וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה - ריאל: מסיבת סוף שנה

23.12.2007 / 10:22

ברצלונה וריאל מדריד ייפגשו לסופר קלאסיקו הענק של ספרד (ראשון, 20:00, שידור ישיר בערוץ 5) במחזור האחרון של שנת 2007. איזה כיף

"ברצלונה היא יותר ממועדון כדורגל", אמר לא מזמן ז'ואן לאפורטה. מחר (ראשון) יתקיים הסופר קלאסיקו הספרדי הראשון של עונת 2007/8 כשריאל מדריד תגיע לקמפ נואו, ונשיא ברצלונכה החליט לתרום חלק מההכנסות לארגון מקומי שעוסק בהפצת השפה הקטאלנית ושימורה. "זו האחריות שלנו לקחת חלק בפרוייקטים כאלו. אנחנו צריכים לעשות את זה בשביל היושר הלאומי שלנו, למען התרבות, בגלל שהשפה הקטאלנית היא סימן להזדהות עם מועדון כמו בארסה".

כמו הדרבי של גלאזגו, כך גם המפגשים הדו שנתיים הקבועים בין שתי האימפריות של הליגה הספרדית הם הרבה יותר מרק כדורגל. הרבה רגשות יהיו מעורבים, בוודאי גם קריאות פוליטיות של אוהדים, אבל בסופו של דבר הניצחון הספורטיבי הוא זה שייתן את האות לשמחה גדולה בצד אחד ולעצב בצד השני. תחת הנסיבות, השמחה או העצב הגדולים יגיעו מצידה של ברצלונה. רגע לפני פגרת חג המולד, הבלאוגרנה יגיעו לאצטדיונם הביתי עם הגב לקיר.

ריאל של שוסטר לא מבריקה העונה, אבל גם תצוגות בינוניות לא מנעו ממנה מלהוליך את הליגה עם ארבע נקודות יתרון על פני היריבה השנואה. ברצלונה מצידה נעה לאורך החודשים הראשונים של עונת 2007/8 בחוסר יציבות, בין הצגות של כדורגל יפהפה בקמפ נואו להופעות אנמיות לבין איבוד נקודות כמעט סדרתי בחוץ. ניצחון של בארסה יקרב אותה כדי נקודה מריאל, הפסד ירחיק את האלופה מרחק שבע נקודות ועשוי לגרום לרעידת אדמה קטנה בקטאלוניה.

כל סוכניות ההימורים מציבים את ברצלונה כמועמדת לניצחון ביחס שנע בין 1 ל-2.12 ובין 1 ל-1.90. ניצחון של ריאל לא יהווה הפתעה, אבל היחס עליו לא רע ונע סביב 1 ל-3.90 ל-1 ל-3.20 בווינר ובאתרי הימורים נוספים.

ב-10 העונות שעברו מאז 1997/8 נפגשו הקבוצות 22 פעמים, מהן 20 בליגה ופעמיים בליגת האלופות. המאזן עומד על 7 ניצחונות לברצלונה, 6 לריאל מדריד ו-9 תוצאות תיקו. כך שעל הסטטיסטיקה הצמודה הזו אין מה להסתמך. יהיה משחק גדול, נקודה.

ברצלונה בלחץ

ברצלונה סבלה העונה מפציעות של דקו, סמואל אטו ולאחרונה גם תיירי הנרי. מעבר לכך, רונאלדיניו לא דומה לאותו שחקן מלפני שנה ושנתיים ולאו מסי נפצע ויעדר מהקלאסיקו. בינתיים הנרי חזר וכנראה ישחק מול ריאל, אבל הספקולציות מדברות על ספסול נוסף של רונאלדיניו, שננזף על ידי רייקארד באימון יום שישי בגלל חוסר רצינות. כעת מירב העיניים יהיו נשואות לאטו, שעצמו חזר מפציעה ושכבר הספיק לכבוש בשבוע שעבר מול ולנסיה.

החלוץ הקמרוני חסה בצילו של רונאלדיניו בצורה תמידית מאז הגיע לברצלונה ואף הביע לא פעם את מורת רוחו בגלל זה, אבל את הסחורה הוא מספק בצורה קבועה. בשתי העונות הראשונות שלו בקבוצה כבש 50 שערי ליגה ובעונה שעברה, בה נעדר תקופה ארוכה בגלל פציעה, כבש 11 שערים ב-19 משחקים. בשתי מילים ניתן לסכם זאת: "מניה בטוחה". מול ריאל הוא יצטרך להתעלות שוב.

ריאל ניצחה בקמפו נואו פעמיים בלבד ב-24 השנים האחרונות, אבל גבי מיליטו, בלם ברצלונה, סירב להסתמך על הסטטיסטיקה: "אני לא חושב שאנחנו פייבוריטים בגלל שאנחנו משחקים בבית. שתי הקבוצות בפורמה ושתיהן מציגות כדורגל טוב. נצטרך לשים לב לפרטים הקטנים כי הם אלו שינצחו את המשחק".

החלוץ האיסלנדי איידור גודיונסן עשוי לחוות סופר קלאסיקו ראשון בקריירה, והלחץ בברצלונה הוא כאמור גדול בהרבה מאשר במדריד. הקפטן קרלוס פויול אמר: "אני לא חושב על הפסד, אבל נצטרך להיות מאוד מרוכזים כדי לנצח. אנחנו משחקים מול קבוצה מאוד אפקטיבית, שמסוגלת לכבוש גם אם היא מגיעה למעט מאוד מצבים". פויול התייחס גם לאפשרות של הפסד כשאמר: "זה מסוכן, אבל העונה עוד ארוכה ואני לא חושב על הפסד".

הרכב משוער: ויקטור ואלדז, קרלוס פויול, גבי מיליטו, רפאל מרקז, אריק אבידל, צ'אבי, יה יה טורה, איידור גודיונסן, ג'ובאני דוס סנטוס, סמואל אטו, אנדרס אינייסטה.

ריאל מנסה להלחיץ

במדריד היו עסוקים השבוע בעיקר במלחמות פסיכולוגיות. בשנים האחרונות ריאל התרגלה להיות בצד שמגיע עם הגב לקיר, זה שסופר את הימים, השעות והשניות מאז האליפות האחרונה, אבל אחרי בצורת של ארבע שנים זכתה הקבוצה באליפות.

אחרי פתיחת עונה טובה ומקום ראשון בליגה, בבירת ספרד נהנים להסתכל למטה, לראות את ברצלונה ולהבחין בכך שהלחץ עבר לשם. איזה לחץ? זה שמתבטא דרך הספסול והערפל סביב עתידו של רונאלדיניו בקבוצה, סימן השאלה על המשך עבודתו של רייקארד אחרי סיום העונה ובעיית הפציעות בקמפ נואו.

"אני מאמין שיהיה משחק טוב בין שתי קבוצות גדולות, אבל פער ארבע הנקודות יגרום לברצלונה להגיע למשחק בלחץ", אמר המנהל הספורטיבי של ריאל, פג'ה מיאטוביץ'. במחנה המדרידאי ניתן היה גם להבחין השבוע בסימנים של יהירות, כשכל שחקני ואנשי הקבוצה התבטאו תחת כל עץ רענן בדבר פציעתו של לאו מסי ואמרו שדווקא היו שמחים אם הוא היה כשיר לשחק נגדם.

הקבוצה מוליכה את הליגה בכמות הכיבושים עם 36 ונהנית העונה מפריחה מחודשת של ראול, שמזכיר את כושרו מהשנים שלפני הגעתו של רונאלדו. גוטי מתאושש מפציעה וכנראה לא ישחק, אבל לא מן הנמנע ששוסטר יושיבו על הספסל כדי להשתמש בו אם צריך. ווסלי שניידר, שכובש ללא הפסקה ביחס לתפקידו, צפוי לעלות בהרכב, יחד עם רוביניו ורוד ואן ניסטלרוי ואולי גם ז'וליו בפטיסטה. בצד השמאלי של ההגנה מתלבט שוסטר בין מיגל טורס למרסלו. עם חומר השחקנים הזה שנהנה מחוש כל כך מפותח לשערים, מקווה ברנד שוסטר שגם אם ברצלונה תשלוט יותר במגרש ותחזיק יותר בכדור, הוא יוכל לעקוץ.

הרכב משוער: איקר קאסיאס, סרחיו ראמוס, פאביו קנבארו, פפה, מיגל טורס (מרסלו), מוחמאדו דיארה, ז'וליו בפטיסטה, רוביניו, ווסלי שניידר, ראול, רוד ואן ניסטלרוי.

עדכון ראשון: 12:10, 22/12/07
עדכון אחרון: 10:00, 23/12/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully