וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש לא לבד

19.12.2007 / 15:13

ללא ניצחון חוץ ביורוליג, עם בעיות חברתיות ומחאת אוהדים, גרשון עדיין לא מביא תוצאות לאולימפיאקוס. לפחות יש לו זמן ללכלך על מכבי ת"א

בצהרי יום שלישי שעבר, ערב משחקה החשוב של אולימפיאקוס פיראוס בויטוריה, ישב פיני גרשון בלובי המלון בו שוכנה הקבוצה, טרנינג אדום לגופו וכוס קפה גדולה בידו, ושוחח עם העיתונאים היוונים שהתלוו לנסיעה. בדרך כלל האווירה במסעות לחו"ל הרבה פחות מחייבת ופורמאלית, כך שעל הפרק עמד נושא מעט מפתיע – לא יכולתה של אולימפיאקוס במשחקי החוץ ביורוליג, לא בעיית המשקל של סופוקליס שחורציאניטיס שמשביתה אותו העונה מכדורסל, גם לא מכת הפציעות שמאיימת למוטט את הקבוצה או אפילו מינויו של הישראלי למאמן נבחרת בולגריה. גרשון העדיף להפליג ולדבר על הנעשה במכבי תל אביב. "אני יודע מה עובר על עודד קטש", נאנח המכביסט הגולה. "יש אנשים במועדון הזה שאומרים לך בפרצוף דבר אחד, ודוקרים אותך כשאתה מסובב את הגב. אני ממש לא מתגעגע לכל זה".

יממה לאחר מכן עלתה אולימפיאקוס על פרקט ה"פרננדו בואסה ארינה" ולמרות שהחזיקה מעמד משך שלושה רבעים, התפרקה לחלוטין בעשר הדקות האחרונות, בהן קלעה חמש נקודות בלבד וספגה 18. מיד כשיצאו מהמקלחות החלו האדומים-לבנים במסעם הארוך חזרה הביתה, עם הפסד חוץ נוסף בכיס (75:64), שקבע כי גם במקרה של שוויון מאזנים עתידי בין טאו לאולימפיאקוס, תהיה זו הקבוצה מחבל הבאסקים שתצא עם ידה על העליונה, לאחר שמחקה את ההפסד 95:90 באולם השלום והאחווה. בכך שמרה אולימפיאקוס על מקומה בחבורה המצומצמת שטרם השיגה העונה ניצחון חוץ במפעל – יחד איתה ניתן למצוא ברשימה שמות כמו באמברג, לה-מאן, ציבונה זאגרב, אולימפיה לובליאנה, וירטוס בולוניה, לוטומאטיקה רומא וז'לגיריס קובנה. כולן יחד, במקרה הטוב, מעמידות תקציב השווה לזה של אולימפיאקוס. רובן המוחלט לא ימשיכו לטופ-16.

האוהדים מחרימים, העיתונאים לא מבינים

לאחר משחקה הביתי הערב מול לובליאנה, תצא אולימפיאקוס לפגרה קצרה. גרשון ועוזריו, ארז אדלשטיין ויאניס ספירופולוס, יצטרכו לעשות חושבים. על שינוי במצבת השחקנים איש אינו מדבר, כאשר גם מקומו של גרשון בקבוצה, ככל הנראה, מובטח. "כל מאמן אחר שהיה משיג תוצאות דומות עם סגל כל כך יקר ונוצץ היה נבעט מכאן אחרי חודש, לכל היותר", טוען עיתונאי יווני. "גרשון, בגלל מערכת היחסים הטובה שלו עם סגן הנשיא פנאיוטיס אגילופולוס, לא ילך לשום מקום". ביוון מספרים כי אגילופולוס הצעיר מעריץ את מוח הכדורסל של גרשון, לא פחות, ומשוכנע כי הוא המאמן היחיד ביבשת שמסוגל לאיים על ההגמוניה של ז'ליקו אובראדוביץ'. ולראיה סדרת גמר הפלייאוף בין הקבוצות בעונה שעברה, אותה ניצחה פנאתינייקוס 2:3, לאחר שכבר הייתה כפסע מאובדן התואר בו זוכה בקביעות בשנים האחרונות.

אולם את אוהדי הקבוצה כל זה לא מעניין. חודש ינואר מתדפק על הדלתות וקבוצתם חולקת את המקום הרביעי בבית א' של היורוליג עם ז'לגיריס (מאזן 4:4), כשלובליאנה נמצאת רק נקודה אחת מאחור. הם מסרבים לקבל את העובדה כי המרחק בין אולימפיאקוס למוליכת הבית, צסק"א מוסקבה (שלוש נקודות), גדול יותר מהמרחק בינה לבין וירטוס בולוניה שבמקום השביעי, שאינו מוביל לשלב הבא (שתי נקודות). וודאי כשבמקביל יריבתם העירונית השנואה מנצחת כל מה שזז, ורק בשבוע שעבר רושמת הפסד בכורה בכל המפעלים. כצעד מחאה החליטו רבים מהאוהדים להחרים את משחקיה הביתיים של אולימפיאקוס, שמשחקת כרגע מול כ-5,000 צופים בממוצע ו-8,000 כיסאות ריקים. "זאת לא הקבוצה שהאוהדים חלמו עליה", מספר העיתונאי ספירוס קבליארטוס. "הקבוצה לא משחקת טוב. האוהדים חושבים שהקבוצה לא נלחמת מספיק. הם לא אוהבים את העובדה שהקבוצה בקושי משחקת הגנה ונראה שפשוט לא רוצה מספיק לנצח. או אולי לא מסוגלת". רובם סבורים כי שורש הבעיה נעוץ בגרשון, מוסיף קבליארטוס.

עיתונאים אחרים, המצויים בקשר רציף עם השחקנים, מדווחים על אימונים שמתנהלים באווירה נינוחה מדי ביחס למצב הקבוצה, כאשר גרשון משאיר את רוב העבודה לעוזריו. זו תמונה מוכרת שחזרה על עצמה במהלך רוב הקריירה של המאמן, אך בכל זאת, מצבה של אולימפיאקוס כמעט קטטוני. "אולימפיאקוס פשוט לא מגיעה מוכנה מספיק למשחקים. הקבוצה עושה לעצמה הנחה בכך שהיא שומרת רק אזורית. אין מספיק חשיבה בהתקפה, אין מספיק חסימות למצ'יאוסקאס, שחקנים לא מקבלים את הכדורים במקומות נוחים", גורס איש כדורסל אתונאי.

מצב הרוח הכללי במועדון רע מאוד. השחקנים הזרים מתקשים להתאקלם בקבוצה ולמצוא את מקומם בהיררכיה. למעט שניים-שלושה שחקנים שנחשבים לחביבים על המאמן, כמו מארק ג'קסון, מאצ'אס ויורגוס פרינטזיס הצעיר, יתר שחקני הסגל סובלים מדיכאון ודכדוך. "וכמעט כולם שונאים את גרשון", מוסיף איש הכדורסל. אולי אלה האנרגיות השליליות בפיראוס שהביאו למצב חסר התקדים בו פרט למילוש תאודושיץ' ומאנוליס פפאמקאריוס, כל יתר השחקנים סבלו או סובלים בחודשיים האחרונים מפציעה זו או אחרת. לין גריר, משחקני המפתח במערך והמוסר הטוב בסגל, פצוע כבר כמעט חודש. גם וסיליאדיס, ואסילופולוס, צקאלידיס, מאברוקפלידיס ואחרים רשמו את שמם במסדר החולים.

חבל הצלה בולגרי

חרף כל המצוקות ולמרות הלחץ ההולך וגובר, ביוון מעריכים כי גרשון לא יישלח הביתה. כרגע נאלצת אולימפיאקוס לוותר בליגה היוונית על אחד הזרים (החוק ביוון מתיר שיתוף של שני אמריקאים וארבעה אירופאים), אם כי סביר להניח שבקרוב יזכו לין גריר או קינטל וודס לדרכון בולגרי, לאחר מינויו של גרשון למאמן הנבחרת. על פי השמועות, אולימפיאקוס היא זו שתשא בעלות שכרו בבולגריה, בתמורה לאזרוח אחד משחקניה הזרים. גרשון, כך כבר נקבע, ינחת בבולגריה במהלך הקיץ, וישהה במדינה כשלושה שבועות בלבד. מי שצפויים לגבש את הסגל הם עוזריו בנבחרת, כאשר גרשון יגיע בעיקר כדי לנהל את המשחקים. "שחיתות? אולי. כל המינוי הזה נראה מוזר מאוד, אבל אי אפשר להוכיח כלום", אומר אחד העיתונאים היוונים. "מה שבטוח, אם כל זה באמת יעזור לאולימפיאקוס, אף אחד לא יישאל שאלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully