשאלות פילוסופיות, פסיכולוגיות, מתמטיות, פיזיקליות ותיאולוגיות כבדות משקל, כמו האם הגורל מכתיב הכל מראש, או שמא אפקט הפרפר הוא שמניע את עולמנו, ומשפיע על אופן הפעולה של האירועים. הרעיון של יקום חלופי קיים בעשרות סרטים, ספרים, מאמרים והצגות, ולשם השעשוע ננסה לבחון מה היה קורה אילו רגע אחד קטן בשנה האזרחית החולפת היה מבוצע באופן אחר, ויוצר לנו מציאות שונה בהווה.

31/05/07, יד אליהו, גמר הפיינל פור

אמצע הרבע הרביעי, טפירו חודר לצבע ומוציא כדור לפניני, סמי בכר מתלבט אם לשרוק לעבירת תוקף או מגן, אבל לבסוף מניח למשחק לעשות את שלו. פניני קובר את השלשה וירושלים מגדילה את היתרון. שארפ סופג חמישית, ומספסלה של מכבי תל אביב נושבת רוח נכאים. הידיים של דרור חג'ג' ומריו אוסטין רועדות, אבל חדירה גדולה של טפירו מעלה ליתרון 5, 18 שניות לסיום. מכבי יוצאת להתקפה, ו-10 שניות לסיום טפירו מבצע את החמישית על ירטין, ויורד לקול תשואות אוהדי ירושלים. תוך שהוא חולף ליד בכר, קלטה מצלמת הטלוויזיה את שפתיו אומרות בהתרגשות, "סמי, אתה היית מאמין שתשפוט משחק היסטורי שכזה?". בכר מחייך לעבר טפירו ונותן לירטין את הכדור, כדי שיחטיא אחת משתיים. מן עבר השני באוורס דייק בשתי זריקותיו מהעונשין ויד אליהו נצבע אדום. מזרחי: "לצערי, לא אוכל לומר שהטובים ניצחו. השיפוט לא היה מדויק היום, ודי בכך שאומר כי רופא הקבוצה מטפל ברגעים אלה בשארפ, שנפגע אחרי אחת החדירות של טפירו. שיטת הפיינל פור אינה ספורטיבית ואפעל כדי לבטלה. מכבי עלית (במלרע) תבצע בקיץ מספר שינויים".

23/05/07, האצטדיון האולימפי באתונה, גמר ליגת האלופות

בדקה ה-82 קאקא מכניס כדור ענק לאינזאגי, החלוץ האיטלקי חותך ימינה ומגלגל את הכדור לכיוון שער ליברפול, אבל פפה ריינה מזנק שטוח ובולם אותו בגופו. האדומים נושמים לרווחה. בדקה ה-89 דירק קויט נגח את השוויון. כל הזכרונות מהגמר ההוא באיסטנבול שבו והציפו את מילאן.

השוויון האכזרי מבחינת האיטלקים, הפיח רוח חדשה במפרשי האנגלים, שתקפו בחמת זעם את שערו של דידה. בתוספת הזמן הכשיל גאטוסו את ג'רארד ברחבה, וצ'אבי אלונסו דייק מהנקודה הלבנה כדי להעניק 1:2 סנסציוני ודרמטי לליברפול. אנצ'לוטי: "אני ראיתי אופסייד בגול של קויט". אינזאגי: "הייתי שני מטר משם וראיתי שגאטוסו בכלל לא נגע בג'רארד, האנגלים יודעים רק לעשות הצגות". בניטז: "חבל שמילאן לא משחקת בליגה האנגלית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

09/09/07, רייטי (איטליה), תחרות גראנד פרי באתלטיקה

שבועיים אחרי שהפסיד את תואר אלוף העולם ב-100 מטר לטייסון גיי, אסאפה פאוול מנסה לקושש נחמה. הג'מאייקני דופק ספרינט אדיר, משאיר אבק ליריביו במקצה חצי הגמר ועוצר את השעון על 9.74 מדהים. "חבל שהרוח הגבית היתה 2.5 מטר לשניה, כי אחרת זה היה יכול להיות שיא פנטסטי, אבל הבטחתי שאשבור אותו עד סוף השנה, אז חכו לגמר".

בהמשך פאוול רץ את המרחק ב-9.78, תוצאה אדירה, אבל הוא עדיין נאלץ לחלוק את שיא העולם שלו (9.77 שניות) עם האמריקאי ג'סטין גאטלין. פאוול: "אני נחוש לשבור את השיא ויהי מה. המחשבה על להיות מספר 1 היא התמריץ הטוב ביותר עבורי".

21/11/07, וומבלי (אנגליה), המחזור האחרון של מוקדמות יורו 2008

קראוץ' הפגין טכניקה וקואורדינציה, ושלח את הכדור פנימה כדי לקבוע שוויון 2:2 דרמטי. בדקה ה-77 סקוט קארסון כיפר על טעותו מהשער הראשון שספג, והדף נפלא בעיטה חזקה ששיחרר מלאדן פטריץ' לעבר השער האנגלי. עד הסיום הצליחו האנגלים להחזיק בתוצאה, ובסופו של דבר היה זה תיקו שכולו ניצחון. לא רק בוומבלי נשמו לרווחה בעקבות התוצאה, אלא גם במשרדי אופ"א (למרות כאב הראש הביטחוני), ובערים השונות באוסטריה ושוויץ, שתארחנה בקיץ הקרוב את האוהדים האנגלים. "זה היה קשה, אבל עשינו את זה. הבחורים לא איכזבו ברגע האמת, והוכיחו שהם ווינרים גדולים. עכשיו מצפה לי ולהם עבודה רבה", אמר בסיום מאמן אנגליה סטיב מקלארן, שחוזהו הוארך בשנתיים נוספות.

05/07/07, לאס וגאס, מחנה ליגת הקיץ של ה-NBA

"טוב דני, שמעתי מספיק, אתה יודע שאם אני מוותר עליו מינסוטה מידרדרת לרמה של 10 ניצחונות בעונה הקרובה". "אבל קווין, תחשוב על זה ככה, יש לך את אל ג'פרסון ותיאו רטליף בצבע, אתה תקבל עוד שתי בחירות דראפט עתידיות וגם...". "דני, הבנאדם לא רוצה לבוסטון, ויותר מזה, מה שאתה מציע לא מספיק טוב עבורי. אם אנחנו נוותר עליו ונהפוך לשטיח של הליגה, כולם יגידו ש'מקהייל לא יודע לבנות קבוצה'. יאללה, חלאס, תן לשבת על המכונה בשקט". "טוב, קווין, תירגע, רק שתדע שגם בתור מהמר אתה לא ממש מוצלח". "מה? עכשיו תשכח מגארנט. בדיוק רציתי להגיד לך 'כן', אבל עכשיו תשכח מזה". "לאאא, לא אני לא מאמין, קווין, זה היה בצחוק". "תירגע מר איינג' ידידי, גם זה היה בצחוק"...

מאי 2007, תל אביב, פגישה בין לוני לרוני

"שמע לוני, אני כולה אוליגרך עיראקי, אני לא יכול להיכנס להשקעה כזאת, זה כאילו שאני אקח אוכל מהפה של הילדים שלי". "אז למה כל הסיפור הזה, למה משכת אותי כל כך הרבה זמן". "שמע, יש לי קצת צרות עם הנדל"ן ואני חשבתי לי שזו דרך טובה למשוך כותרות, הייתי בכיף מצטרף, אתה יודע כמה מכבי תל אביב חשובה לי, אבל כשאתה מציג זאת כך, אני מרים ידיים, ומאחל לך בהצלחה העונה".

מכבי תל אביב הודחה מגביע אופ"א, אבל ניצחונות על אשדוד ומכבי פתח תקוה, הבהירו שלבית"ר לא יהיו חיים קלים בליגה. לוני: "מה שהיה בתחילת העונה נגד ארצ'ייספור זו תקלה שיש ללמוד ממנה. אני בטוח שעכשיו, שאנו רחוקים רק במעט מבית"ר, גם האוהדים מביטים קדימה". אלי כהן: "המפתח להצלחה שלנו היא שמירה על המסגרת הקבוצתית, השלד שבנינו בעונה שעברה עוטה על עצמו שרירים בעונה הנוכחית". ניר לוין: "מאיר, תראה את הסגירה המצויינת של דן רומן, וכאן מגיעה המסירה לנמני, אין נבדל, יופי של פיניש, אלי כהן יכול להיות מבסוט מהשחקנים שלו". האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אפריל 2008: "לוני וכהן נועדו לגבי הארכת חוזהו של המאמן".

18/09/07, סטמפורד ברידג', מסיבת עיתונאים

מוריניו הזועף התיישב מול המצלמות, ורשף: "נמאס לי מאווירת משבר כביכול, שיוצרים כל מיני אנשים שרק הגיעו למועדון. מתחילת השנה אנו עם הפסד אחד בלבד, מציגים את הכדורגל הרגיל שלנו, ואני חושב שה-1:4 על רוזנבורג היום, הבהיר שאנחנו בדרך הנכונה לכדורגל יותר אטרקטיבי".

אחרי התיקו מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, דהרה צ'לסי לבליץ של ניצחונות והתבצרה ערב חג המולד במקום הראשון של הפרמיירליג, מרחק 6 נקודות מהשדים האדומים. "הקבוצה נכנסה לסוג של קיבעון", הסביר אברמוביץ' את פיטוריו של מוריניו בליל הסילבסטר, "אני חושב שעם אברהם גרנט על הקווים, נצליח לייצר מעצמנו יותר".

31/08/07, סקופיה (מקדוניה), המשחק האחרון בטורניר ההזדמנות האחרונה

הרצון להעפיל פעם שמינית ברציפות לאליפות אירופה ישב טוב טוב בראשם של שחקני נבחרת ישראל. הלפרין פתח נפלא, טפירו היה ענק, הכל נראה גמור, אבל ריצת 4:15 של המקדונים ברבע הרביעי וישראל רק ביתרון נקודה, 43 שניות לסיום. ישראל הסתבכה בהתקפה, הלפרין לא הצליח למצוא את אליהו, ואיבוד הכדור הפך לעוד שלשה של ולאדו אילייבסקי. גרין עשה סל ועבירה, החטיא מהקו, חג'ג' ניסה להשתלט על הריבאונד, אבל הפסיד אותו וראה את סטפאנוב שועט אל עבר סל הניצחון. ישראל נשארת בבית, מקדוניה נוסעת ליורובאסקט בספרד. שרף: "אני לוקח אחריות ומתפטר, כלומר מפסיק להתנדב". אליהו: "החופה של אחי היתה ארוכה, ולכן העומס על הברכיים גמר אותי בסוף". טפירו: "עזבו אותי עכשיו, אני סחוט מהמאמץ, כל מה שבא לי עכשיו זה לשכב בג'אקוזי, ולהרפות את השרירים התפוסים".

11/11/07, מלחה, משחק ליגה בין הפועל חולון להפועל ירושלים

המאבטח יואב גליצנשטיין מזהה חפץ שנזרק לפרקט, חולון בהתקפה ואפשר לרוץ לרגע ולפנותו מהפרקט. גליצנשטיין פותח בריצה, מועד קלות, אך מתרומם מיד וממשיך בריצתו. במרחק שני מטרים ממנו, מתפוצץ החפץ. גליצנשטיין, מתכופף קלות, ובוחן את הנעשה סביבו. המשחק מופסק מיד, ומלחה גועש. גליצנשטיין מורה לצוות המאבטחים שלו לחבור לשוטרים ולהתחיל לתפעל את האירוע, ותוך מתן הוראות הוא מפנה את כל שחקניה של חולון מהפרקט. "דווחו לי אם אתם רואים מישהו שנפגע, הזמינו אמבולנס לפה, למקרה שיהיה עוד פיצוץ, גבי ואלי גשו ליציאות החירום והמתינו שם להוראות נוספות", הוא יורה פקודות למכשיר הקשר. זה היה לילה ארוך, שהסתיים, למרבה המזל, ללא נפגעים. אבנר קופל: "אני המום, חשבתי שדברים כאלה יש רק בכדורגל". דורסמן: "באנו לכייף, זה בידור, בסוף מישהו ייפגע, אם זה בכדורסל או בכדורגל". דני קליין: "זה מצב מסוכן, צריך לתגבר את האבטחה. אסור שהכדורסל הישראלי ידרדר למצב של הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully