וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: שמח בג'ונגל

24.12.2007 / 21:49

הנמרים של ממפיס רשמו ניצחון גדול על ג'ורג'טאון, הפנתרים מפיטסבורג הנחילו לדיוק הפסד ראשון העונה. גם טקסס ספגה הפסד בכורה

אחרי השיממון שהביאו איתן בחינות סוף הסמסטר בשבוע שעבר, קיבלנו השבוע פיצוי בדמות שלושה מפגשי צמרת נהדרים בין מדורגות בכירות, וחשוב מכך, התקרבנו שבוע נוסף אל פתיחת המשחקים הפנים חטיבתיים בתחילת ינואר. וכמובן שאי אפשר להתעלם מהחדשות המרעישות של השבוע – הניתוח במיתרי הקול שעבר דיק וייטל – הפרשן הוותיק של ESPN שהפך עם השנים לקול של כדורסל המכללות, בעקבותיו איבד זמנית את קולו.

וייטל לא צפוי לחזור לעמדת הפרשן לפחות עד פברואר, למגינת ליבם של חובבי התלהבותו המוקצנת כל כך, ולהקלתם של אלו שלא מצליחים לצפות בשידור בהשתתפותו ללא חבילת אקמול צמודה. המדור מבקש לשלוח מכאן איחולי החלמה לדיקי וי, עם בקשה אישית קטנה – קח את הזמן, לטובתך ולטובתנו. הרי אין טעם לאמץ את קולך לשווא עם חזרה מוקדמת מדי לכס הפרשן, וחבילת האקמול שלנו תחכה לך בסבלנות גם עד העונה הבאה.

חיות פרא

ממפיס (2) – ג'ורג'טאון (5) 71:85

בניגוד ליתר המועמדות לאליפות, שיקיזו אחת את דמה של השניה בינואר ובפברואר במשחקים הפנים חטיבתיים, הטייגרס לא צפויים להיתקל באף יריבה ראויה בקונפרנס USA, ולכן ניסה ג'ון קאליפרי לאתגר עד כמה שניתן את חניכיו עם לוח משחקים חוץ חטיבתי קשה במיוחד, לפני הטיול שמצפה להם עד פתיחת הריקוד הגדול. האורחת מג'ורג'טאון היתה היריבה המושלמת עבור מממפיס – קבוצה פיזית והגנתית שיודעת גם להגביר את הקצב במידת הצורך ולהתמודד עם הטייגרס במשחק הריצה המשוגע שלהם. ההויאס היו טובים יותר בפתיחה ובנו לעצמם פער של שמונה נקודות, לפני שריצת 5:16 של ממפיס נתנה להם יתרון 40:43 בהפסקה.

במחצית השניה התעורר כריס דגלאס-רוברטס, שהיה פשוט איום ונורא בשלושת המשחקים האחרונים, והריץ את הטייגרס קדימה, כשג'ון תומפסון השלישי לא מצליח למצוא מענה לחדירות המצוינות שלו וליד הטובה שלו מחצי מרחק. ההפרש רק הלך וצמח, ו-CDR וחבריו יכלו לסמן וי ענק על מפגש הענקיות הזה.

דגלאס-רוברטס סיים עם 24 נקודות למנצחים, רוברט דוז'ייר עזר עם 19, ג'ואי דורסי תרם 11 ו-13 ריבאונדים, ודרק רוז, שפתח את השבוע עם הצגה של 26 נקודות בניצחון על סינסינטי, הסתפק ב-18 ושישה אסיסטים. רוי היברט רשם את משחקו החלש ביותר העונה עם שש נקודות ושישה ריבאונדים בלבד, אוסטין פרימן הוביל את ההויאס עם 14 נקודות ודוואן סאמרס הוסיף 13.

פיטסבורג (11) – דיוק (6) 64:65 (אחרי הארכה)

שתי הקבוצות הגיעו למפגש הזה במדיסון סקוור גארדן עם מאזן נקי מהפסדים, אבל בעוד שפרשנים רבים התרשמו עמוקות מפתיחת העונה של דיוק והכתירו אותה כמועמדת רצינית לאליפות, פיטסבורג עדיין נחשבה לאחת שניצלה לוח משחקים קל כדי להתחמק מהפסד. אז פיט נענתה לאתגר, ולא נבהלה גם מיתרון 22:34 של דיוק במחצית. הפנתרים נלחמו על כל כדור, נגסו בהפרש בהתמדה והצליחו לכפות משחק צמוד בסיום, בעיקר תודות למשחק עצום של הפרשמן דוואן בלייר. בשניות האחרונות קיבלו השדים הכחולים הזדמנות פז לנצח את המשחק, אבל במצב של 58:58 החטיא קייל סינגלר את זריקת ההמשך להחטאה של ג'ראלד הנדרסון והמשחק הלך להארכה.

בתחילת ההארכה הגיע הרגע המחריד של המשחק, כשמייק קוק, הסניור של פיטסבורג, עיקם את ברכו בצורה קשה, בפציעה שכנראה גמרה עבורו את העונה ואולי אף את הקריירה. גם בהיעדרו של קוק נשארו הפנתרים בתמונה עד הרגע האחרון, והחטאת עונשין של סינגלר נתנה להם את הכדור בפיגור 64:62 בשניות הסיום, אז לקח הרכז המצוין לבאנס פילדס את האחריות וקבר את השלשה המנצחת. ג'ון שייר עוד ניסה להציל את המולדת עם זריקה משוגעת, ואז ניסה פעם נוספת ממש עם הבאזר אחרי שקלט את הריבאונד של עצמו, אבל הכדור קיפץ החוצה והדיוקים הצטרפו אחר כבוד לרשימת המפסידות.

פילדס הוליך את קלעי פיט עם 21 נקודות, סם יאנג קלע 17 ובלייר הפגיז עם 15 ו-20 (!) ריבאונדים. סינגלר והנדרסון קלעו 21 כל אחד לדבילז, ודמרקוס נלסון הוסיף 14. שייר סיים עם 12 ריבאונדים, אבל רק ארבע נקודות (1 מ-10 מהשדה) וגרג פאולוס שוב איכזב עם שלוש נקודות ואסיסט בודד.

עד כאן, טקסס

מישיגן סטייט (9) – טקסס (4) 72:78

הלונגהורנס סוף סוף התעוררו מהעונה החלומית שלהם בפאלאס של אובורן הילס, שם חיכו להם הספרטנס השאפתניים של טום איזו. האורחים מטקסס הובילו בפתיחה, אבל העבירה השניה של די ג'יי אוגוסטין, שאילצה אותו לרדת לספסל בשלב מוקדם, נתנה את האות לריצה של מישיגן סטייט, שקיבלה תרומה מפתיעה מהפרשמן קאלין לוקאס שקלע שיא קריירה של 18 נקודות, ולא הביטה לאחור עד דקות הסיום, אז הפך מטח שלשות פרוע של איי ג'יי אברהמס את המשחק לצמוד לפחות למראית עין. ריימאר מורגן עזר ללוקאס עם 18 נקודות משלו, דרו נייצל תרם 12. אברהמס סיים עם 24 לקרניים, אוגוסטין הוסיף 22 ודמיון ג'יימס רשם 15 נקודות ו-16 קרשים.

קסבייר – טנסי (12) 82:75

ארבע דקות לסיום ספג ברוס פרל עבירה טכנית שעזרה לקסבייר לעלות ליתרון של 69:73, אבל הוולטס חילצו את מאמנם מהבוץ כשחזרו למשחק והצליחו להפוך את הקערה על פיה. מאותה נקודה הוסיפו המוסקיטרים ארבע איבודים נוספים ל-17 שכבר היו להם, ואיבדו את השליטה במשחק. ג'יי פי פרינס, שהתייבש אשתקד על הספסל של לוט אולסון באריזונה, רשם 23 נקודות במשחקו השלישי בלבד במדי טנסי, וקצר את מירב המחמאות מפרל בסיום. ווין צ'יזם וטיילר סמית' קלעו 12 כל אחד ועזרו לפרינס לחפות על ערב נורא של כריס לופטון, שסיים עם 9 נקודות ב-3 מ-12 בלבד מהשדה. סטנלי בורל הוביל את קסבייר עם 18 נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תוצאות נוספות

בתחילת השבוע כמעט וקיבלנו סנסציה כשג'ורג'יה טק היתה קרובה להפתיע את קנזס, אבל איבוד כדור מכריע של מאט קאוזי נתן לג'ייהוקס את הניצחון 66:71. עד לא מזמן גם הפסד של קנטאקי היה נחשב להפתעה, אבל תחת בילי גילספי רשמו הווילקאטס עתירי ההיסטוריה רצף של ארבעה הפסדים רצופים עד שניצחו לבסוף 47:69 את טנסי טק (גילספי נשבע שיש מכללה כזאת באמת).

אוקלהומה המשיכה להפתיע, והפעם עם ניצחון 68:72 על גונזאגה, מה שעלה לבולדוגס בצניחה אל מחוץ לדירוג. גם אורגון איבדה את מקומה בין 25 הראשונות אחרי שהפסידה 68:62 לאוקלנד. שתיים מחברותיה לפאק 10 הזיעו לא מעט השבוע, כשאריזונה ניצחה בשיניים 49:52 את UNLV, וסטנפורד שרדה מפגש עם טקסס טק המסוכנת עם ניצחון מינימלי 61:62. מיסיסיפי קנתה לעצמה מקום בדירוג כשהנחילה לקלמזון את הפסדה הראשון העונה עם ניצחון 82:85.

במהלך השבוע ציינו את ניצחונו ה-500 בקריירה של ריק פיטינו, ומאוחר יותר רשם בוב האגינס, מאמן ווסט וירג'יניה (בפעם האחרונה שבדקנו) את ניצחונו ה-600 בקריירה הארוכה שלו, כשהמאונטנירס שלו ניצחו 54:77 את קאנישיוס. במפגש הפיקנטי של השבוע גברה אוראל רוברטס של סקוט סאטון 59:74 על אוקלהומה סטייט של אחיו שון. השורה הסטטיסטית המרשימה ביותר שוב היתה שייכת למייקל ביזלי, שקלע שיא קריירה של 40 נקודות והוריד 15 ריבאונדים בניצחון הקליל 48:90 של קנזס סטייט על ווינסטון סיילם החלשה.

אחרי שבשבוע שעבר הבענו תקווה שיובש השידורים הישירים ב-FOX הוא בסך הכל מילוי מצברים לקראת ההמשך, התאכזבנו לגלות שלא רק שהחברים מ-FOX ממשיכים לייבש אותנו גם השבוע, אלא שגם אנשי ESPN לא יתרמו לנו השבוע אף לא שידור אחד לרפואה, ויותירו אותנו לחסדי האינטרנט ותוכנות שיתוף הקבצים.

דירוג AP אחרי השבוע השביעי

1. צפון קרוליינה
2. ממפיס
3. קנזס
4. וושינגטון סטייט
5. UCLA
6. פיטסבורג
7. מישיגן סטייט
8. ג'ורג'טאון
9. טקסס
10. דיוק
11. טנסי
12. מרקט
13. אינדיאנה
14. טקסס A&M
15. ואנדרבילט
16. באטלר
17. אריזונה
18. וילאנובה
19. מיאמי (פלורידה)
20. בריגהאם יאנג
21. קלמזון
22. מיסיסיפי
23. ווסט וירג'יניה
24. USC
25. רוד איילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully