וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי סגול מחפש קונה להפועל ת"א

רגב גולדמן

20.12.2007 / 12:00

לבעלים של הקבוצה נמאס מההשקעה בקבוצה, ומהקללות נגדו והוא מחפש קבוצת משקיעים שתקנה ממנו את הקבוצה. סרור רוצה לעזוב

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

סמי סגול, הבעלים של הפועל תל אביב, מתכוון למכור את הקבוצה במהירות האפשרית. אמש (רביעי), בהפסד לאלבורג הדנית (3:1) גידפו עשרות אוהדים את סגול ומשפחתו, ודרשו לנקוט צעדים משמעותיים כדי שהקבוצה לא תרד ליגה. אמש, בדקה ה-35 של המשחק, הניפו אוהדי הקבוצה שלט גדול עם הכיתוב: "סגול תתעורר לפני שיהיה מאוחר". נוכח הקללות הרבות שספג סגול מאוהדי הקבוצה, הוא עזב את בלומפילד במחצית המשחק.

בני משפחתו של סגול לוחצים עליו למכור את הקבוצה, בייחוד בשל העובדה שכספים רבים מועברים אליה במסגרת החוזה בין קבוצת סגול לקבוצת הראל. לקראת סוף המחצית הראשונה שוחחו בני משפחתו של סגול ואמרו לו: "זה הזמן למכור את הקבוצה. עדיף עכשיו אחרת זה יהיה מאוחר יותר".

מקורביו של סגול אמרו: "כבר כמה שנים שסמי מרגיש שהקבוצה היא נטל עבורו, ולאחרונה הופעלו עליו לחצים גדולים למכור את הקבוצה, ולא למצוא קבוצת ניהול חדשה במקומה של קבוצת הראל, שמסיימת חוזה בקיץ הקרוב". בימים הקרובים תחל קבוצת סגול בנסיון למצוא קבוצה חדשה שתרכוש את הפועל תל אביב. ההחלטה על כך, שהתגבשה לאחרונה, קיבלה תוקף רשמי לאחר המשחק אמש, כאשר סגול אמר לבני משפחתו: "כנראה שאין ברירה, צריך למכור".

אוהדי הפועל תל אביב האשימו אמש גם את משה תאומים, שמחזיק באחוזי בעלות בקבוצה, ואת חבר הכנסת חיים רמון, שנכח במשחק, במצב הקבוצה. שוטרי יס"מ חצצו בין יציע הכבוד לשער 2 במשך כל המשחק, ובסיום ליוו שתי ניידות משטרה את אוטובוס הקבוצה לגרש האימונים בוולפסון.

ולאחר שהכל הסתיים, היום התקיימה פגישה בין מאמן הקבוצה, אלי גוטמן, ועוזרו יוסי אבוקסיס, להנהלת הקבוצה. הצדדים דנו בחיזוק הקבוצה, ובין השאר עלה בפגישה נושא שחרורם של שני זרים, ככל הנראה מדובר בברזילאים אבדי ופאביו ג'וניור, למרות שגוטמן טרם החליט בנושא, בעיקר בשל העובדה שהבלם הברזילאי גבריאל דוס סאנטוס נפצע השבוע וייעדר כשלושה חודשים. בנוסף לכך גוטמן גם התייחס ואמר כי העדיפות שלו היא לשחקנים ישראלים, כדי למנוע בעיות התאקלמות. בהנהלה שוקלים להקפיא את דוס סאנטוס כדי להביא זר אחר, וסבורים שהחיזוק הצפוי בינואר יוציא את הקבוצה מן הבוץ. לשם כך הקצתה קבוצת הניהול סכום של כ-600 אלף דולרים להבאת שני חלוצים ומחליף לדוס סנטוס הפצוע. בקבוצה הדגישו שיוסי אבוקסיס יהיה שותף מלא להחלטות שיתקבלו.

מוני הראל אמר בפגישה לגוטמן: "אני מאמין בך ומגבה אותך לאורך כל הדרך. אני סומך עליך שאתה זה שיוציא את הקבוצה מהמצב הזה. יש לך את כל הגיבוי ממני".

"במסגרת הפגישה שהתקיימה היןם", אמרה ההודעה הרשמית של הפועל תל אביב, "בה שנו הנהלת הקבוצה והצוות המקצועי, הוחלט כי יתבצעו שינויים מתבקשים בסגל השחקנים לקראת חלון ההעברות בינואר, וכל השמות המוזכרים באמצעי התקשורת הם לא יותר מספקולציות של עיתונאים. כשיהיה מה להודיע - נודיע".

סרור: "כל דקה שלי פה היא מיותרת"

"אנחנו נראים רע מאוד, אבל הבעיה הגדולה ביותר היא שאין כאן אחדות. אפשר לראות מצד אחד שחקנים רצים, נלחמים, מנסים לעשות הכל למען הקבוצה, ומצד שני שחקנים שלא אכפת להם כי בכל מקרה הם יעזבו בינואר או בסוף השנה" – כך אמר אמש (רביעי), שחקן בכיר בקבוצה בסיום משחק ההפסד לאלבורג השנית (3:1) שסיים את משחקי הקבוצה בגביע אופ"א.

שחקני הקבוצה ירדו לחדר ההלבשה בסיום המשחק, כאשר כעס רב מלווה אותם. בין היתר הואשמו רמי דואני ומזואה אנסומבו בשערים שספגה הקבוצה. גם יגאל אנטבי ספג האשמות בספיגת אחד השערים וסגירה לא נכונה.

את מירב תשומת הלב משך עידן סרור, שאמר בחדר ההלבשה: "נמאס לי כל פעם לגעת בכדור ולשמוע את הקהל נגדי. מה עשיתי שהם שונאים אותי? אני מנסה ומתאמץ. אני לא רוצה להישאר פה יותר, נמאס מהאוהדים האלה, הם הורסים את הקבוצה. כל דקה שלי פה היא מיותרת".

מספר שחקנים ששמעו את דבריו של סרור נדהמו, וניסו להרגיע אותו. אחד השחקנים שנכח ליד סרור כאשר נאמרו הדברים, אמר בתגובה: "הוא נראה רציני מאוד. הוא לא רוצה להישאר פה בכלל, אבל משום מה אף אחד לא מופתע כאן, בכלל". שחקן בכיר אחר הוסיף ש"הקהל שלנו לא אוהב את סרור בגלל ההתנהגות שלו". אותו שחקן התייחס בכלליות למצבה של הקבוצה: "שלא יאשימו את הקהל במצב, כי זה באמת יהיה שפל חסר תקדים. האוהדים לא טפשים ורואים בדיוק מי נלחם ומי לא. אי אפשר לשקר את כולם ולהעמיד פנים שהקבוצה נלחמת. יש פה בבירור שחקנים שנותנים הכל בשביל הקבוצה".

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק התייחס גוטמן לשריקות הבוז שספג סרור ואמר: "יש כאן דברים שלא ידעתי על קיומם. שחקנים צריכים לדעת להתמודד עם זה, ואם הם לא חזקים מנטלית אז שיעזבו". עוזר המאמן, יוסי אבוקסיס, אמר בחדר ההלבשה: "תפסיקו להאשים את את השני או את הקהל. אתם נראים גרוע. תראו לאיזה מצב הגענו".

שחקן נוסף בקבוצה התייחס להדחה של הפועל תל אביב מהמפעל האירופאי ואמר: "אולי טוב באמת שסוף סוף אין את העצם הזה שתקוע לנו בגרון. יש לנו משימה והיא להישאר בליגה וצריך להתרכז רק בה. עדיף לכולם היה שלא נעלה".

בשלב זה מתלבט גוטמן באשר לחיזוק האפשרי בחלון העברות בינואר, בעיקר בשל העובדה שאין כרגע חלוצים ישראליים פנויים, ולפיכך אופציית הזר היא מבחינה מקצועית בעדיפות גבוהה יותר. גוטמן מודה לעובדה כי הבאתו של חלוץ זר תיתקל בקשיים של הסתגלות, ולפיכך הוא טרם החליט סופית בעניין.

בשבוע הבא תיפגש הנהלת הקבוצה עם גוטמן ותדון איתו סופית ברשימת השחקנים שעתידיים להגיע לקבוצה. לאורך כל המשחק אמש קיללו עשרות אוהדי הקבוצה את מוני הראל ושחר בן עמי. שוטרי יס"מ חצצו בין יציע 2 ליציע הכבוד.

עדכון ראשון: 10:07, 20/12/07
עדכון אחרון: 12:00, 20/12/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully