וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "אני לא יודע מאיפה החוצפה שלנו לבוא לא מוכנים"

23.12.2007 / 22:29

עודד קטש נותר מתוסכל מהיכולת של מכבי ת"א בניצחון הדחוק על הגליל. טענות קשות מצד בני השרון על השיפוט במשחק מול ירושלים

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב ניצחה הערב (ראשון) את הפועל גליל עליון 81:90 במשחק הראשון מבין שניים במסגרת רבע גמר גביע המדינה, אבל התוצאה הצמודה מדי וההגנה הנרפית הביאה את מאמן הקבוצה, עודד קטש, להישמע מתוסכל מתמיד בסיום.

"הגנתית, שתי המחציות לא היו טובות, פשוט במחצית השניה גם התקפית לא הצלחנו", אמר קטש. "לא יודע מאיפה החוצפה, שאני חלק ממנה, של לבוא לפה ולא להיות מאה אחוז מוכנים, אפילו לא קרוב למה שהיינו ביום חמישי. היה אפשר לראות לפי איך ששמרנו בחצי הראשון שדבר כזה יכול לקרות. עלינו לא אגרסיבים, יותר מדי חוסר ריכוז, ופשוט הלכנו אחורה ולא הוצאנו לפועל שום דבר שדומה לכדורסל".

"אין לי יותר מדי הסבר למה שקרה", המשיך קטש. "אנחנו מהצד מנסים לעשות את העבודה שלנו, לפעמים זה מצליח ולפעמים פחות. שיחקנו לא טוב, ככה אנחנו נראים. אני יכול רק ללכת הביתה ולחשוב מה עשיתי לא טוב. אולי חסרה לנו מנהיגות. זה מתבטא בדקות האחרונות. אין לי סטטיסטיקות מדויקות, אבל בתחושה שלי, הרבעים האחרונים שלנו הם הכי פחות טובים. גומלין? הכל יכול לקרות בגומלין, במצב שלנו אסור לנו לזלזל בשום קבוצה. לראייה לקחתי טיים-אאוט שש שניות לסוף, אני לא מתבייש. אנחנו צריכים לעבור את המשחק בכפר בלום, זה משחק לא קל".

באשר לתכניות של הקבוצה בפגרה סיפר קטש כי "ניקח פסק זמן ונעשה חושבים. אם נמשיך ככה, כמו שאנחנו, גם בהמשך העונה, או שנעשה שינויים, אבל זה לא משהו שעומד כרגע על הפרק. כל הגורמים במערכת צריכים לשבת ולקבל החלטות, אני לא מקבל ההחלטות היחיד כאן. עכשיו יש לנו יומיים-שלושה, מין ברייק כזה, לעשות חושבים ולהסתכל אחורה ולראות איפה אנחנו נמצאים היום. ולקחת החלטות. גם להחליט שזה מה שיש ועם זה ממשיכים הלאה זו החלטה חשובה. אני רוצה להאמין שזה גם מה שנעשה".

"כשהובלנו ב-15 נקודות חשבנו איך לשמור על ההפרש ולא לעשות את זה 25", הוסיף יותם הלפרין. "אתם יודעים איך משחק מתפתח – שלשה פה ושם וזה הופך רק ל-9, וזה בדיוק מה שקרה. חבל, אבל אני מקווה שההפרש הזה יכין אותנו לגליל".

דני פרנקו, במשחקו הראשון כמאמן הגליל, ניסה להסתכל על חצי הכוס המלאה. "שאפו לשחקנים. אמרתי להם במחצית שהם נחמדים מדי על המגרש, כי חלק גדול מהנקודות של מכבי בחצי הראשון היה מאיבודים שלנו. המחצית השנייה הייתה טובה יותר מבחינה הגנתית, אבל זה עדיין לא היה זה. יש לנו חומר טוב, אנחנו פשוט צריכים לחבר אותו ביחד, ואולי גם להשתמש בחצי השני הזה בתור מנוף להמשך. מה שבטוח זה שיש לנו המון עבודה".

"השיבוץ למשחק לא היה נכון"

בסיום הניצחון של הפועל ירושלים 74:83 על בני השרון זעמו שני הצדדים על שלישיית השופטים - יערי רייניש, אייל פוהרילס ויהלום שאול - שאיבדה שליטה על המשחק בשלב די מוקדם.

דן שמיר אמר בסיום: "אני חושב שהשיפוט במשחק לא היה מדויק מההתחלה. כנראה שהשיבוץ למשחק הזה לא היה נכון. הכל פה נפל על כתפיים של שופט אחד, השניים האחרים לא לקחו אחריות ולכן הוא גם עשה טעויות. היה צריך שיבוץ של שלושה שופטים בכירים וזה לא מה שקרה. אני חושב ששני הצדדים נפגעו מהשיפוט".

בצד של בני השרון, הנפגעת העיקרית מטעויות השיפוט, היו עצבניים בהרבה. אפי בירנבוים, שצעק במהלך המשחק לעבר השופטים "אני אשחט אתכם", העדיף שלא להתייצב למסיבת העיתונאים לאחר המשחק. במקומו הופיע יושב ראש הקבוצה, אלדד אקוניס, שהסביר: "אפי מרגיש שנעשה לנו עוול והוא מעדיף שלא לדבר. כולם יכולים לראות מה היה פה היום, אני לא מתכוון להתלונן, אני סומך על המערכת שידעו לעשות משהו עם מה שקרה כאן".

אותו אקוניס עזב במהלך המשחק את ספסל בני השרון וצעד אל עבר צידו השני של המגרש, על מנת להתלונן על השיפוט בפני יו"ר איגוד הכדורסל ירמי אולמרט. האירוע נרשם בדו"ח המשקיף. יו"ר איגוד השופטים עשוי לבקש להעמיד לדין את אפי בירנבוים בעקבות הדברים שאמר ונקלטו במלצמות הטלוויזיה, אך דו"ח השופטים מהמשחק טרם הגיע לאיגוד הכדורסל וההחלט ה הסופית בעניין תהיה של היועץ המשפטי, עו"ד שוקי קרמר. יש לציין כי לבירנבוים, המאמן הוותיק בליגת העל, גליון הרשעות נקי בוועדת המשמעת.

מאוכזב נוסף ממשחקי רבע הגמר היה רובי בלינקו, מאמנה של עירוני רמת גן, שהובסה 87:58 בידי הפועל חולון. בלינקו אמר בסיום המשחק: "כאשר יגורתי בא לי. ידענו שחולון אחרי משחק הנפל שלהם בראשון יבואו ויתפוצצו. מאידך, אחרי הניצחון על ירושלים, כל השבוע התעסקתי בלהוריד את האנשים לקרקע. היו סימנים של אי הצלחה להורדה הזו, מאוד מאוד חששתי ממה שיהיה, ולצערי זה מה שקרה. אני לא חושב שתהיה לנו עכשיו מפולת, אני מאמין בשחקנים ובאנשים. יש ימים מהסוג הזה, החכמה היא לתקן את הליקויים ולהמשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully