וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א: הערב הגדול של אברדין

20.12.2007 / 23:41

הסקוטית ניצחה 0:4 את קופנהאגן והשתחלה לשלב הבא. אברטון סיימה מושלמת וניצחה את אלקמר 2:3. פיורנטינה-מלאדה 2:3

המחזור האחרון של שלב הבתים של גביע אופ"א הסתיים היום (חמישי), עם שמונה משחקים שהניבו 26 שערים. בסוף הערב נקבע כי העולות לשלב הבא באופ"א יהיו אברטון, נירנברג, זניט סט. פטרסבורג מבית א'. אתלטיקו מדריד פנאתינייקוס ואברדין מבית ב'. ויאריאל, פיורנטינה, א.א.ק אתונה מבית ג' והמבורג, באזל ובראן מבית ד'. המחזור הערב היה מרתק, במיוחד משום שבאף בית לא הובטחו העולות לפני ערב המשחקים.

בית א': אברטון טהורה מהפסדים

AZ אלקמאר - אברטון 3:2

אנדי ג'ונסון העלה את אברטון לראשונה ליתרון בהולנד, אך אלקמאר מיהרה להגיב כשגרציאנו פלה השווה בדקה ה-16. פיל ג'אגיילקה החזיר את אברטון ליתרון בדקה ה-44, אך קו יאליינס השווה בדקה ה-65. לבסוף, ג'יימס ווהן השאיר את אברטון עם מאזן של ארבעה ניצחונות בשלב הבתים וללא שום הפסד, כשהבקיע בדקה ה-79 את שער הניצחון של הטופיז. קבוצתו של לואי ואן חאל, למרות הפייט הגדול, הודחה מהבית ברגע האחרון, כשעל חשבונה עלתה זניט סט. פטרסבורג.

לאריסה - נירנברג 3:1

ניצחון גדול של הגרמנים מול היוונים חסרי הסיכוי והנקודות ערב המחזור. זה נראה טוב בהתחלה, כשג'וזף קוזליי העלה את לאריסה ליתרון בדקה ה-11. איבן סאנקו מיהר להשוות בדקה ה-45. אל המחצית השנייה, אולי בגלל ששמעו על החדשות הטובות מאלקמר שהתקשתה בבית, הצליחה נירנברג להבקיע שניים, מרק מינטל בדקה ה-56 ואנחלוס חריסטיאס בדקה ה-73, ולחגוג עלייה גדולה לשלב הבא, אל 32 הגדולות.

בית ב': מי אמר שהסקוטים לוזרים?

אברדין - פ.צ קופנהאגן 0:4

הסקוטית דורגה אחרונה בבית ערב המחזור והדנים ודאי חשבו שהם מגיעים לטיול קצר שיבטיח להם עליה לשלב הבא. עד המחצית נראה היה שכך יהיה, כשהתוצאה המאופסת מבטיחה לדנים, יחד עם אתלטיקו מדריד ופנאתינייקוס, את העלייה. אז יצאה רוח החצאית הסקוטית, כל מה שהיה חסר לסקוטים בחודש שעבר מול איטליה במוקדמות היורו וג'יימי סמית' העלה את אברדין ליתרון בדקה ה-47. אותו סמית' חיכה שמונה דקות והוסיף את השני. מיכאל אנתונסן הדני התבלבל בדקה ה-70 ונתן לאברדין שער במתנה וקבע 0:3, רק כדי להקדים את ריצ'רד פוסטר להשלים רביעייה בדקה ה-82. אברדין מסיימת ערב ענק עם הישג מדהים וממשיכה במפעל.

אתלטיקו מדריד - פנאתינייקוס 1:2

מוליכות הבית, שכבר הבטיחו את העלייה, נפגשו לקרב על הראשות בוויסנטה קלדרון. היוונים החלו את המשחק בלחץ אדיר על שערו של שוער אתלטיקו, כריסטיאן אביאטי, כשדימיטריס סלפינגידיס העלה לבסוף את פנאתינייקוס ליתרון בדקה ה-34. היתרון היווני נשמר כמעט עד הסוף, עד שהחלו שחקניו של חבייר אגירה להתעורר והשוו בדקה ה-74 מרגליו של לואיס גרסיה. גרסיה אחר, ראול, הורחק בדקה ה-81, אך סימאו הפורטוגלי, למרות יתרון מוחלט במשחק של היוונים, נתן לבסוף את הניצחון לאתלטי, שסיימה במקום הראשון בבית.

בית ג': בית האבות

א.א.ק אתונה - ויאריאל 2:1

ניצחון של היוונים היה יכול להעניק להם עלייה לשלב הבא, אך ה"צוללת הצהובה" לא עוצרת גם באירופה, אפילו שמקומה בשלב הבא מובטח. ריו מאבובה העלה לראשונה את הספרדים ליתרון בדקה ה-40. אז הגיע זמנם של הוותיקים כשריבאלדו השווה בדקה ה-68 וג'ון דאל תומאסון בדקה-69, קבעו את תוצאת המשחק, את ניצחונה של ויאריאל ואת סיום התקופה האירופאית של א.א.ק.

פיורנטינה - מלאדה בולסלאב 1:2

פיורנטינה ידעה על הצורך לנצח כדי להעפיל לשלב הבא. אדריאן מוטו הרגיע את הצופים בארטמיו פרנקי בדקה ה-44 כשכבש מ-11 מטרים. אותם צופים הרטיבו את מכנסיהם כשיאן ריינוך הצ'כי השווה בדקה ה-60, אך בדיוק בשביל מצבים כאלה קיים כריסטיאן ויירי הבלתי נגמר, שבוולה ממסירה של פביו ליבראני ניצח את המשחק עבור הויולה, והדיח את הצ'כים מהמפעל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בית ד': שומרים על איזון

המבורג - פ.צ באזל 1:1

הקבוצה הגרמנית של הוב סטיבנס הגיעה למשחק מאזן נהדר של שלושה ניצחונות ויחס שערים של 0:6, כדי לפגוש את השוויצרים, שגם לא ספגו עדיין במפעל, לקרב על הבכורה ועל הכבוד.
באווירה כזו נינוחה, התוצאה הסופית הייתה כמעט מתבקשת. איבן ארגיק העלה את השוויצרים ליתרון ראשון בדקה ה-58, ואיביצ'ה אוליץ' הקרואטי השווה בדקה ה-73. רטו זאני מבאזל הורחק בדקה ה-49.

ראן - דינמו זאגרב 1:1

מה שהיה אמור להיות קרב על העלייה בצרפת, הפך להיות קרב של שתי קבוצות שאולי רוצות יותר מדי, והשאירו לבראן את המקום השלישי בבית. לוקה מודריץ' הנפלא העלה את הקרואטים ליתרון כבר בדקה השנייה, אך הקבוצה הביתי השוותה שתי דקות לסיום הזמן החוקי של המשחק. סטפנה אמבייה כבש ושלח את הנורווגים של בראן לחגוג עלייה, בעוד של-22 השחקנים שעל הדשא נותר רק לתפוס את הראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully