וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל לוי ושחר פאר אלופי ישראל

21.12.2007 / 12:27

לוי ניצח בגמר את דקל ולצר 0:6, 1:6, פאר גברה על ציפי אובזילר בסיומו של משחק נהדר 6:3, 1:6, 1:6, ארליך ורם זכו בגמר הזוגות

שלושה משחקי גמר נהדרים נערכו היום (שישי) בצהריים, במסגרת אליפות ישראל בטניס, ובמוקד עמד גמר הנשים, בו גברה שחר פאר על ציפי אובזילר, 6:3, 1:6, 1:6 במשחק מרתק. בגמר הגברים שייט הראל לוי לניצחון קליל מול דקל ולצר הצעיר, 0:6 ו-1:6, ובגמר הזוגות לא נרשמה הפתעה, לאחר שאנדי רם ויוני ארליך ניצחו בקלות, 2:6, 0:6 את אמיר וינטרוב וקוסטה בלנק.

אל גמר הגברים הגיע דקל ולצר לאחר שהפתיע בחצי הגמר את נועם אוקון, וקיווה להמשיך את היכולת הטובה שלו בדרך אל תואר אלוף ישראל. אלא שהראל לוי, שניצח בחצי הגמר את אמיר וינטרוב עלה בטירוף, הציג יכולת נהדרת, ושבר שלוש פעמים את הטניסאי הראל לוי שלט כבר בפתיחה, ושבר שלוש פעמים את הגשותיו של ולצר, בדרך ל-0:6 קליל במערכה הראשונה.

לוי המשיך את המערכה השניה מאותו מקום שהפסיק, ושבר שוב, אבל אז הצליח ולצר לעלות על הלוח, ומאותו רגע היה נראה שקיבל ביטחון ואולי יוכל לתת פייט לפייבוריט, אבל לוי נשאר ממוקד, ולא נתן לולצר להתקרב, בדרך ל-0:6, 1:6 ותואר אלוף ישראל.

"זה תואר מאוד מכובד וכיף להיות אלוף ישראל", אמר לוי בסיום. "תמיד אני מייחס חשיבות לאליפות. כמות הקהל שהגיעה רק מעידה על כך". על דקל ולצר, אמר לוי: "דקל לא נכנס למשחק ולא משך אותי לרמה גבוהה". באשר ליכולות שלו ולדירוג שלו בעולם, אמר לוי: "הצלחתי להוציא את המחשבה על זה שהייתי מקום 30 בעולם, זה לא קל, ואני מתקדם לאט לאט. הטורנירים נעשים קשים יותר ויותר. המטרה היא להיכנס חזרה למאה הראשונים, ומשם אלוהים גדול. לא הייתי בנבחרת כי לא הגיע לי להיות בנבחרת, ולפני שבדיה נראה מה יהיה".

דקל ולצר המאוכזב, אמר בסיום: "הסיבות להפסד היו שילוב של לחץ, והסרב שלא עבד. המשחקונים הראשונים היו צמודים ויכלו ללכת לכל אחד מהצדדים. בסט השני כמעט חזרתי והתחלתי ללחוץ עליו, אבל לא הצלחתי. חבל. מנקודה לנקודה נהייתי יותר אגרסיבי, אבל זה לא הספיק. המטרות השנה הן להתקדם משמעותית בדירוג ולהשתמש בסיום הטוב של השנה שלי.

פאר היתה גדולה על אובזילר

שתי הטניסאיות הגדולות של ישראל נפגשו פנים אל פנים בגמר אליפות הארץ, למשחק שהבטיח הרבה, וקיים לא מעט. הטניסאית הבכירה של ישראל, שחר פאר, (17 בעולם), נחשבה לפייבוריטית מול ציפי אובזילר (80 בעולם), אבל הגמר עצמו לא העיד על פערים בין שתי הטניסאיות. פאר, אלופת ישראל, אף פעם לא ניצחה את אובזילר, שזכתה שלוש פעמים בעבר בתואר.

אובזילר פתחה את המשחק ללא רגשי נחיתות, שמרה על ההגשה ושלטה לחלוטין בדרך ל-2:4. במשחקון העשירי שברה אובזילר את פאר ועלתה ל-3:5. במשחקון העוקב אובזילר שברה על הסרב, ניצלה את החיפזון במשחקה של פאר וסגרה ניצחון 3:6 במערכה.

פאר שמרה על ההגשה בתחילת המערכה השנייה, שהיתה טובה בהרבה מבחינתה. במשחקון הרביעי שברה פאר ל-1:3. אובזילר איבדה אוויר, נראתה כבדה יותר, ופאר ניצלה זאת כדי לזכות במערכה השניה, 1:6. בסיום המערכה, אובזילר החלה לסבול מכאבים בשרירי הבטן, אך עלתה למערכה השלישית בכל זאת.

אובזילר הציגה טניס מצויין בשני המשחקונים הראשונים, אבל פאר התחילה להיכנס לקצב רצחני, שברה ועלתה ליתרון 1:3. השתיים המשיכו לספק את הסחורה לקהל שהגיע לרעננה, אבל פאר היתה ממוקדת יותר ושברה שוב, כדי להשתלט על המשחק לחלוטין, ולגבור בפעם הראשונה על יריבתה העיקשת, 6:3, 1:6, 1:6.

ציפי אובליזר אמרה בסיום המשחק: "שחר העלתה רמה בתחילת הסט השני ואולי קצת נחלשתי. זה משחק טוב בשבילי כמשחק הכנה לעונה הקרובה, וצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה. שחר פשוט לא נתנה לי לקחת את נקודות השבירה". בנוגע להמשך הדרך, אמרה אובזילר: "היעדים הם להישאר עם הנבחרת בבית העליון, שזה הישג הכי גדול שהיה לטניס הנשים, ומבחינה אישית לנסות ולהגיע ל-50 הגדולות בעולם. החלום הוא להגיע לאולימפיאדה".

שחר פאר: "לא התרגשתי כמו בפעמים הקודמות ובאתי בלי תקופת הכנה. הייתי התקפית בהתחלה אבל פשוט החטאתי. אני שחקנית התקפית, ואני לא יכולה לעמוד ולהחזיר כדורים, אז הייתי צריכה לחזור להיות אגרסיבית, וזה מה ששינה את המשחק". על אובזילר אמרה פאר: "ציפי שיחקה טוב בהתחלה. בגיל 34 היא מגיעה לכדורים האלה ושמה ווינרים, אז כל הכבוד לה".

במשחק שפתח את משחקי הגמר ברעננה, זכו אנדי רם ויוני ארליך זכו באליפות ישראל לזוגות גברים בטניס, אחרי ניצחון 2:6 ו-0:6 על אמיר וינטרוב וקוסטה בלנק. רם וארליך שברו המשחקון הרביעי ל-1:3 ושייטו עד ל-2:6. במערכה השניה, ארליך ורם עלו ל-0:3, ולא השאירו ליריבים סיכוי כשדרסו עד ל-0:6 וזכייה באליפות ישראל תוך 45 דקות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully