וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטים באדום

23.12.2007 / 22:21

מעבר לפניני, בלטה תצוגת אנשי המשרוקית ב-74:83 של ירושלים על בני השרון ברבע הגמר. מכבי ניצחה את גליל, נהריה ור"ג קרסו בעפולה וחולון

שרון בוקוב

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1

אז זה אומנם רק המשחק הראשון מתוך שניים במפגש רבע גמר גביע המדינה, אבל הפועל ירושלים עשתה הערב (ראשון) צעד גדול בכיוון אליו היא רוצה ללכת, עם ניצחון מרשים 74:83 על בני השרון במלחה, שנתן לה מקדמה רצינית לקראת הגומלין ברעננה בעוד שבועיים. המשחק שהתפתח היה חם במיוחד, ותצוגת השיפוט החלשה לא תרמה להרגעת הרוחות. בשני הספסלים זעמו על שלישיית השופטים, ובמהלך המשחק אף צעק אפי בירנבוים לעברם "אני אשחט אתכם".

מי שלא לקחה שום מקדמה ופשוט הכריעה את ההתמודדות הכפולה כבר הערב היא הפועל חולון, שמחצה את עירוני רמת גן 58:87 באולם הפחים הריק בחולון. גם גלבוע/עפולה כמעט בטוחה בחצי הגמר אחרי שפרקה 78:96 את עירוני נהריה. דווקא מכבי תל אביב לא הצליחה להבטיח את עלייתה כשגימגמה עם ניצחון 81:90 על גליל עליון ביד אליהו.

משחקי הגומלין ייערכו יום ראשון, השישה בינואר 2008. משחק הגומלין בין בני השרון וירושלים יתקיים במוצאי שבת, חמישה בינואר, בשל יציאת ירושלים לקאזאן למשחק גביע יול"ב.

הפועל ירושלים - בני השרון 74:83

ירושלים התייצבה למשחק עם מאזן ביתי נקי מהפסדים העונה, אבל גם היא ידעה שמול בני השרון המצויינת אי אפשר לסמוך רק על הקהל. נואל פיליקס ערך את הופעת הבכורה שלו במדים האדומים אבל רשם בינתיים מספרים דומים לאלו שהתרגלנו לראות ממנו בעונה שעברה במדי מכבי תל אביב. למזלה של ירושלים ראמל קארי סוף סוף הצליח לחבר שני משחקים טובים, והתניע את ההתקפה הירושלמית המקרטעת. בנוסף קיבלה ירושלים עזרה רחבה משלישיית השופטים - יערי רייניש, אייל פוהורילס ויהלום שאול - בתצוגת שיפוט גרוע במיוחד שכללה 51 שריקות לעבירות וטכניות לכל דורש, במיוחד לצד של האורחים.

בהיעדרו של ג'יימי ארנולד, ולאור העובדה שפיליקס עדיין לא בדיוק בעניינים, המשיך ארז מרקוביץ' לפתוח בעמדת הסנטר של דן שמיר, ויחד איתו עלו בחמישייה הירושלמית דרור חג'ג', טימי באוארס, גיא פניני ושרון ששון. מנגד העלה בירנבוים את מאיר טפירו, ניצן חנוכי, קוקי בלצ'ר, אנדודי איבי ועוסמאן סיסה.

מרקוביץ' נראה נחוש לנצל את ההזדמנות הנדירה שקיבל וחמש נקודות מהירות שלו העלו את ירושלים ליתרון 4:7. איבי נכנס שלא כהרגלו לעניינים כבר בפתיחה ועזר לבני השרון למנוע מהמקומיים לפתוח פער, ושלוש דקות לסיום הרבע, כשבני השרון הוליכה 17:18, התפתחה מהומה על המגרש שהחלה בחילופי דברים בין טפירו ובאוארס, והסתיימה בטכנית לשני הניצים. הרוחות נרגעו, והעסק נשאר צמוד עד סוף הרבע, שהסתיים בתוצאה 24:23 לאורחים.

את הרבע השני פתח קוקי בלצ'ר עם שתי שלשות רצופות שאיימו להעביר את השליטה במשחק לבני השרון, אבל ראמל קארי המושמץ המשיך בכושר הטוב שהציג מול דן בוס באמצע השבוע וענה בשתי שלשות משלו ששמרו על המשחק צמוד, והמחצית נסגרה בתוצאה 41:44 לירושלים.

קארי המשיך ללהוט גם ברבע השלישי, אבל טפירו לא אמר נואש, ויחד עם דקות טובת של ג'ייסון וויליאמס האורחים מהשרון נשארו בטווח נגיעה, ובפיגור של 59:57 בסיום הרבע השלישי. שמונה דקות לסיום נתקעה בני השרון, וירושלים יצאה לריצה של 0:13 שלמעשה הכריעה את המשחק, והדקות הבאות הוקדשו למלחמה על ההפרש, שהתאפיינה בעיקר בזריקות עונשין רבות לשני הצדדים, ובסיום ניצחה ירושלים 74:83.

קלעו לירושלים: ראמל קארי 19, טימי באוארס וגיא פניני (8 חטיפות) 18 כל אחד, דרור חג'ג' 11, שרון ששון 9 (7 ריבאונדים), ארז מרקוביץ' 5, נואל פיליקס 3 (10 דקות), אנתוני רוברסון ויהוא אורלנד שיחקו ולא קלעו.

קלעו לבני השרון: מאיר טפירו 19 (2 אסיסטים בלבד), ג'ייסון וויליאמס 18, קוקי בלצ'ר 14, אנדודי איבי 8, עוסמאן סיסה 7 (10 ריבאונדים), ארז כץ 4, ג'וליוס פייג' ושון מונסון 2 כל אחד, ניצן חנוכי שיחק ולא קלע.

מכבי תל אביב - הפועל גליל עליון 81:90

כשהיא עדיין כואבת את ההפסד הביתי הראשון שלה העונה מול ריטאס וילנה ביום חמישי האחרון, הגיעה מכבי תל אביב למפגש קליל על הנייר מול נועלת הטבלה, אבל הצליחה להתקשות אפילו בו. מרכוס פייזר הציג משחק דומיננטי עם 26 נקודות, אבל נקודות אור רבות אחרות לא נראו בהיכל, ומה שייזכר מהמשחק הוא בעיקר ההגנה הרכה של הצהובים.

עודד קטש העלה את יותם הלפרין, וונטיגו קאמינגס, דייויד בלוטנת'אל, מרכוס פייזר וטרנס מוריס בחמישייה, דני פרנקו פתח עם יוגב אוחיון, ארון ניקסון, מייק קמבל, גילי מוסינזון וקליף בראון. בדקות הראשונות נראו הבדלי הרמות בבירור, ושמונה נקודות רצופות של הלפרין העלו את הצהובים ליתרון 7:16. פייזר התחיל לעבוד בצבע, והרבע הסתיים בתוצאה 23:32 למכבי. ברבע השני זכו גם ליאור אליהו ועומרי כספי, שיצאו כמעט לחלוטין מהרוטציה של קטש במשחקי היורוליג, לדקות משחק נדירות, וניצלו אותן כדי להסיר מעט חלודה. קליף בראון ניסה לשמור את הצפוניים במשחק, אבל עד המחצית היתרון תפח עד ל- 41:60.

את המחצית השניה פתח יוגב אוחיון בשני סלים מהירים, והגליל פתאום גילתה שהשד אינו נורא כל כך. מייק קמבל וארון ניקסון הצטרפו לבראון באיסוף הנקודות, והפער הצטמק עד ל- 65:77 בסיום הרבע השלישי. קטש הפציר בשחקניו שלא להוריד את רמת האנרגיה שלהם, אבל פרט לפייזר שהמשיך לצבור את הנקודות שלו אף אחד לא הקשיב. הגליל המשיכה לנגוס ביתרון שכבר הפך לחד ספרתי, ובסיום ניצחה מכבי 81:90, אבל הגליל היא זו שיצאה מרוצה יותר.

קלעו למכבי: מרכוס פייזר 26, יותם הלפרין 17 (5 איבודים), ליאור אליהו 11, דייויד בלוטנת'אל 9, דרק שארפ 8, עמרי כספי 7, וונטיגו קאמינגס 4 (6 אסיסטים), אלכס גארסיה 3, טרנס מוריס לא קלע אבל הוריד 8 ריבאונדים.

קלעו לגליל: מייק קמבל ויוגב אוחיון (6 איבודים) 18 כל אחד, גילי מוסינזון 15, ארון ניקסון 12, קליף בראון 11, ג'אי לואיס 5, אור איתן 2, דורון שפר שיחק ולא קלע.

הפועל חולון - עירוני רמת גן 58:87

אחרי התצוגה המחפירה בראשון לציון, היתה חייבת הפועל חולון להחזיר לאוהדים שלה עם איזו תצוגה מוחצת. החניכים של דורסמן עשו זאת בהחלט, אבל האוהדים שלהם לא זכו לראות זאת תודות לעונש שספגה הקבוצה בעקבות החזיז במלחה. רמת גן מצידה הגיעה אחרי הסנסציה מול ירושלים, וגם היא עשתה מהפך של 180 מעלות, ונראתה כמו כלום.

דורסמן שלח לפרקט את מורן רוט, טריי סימונס, פי ג'יי טאקר, כריס ווטסון ואריק קמבל. ברמת גן פתחו שמוליק ברנר, רוב בראון, מייקל קיובלר, אורי יצחקי וג'רום ביזלי. קמבל היה דומיננטי בפתיחה וחולון עלתה ליתרון של 5:15. ביזלי ניסה למזער נזקים, אבל סימונס הריץ את החברים ליתרון מוחץ של 9:25 בסיום הרבע הראשון. הרבע הבא נראה פחות או יותר אותו דבר, כשרמת גן קצת יצאה מההלם והתחילה לשים נקודות על הלוח, אבל לצערה ספגה לא פחות ובהפסקה חולון הוליכה בביטחה 25:42.

ברבע השלישי שוב הרימה חולון את רמת האגרסיביות שלה בהגנה, ועצרה את הרמת גנים המסכנים על 12 נקודות בלבד, בשעה שהיא משייטת בהתקפה ליתרון עצום של 37:67 בסיום הרבע. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, כשהיה ברור שגם צימצום מסוים של רמת גן כבר לא יעזור לה לקראת הגומלין. המקומיים הורידו את הרגל מהגז בעשר הדקות האחרונות, ונמנעו מלהשפיל את יריבתם בהגדלת היתרון, אבל ספק אם התוצאה הסופית, 58:87, תנחם את רובי בלינקו וחניכיו.

קלעו לחולון: פי ג'יי טאקר 17 (9 ריבאונדים), כריס ווטסון 15 (9 ריבאונדים), מאליק דיקסון 11, טרה סימונס ואריק קמבל 10, מורן רוט 9, טוני ווישהאם 6, אבישי גורדון 3, ריאן לקסר, עמית תמיר וטנוקה בירד (2 דקות בלבד) 2 כ"א.

קלעו לרמת גן: ג'רום ביזלי 18, ארז קוחנסקי 8, בנט דיוויס, מייקל קיובלר, שמוליק ברנר ואורי יצחקי 5 כ"א, בריאן טולברט 4, דורון קרמר, רוב בראון, אלישי כדיר וניר כהן 2 כ"א.

הפועל גלבוע/עפולה - עירוני נהריה 78:96

ללא ניצחון ביתי בליגה עד כה, פנתה הקבוצה של אבנר יאור למשחקי הגביע כדי להחזיר לעצמה את האמון באולמה הביתי, ועשתה זאת בצורה מרשימה מול נהריה, ששוב הציגה קריסה מפוארת ברבע האחרון.

המקומיים עלו עם עמית בן דוד, למונט ג'ונס, גור פורת, טונג'י אווג'ובי וג'רמיין הול, בנהריה פתחו סאשה אוצ'וקוליץ', אדריאן פלדג'ר, מתן נאור, עידו קוז'יקרו ואוטיס היל. פלדג'ר היה המוציא העיקרי לפועל של הסגולים בפתיחה ונתן לנהריה יתרון של 9:13, אבל עמית בן דוד, שאריאל בית הלחמי ויתר עליו בקיץ האחרון, לקח את השליטה במשחק עם כמה חדירות מרשימות, ויחד עם אקינה איבקווה היעיל הוליך את גלבוע/עפולה ליתרון 23:30 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני השתלב גם טונג'י אווג'ובי במשחק הקבוצתי המצוין של המקומיים, והיתרון רק גדל בדרך ל-40:50 במחצית.

ג'ון גילכריסט הראה כמה ניצוצות ברבע השלישי, אבל בן דוד המשיך להלום בקבוצתו לשעבר, והיתרון צמח עד 65:74 בסיום הרבע. בנהריה קיוו לצאת בשלום עם הפסד מינימלי במטרה להפוך את התוצאה בגומלין, אבל לאוג'ובי היו תכניות אחרות, ויחד עם חברו איבקווה הרימו שני הניגרים את גלבוע עפולה לניצחון מצוין 78:96.

קלעו לגלבוע/עפולה: עמית בן דוד 20 (5 אסיסטים), אקינה איבקווה וטונג'י אווג'ובי 18 כ"א, למונט ג'ונס 16, חנן קולמן וגור פורת 9 כ"א, ג'רמיין הול 6. דגן יבזורי לא קלע.

קלעו לנהריה: אשנטה ג'ונסון 13, אדריאן פלדג'ר 12, מתן נאור 11, עידו קוז'יקרו וג'ון גילכריסט 10 כ"א, אבי סוכר 7, אוטיס היל 6, סשה אוצ'וקוליץ' 5, ברק פלג 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully