וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: סיכום בולים ראשוני

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

24.12.2007 / 7:52

פלורידה אטלנטיק, יוטה, סינסינטי, ניו מקסיקו, בריגהאם יאנג ואיסט קרוליינה הן הזוכות הראשונות. סיכום ראשוני לשבועיים האחרונים

עונת הבולים נפתחה כבר ביום חמישי, וכמו בעונה הרגילה – כבר אחרי שישה משחקים המשכנו לחזות בהפתעות. המאזן שלנו, דרך אגב, אחרי חמישה ימי בולים הוא 2:4 (או, איך שאנחנו קוראים לזה – היחס בין מספר הבירות למספר הצ'ייסרים בערב נתון). אז הנה, הסיקור שלנו לבולים הראשונים לעונת 2007. תיהנו מהמשפט הזה, כי הוא בין האחרונים – יאללה, מתחילים.

פוינסטיה בול (poinsettia bowl): נייבי – יוטה: 35:32

הק"ב של היוטס, בריאן ג'ונסון, הוביל את קבוצתו לניצחון הבול השביעי ברציפות של המכללה. הר"ב דארל מאק נשא את הכדור 22 פעמים ל-76 יארד ושני ט"ד קריטיים, ג'ונסון – כאמור – הבריק עם 226 יארד באוויר באחוזים מצוינים (20 מ-25), ט"ד במסירה, ט"ד בריצה ואיבוד. בצד המפסיד, את נייבי – שבאה למשחק עם ארבעה ניצחונות רצופים – הוביל הק"ב עם השם הכי מוזר במכללות – קייפו נואה קהיקו אנאדה, עם 122 יארד באוויר ב-7 מ-14, שני ט"ד ואיבוד שגמר את המשחק, והר"ב אריק קטאני, שרץ ל-125 יארד ב-12 נשיאות וט"ד. העונה הזו תיזכר כעונה מוצלחת בכל מקרה לשתי הקבוצות, בעיקר למידשיפמן, ששברו את נאחס האייריש.


21 בדצמבר – ניו אורלינס בול: פלורידה אטלנטיק – ממפיס: 27:44

אמרנו לכם לשים עין על ראסטי סמית' – הק"ב של אטלנטיק. אמרנו וצדקנו – סמית' החלודון, סופמור בסך הכול, זרק ל-336 יארד ב-25 מ-32 וקבע שיא ניו-אורלינס בול של חמישה ט"ד (ואיבוד). אטלנטיק התחילו לברוח במצב של 30-27, כשחסמו פאנט, ושני מהלכים לאחר מכן סמית' קבר אותם עם עוד טאץ' במסירה ברבע השלישי. מאותו רגע, הגנת פלורידה השתלטה על המשחק, ומאמנם, שנלברגר, חגג ניצחון חמישי ומאזן מושלם בבולים. בממפיס, הק"ב מרטין הנקינס מסר ל-281 יארד ב-25 מ-39 ושלושה טאצ'ים. הטייגרס יכולים להתנחם בעובדה שקבוצת הכדורסל שלהם שחטה יום לאחר מכן את ג'ורג'טאון ושמרה על המקום השני בדירוג (לא, זה לא ממש מנחם אותם, אבל ניסינו).


22 בדצמבר - פאפאג'ונס.קום בול: סינסינטי – דרום מיסיסיפי: 21:31

בן מוק, אחד מהק"ב שיותר אהבנו לראות השנה, נפרד מקריירת המכללות המרשימה שלו עם ניצחון בבול, שהוא בהחלט האחראי הראשי לו. מוק רקד לו בפוקט, וסיים עם 334 יארד ב-30 מ-52 לארבעה טאצ'ים שהצליחו להאפיל על שלושת האיבודים שלו. בצד המפסיד, דניאל פלטשר, רץ 29 פעמים ל-155 יארד וגם תפס 7 מסירות ל-50 יארד, הק"ב – יאנג – סיים משחק נוראי עם 18 מ-32 ל-122 יארד, שני ט"ד ושלושה איבודים.


ניו מקסיקו בול: נבדה – ניו מקסיקו: 23:0

טוב, חזינו שנבדה תצליח להאריך את רצף הפסדי הבולים של ניו מקסיקו (שעמד על 46 שנים), אבל בעונה שבה כל השיאים נשברים, מה זה עוד שיא קטן שכזה? ניו מקסיקו קפצה על הגרוגרת של הוולפ-פאק, כאילו הייתה אמסטף שראה ילדה קטנה, ועלתה ליתרון של 0:20 במחצית, ופשוט השביתה כל ניסיון של החבורה להראות סימני חיים בהתקפה – שהייתה השנייה בטיבה בליגה. הק"ב פורטרי סיים עם 354 יארד באוויר ב-20 מ-36, לשני ט"ד ואיבוד, עזר לו בייקר על הקרקע עם 22 נשיאות ל-167 יארד, ובראון שתפס 7 כדורים ל-120 יארד וט"ד. בפעם האחרונה שנבדה השותקו, היה זה ה-27 בספטמבר 1980, או לחלופין – 329 משחקים ברציפות, שהיה הרצף הארוך ביותר במכללות (שעכשיו עבר למישיגן). אגב, הניצחון של ניו מקסיקו הפך אותם לקבוצה ה-89 שלוקחת בול מאז הפעם האחרונה שבה האייריש היקרים של תומר ניצחו אחד.

גם את זה UCLA מפסידים

לאס וגאס בול: בריגהם יאנג – יו.סי.אל.איי: 16:17

מי שנשאר ער למשחק המאוחר של ליל שבת, זכה לראות דרמה וסיום ששיקפו באופן מושלם את העונה של הברואינס. נתחיל דווקא מהסוף – כשהברואינס, בפיגור 17:16, עמדו מרחק 28 יארד לבעיטת ניצחון, אחרי דרייב של 87 יארד בשתי דקות של הק"ב המחליף של המחליף של המחליף מקלוד בת'ל-ת'ומפסון, ואז הגיע לו אית'יין מאנומלונה, וחסם את בעיטה של קאל פורבת' שכבר בעט שתי בעיטות של 50 יארד פלוס במשחק, וסגר את העונה המאכזבת של הברואינס עם מאזן שלילי וללא מאמן. מהצד המנצח, מקס הול היה כוכב המשחק עם 231 יארד ב-21 מ-35 לשני ט"ד וללא איבוד. הקוגרס מבריגהם יאנג נקמו בקבוצה שהנחילה להם אחד משני ההפסדים הבודדים שלהם במהלך העונה.


23 בדצמבר - הוואי בול: בויזי סטייט – איסט קרוליינה: 41:38

טוב, ציפינו שכוכב המשחק יהיה ג'ונסון אחר – והתכוונו לאיאן ג'ונסון, ההוא מפסל החירות של בויזי, אבל ג'ונסון היקר, שעדיין פצוע בקרסל שמאל שלו, רץ 4 פעמים ל-11 יארד בלבד. הגיע קרטיס ג'ונסון מאיסט קרוליינה, והחליט לשמור על כבוד המשפחה (זו חתיכת משפחה, אתם יודעים – מג'יק זה הסבא...). ג'ונסון קבע שיא בולים של המכללות ביארדים, כשסיים עם 408 יארדים כוללים, שהתחלקו ל-223 יארדים בריצה וט"ד, 32 יארד בתפיסה, ו-153 יארד בהחזרת כדורים. כשיש לך כאלה מספרים, אפילו בויזי – מלכת הקאמבקים – יכולה רק לגרד את המהפך בסיום. בצד המפסיד, הוביל ת'ארפ את הברונקוס עם 270 יארד באוויר ב-30 מ-44 לשני ט"ד, אבל גם שני איבודים, שניים מתוך ארבעה של הקבוצה (לעומת אחד בודד של הפיראטים), מה שבסופו של דבר גמר את המשחק.

אנחנו יוצאים לפגרה קצרה בת מספר ימים (שנובעת מהפסקה לצורך חגיגות חג המולד, במהלכו לא יתקיימו בולים), נמליץ לכם לצפות בהולידיי בול בלילה שבין חמישי לשישי באי.אס.פי.אן בין טקסס של רן (מדורגת 19) לבין אריזונה סטייט של גרייזס (מדורגת 11). נסיים, כרגיל, בדרישת שלום חמה לגלעד ארדן וחוקיו האווילים, ובברכת חג מולד שמייח, ואיחולי מרי כריסמס לקראת החלק הטוב ביותר של עונת הפוטבול באמריקה – עונת הבולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully