וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סכנין, סניף ג'נין

יצחק סולומון

21.12.2007 / 12:19

ברשות הפלשתינאית בכלל, ובג'נין בפרט, יש אוהדים רבים לקבוצת הבכירה של המגזר הערבי: " הלוואי שיגיע היום והם יוכלו לבוא אלינו"

"מכבי חיפה הרסו לנו את החג. יש להם מספיק אליפויות וגביעים, לא יכלו לתת לנו לשמוח קצת בחג?", כועס ג'מאל מהדי, בן 31. להבדיל מאלפי אוהדי סכנין שהיו ביום רביעי באצטדיון רמת גן, ועודדו את קבוצתם במשחק גמר גביע הטוטו, ג'מאל מהדי לא היה שם, מהסיבה הפשוטה: הוא פלשתינאי המתגורר בג'נין.

מסתבר שברשות הפלשתינאית בכלל, ובג'נין בפרט, יש מעריצים רבים לקבוצת הכדורגל הבכירה של המגזר הערבי בישראל. הם עוקבים אחריה באדיקות, ויודעים כל פרט קטן על הקבוצה. הם צופים בקבוצה בטלוויזיה, ועוקבים אחריה באמצעות אתרי אינטרנט ישראלים בשפה הערבית. "אינשאללה ויהיה שלום ונוכל לבוא לסכנין לראות אותם משחקים. הלוואי שיגיע היום והם יוכלו לבוא לג'נין. נעשה להם אחלה כבוד", אומר ג'מאל מהדי, המתגורר בשכונת סבאח אל חיר, השכונה היוקרתית של ג'נין.

ביום רביעי שעבר הם החזיקו אצבעות לסכנין והתאכזבו בגדול. "האמנתי שתהיה חאפלה גדולה אחרי שנזכה בגביע. זה התאים לאווירה של החג, אבל התאכזבנו. אבל אני מצדיע לבחורים שהגיעו לשלב הזה. הם הוכיחו שבמגזר הערבי יודעים לשחק כדורגל", אומר בגאווה ג'מאל מהדי. מוחמד עלי עסלי, בן 16 תלמיד בבית הספר, אומר שהחדר שלו מלא בפוסטרים, צעיפים ותמונות של שחקני סכנין. "יש לי הרבה דודים בישראל. כל פעם שאנחנו נפגשים, אני מבקש שיביאו לי דברים הקשורים לקבוצה", הוא אומר, ומגלה "הכי אני אוהב את חאלד חלאיילה. הוא אחלה שחקן. כשאני רואה אותו משחק אני מבסוט".

חברו, חאלד ווליד עלאונה בן ה- 15, לא מבין למה מאיר כהן הוא קפטן הקבוצה. "זה לא יכול להיות שלקבוצה מספר 1 מהמגזר הערבי יש קפטן יהודי. מה, אין מספיק שחקנים ערבים טובים? לדעתי בסאם גנאים צריך להיות הקפטן".

סאגד ג'לאל עומר, בן 14, מאמין שבני סכנין מסוגלת לזכות העונה באליפות. "רק שלא ישחררו את בוזגלו, יבוריאן וקולמה", הוא מגלה בקיאות מרשימה, ומשבח את המאמן אלישע לוי: "הוא אחלה מאמן. כולם אוהבים אותו בסכנין".

מהדי סמיר חנטולי בן ה-11 חולם על היום בו ייפגש עם אליליו. "הלוואי וייצא לי להיות במשחק ליגה של סכנין. זה החלום שלי. מכאן אני קורא למאזן גנאים, לעשות הכול כדי לבוא לג'נין למשחק. יש לו הרבה אוהדים כאן. הוא יהיה מופתע כמה אנשים בג'נין אוהבים את הקבוצה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully