וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה חוגגים יותר מדי

מיקי יואכים

20.12.2007 / 14:02

מה הקשר בין מדיניות המועדונים בחג המולד לחשד באונס של ג'וני אוונס, ומה מחכה לשחקן יונייטד לאור פרשיות עבר דומות בפרמיירליג?

בימים האחרונים ערכו מועדוני הפרמיירליג את מסיבות חג המולד המסורתיות שלהם. וכרגיל, אי אפשר בלי שערוריות. הפעם תורה של מנצ'סטר יונייטד להיות בכותרות בזכות אחד משחקניה הצעירים, שנחשד באונס של אישה בת 26. השחקן, ג'וני אוונס, הסגיר עצמו למשטרה ותוחקר באשר למאורעות שקרו לפנות בוקר באחד ממלונות העיר.

קשה לחזות איך תסתיים הפרשה הלא נעימה הזו, אבל יש דבר אחד ברור – באנגליה המושגים כדורגלן וחג המולד הופכים להיות זרים ומנוגדים. הזכות לחגוג את החג נשללת מהשחקנים בשל המסורת המוזרה לפיה כל קבוצה משחקת בתקופה הזו שלושה-ארבעה משחקים בעשרה ימים. הכעס של השחקנים הזרים זוכה להתעלמות אלגנטית של האנגלים שכופים על הזרים לחיות לפי המסורות שלהם, כולל השתתפות חובה במסיבות חג המולד של מועדון שמנוצלות בעיקר לצרכי תקשורת וקשרים עסקיים. בפועל, התוצאות של המסיבות האלה מפורסמות לרוב במדורי הרכילות או אפילו במדור הפלילים.

לדוגמא, בשנת 2004, במסיבת החג של מנצ'סטר סיטי, ניסה ג'ואי בארטון לכבות סיגר בפניו של שחקן הנוער ג'יימי טנדי. זה הגיע בתגובה לנסיון של טנדי להתבדח עם בארטון בהצתת החליפה של האחרון. בארטון נקנס ב-60 אלף פאונד ואילו טנדי ננזף קשות והושעה לכמה שבועות.

גם ג'יימי קאראגר הליברפולי נכנס לכרוניקה המעניינת בראשית הקריירה שלו. ב-1988 פרסם הצהובון "ניוז אוף דה-וורלד" סיפור בן ארבעה עמודים על התפרעות שהתרחשה בזמן נשף מסיכות. קאראגר צולם שם מוקף בחשפניות והתיאורים בעיתון לא הותירו מקום לספקות באשר להתנהגותו.

אחת ההתפרעויות המפורסמות ביותר רשומה על שם שחקני ווסטהאם או אולי כפי שה"איבנינג סטנדרד" קרא להם "החיות של ווסטהאם". המאמן דאז של הקבוצה, גלן רודר, נאלץ להזעיק את המשטרה כדי להרגיע את חניכיו המשתוללים: האוסטרלי היידן פוקס בזבז כאלפיים ליש"ט על אלכוהול ולאחר מכן הטיל את מימיו על שולחן הבאר שהוקצה במיוחד להנהלת הקבוצה. שחקן אחר של ווסטהאם, שנותר בעילום שם, הקיא על הריהוט במועדון. מספר לא מבוטל של שחקנים נקנסו בשכר של שבועיים אחרי התקרית.

לא פעם שחקנים מפורסמים הסתבכו בתקריות מין מביכות, שכללו הטרדות ואפילו האשמות באונס. יש מועדונים שמנסים לשמור על התדמית ומעבירים הרצאות לשחקנים על התנהגות נאותה בחברה ועל מסגרות החוק המקובלות. אבל השחקנים כמובן מעדיפי מקומות בילוי על פני ההרצאות המשעממות ובכך מפרנסים יפה את הפפארצי והצהובונים. כמו שצוין, לעיתים הם דואגים לתעסוקה לרשויות אכיפת החוק.

טווח השמות נע בין שחקנים אלמונים לכוכבים הכי בולטים. באוקטובר 2005 נחקר כריסטיאנו רונאלדו באשר להתרחשויות במלון לונדוני מסוים, שם בילה ערב בחברתה של צעירה. הצעירה טענה שנאנסה. רונאלדו חזר ואמר שהכל היה בהסכמה מלאה. האמת צפה לבסוף והתברר שה"קרבן" היא יצאנית צמרת ("קורטיזנה" בעגה המקצועית), שהחליטה לנקום ברונאלדו על כך שלא שילם לה את מלוא הסכום שדרשה על שירותיה – 300 דולר.
ב-2004 שלושה משחקני לסטר בילו שישה ימים בכלא הספרדי בחשד לאונס. שנה לפני כן ג'ודי מוריס מלידס נשפט באותו אישום, אך נמצא זכאי. גם ההולנדים פטריק קלייברט ורובין ואן פרסי היו מעורבים באי אלו שערוירות מיניות. האחרון אף בילה שבועיים בכלא העירוני של רוטרדאם. לבסוף הוא נוקה מכל אשמה, כמו רבים מחבריו. האם זה מה שמחכה גם לאוונס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully