וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי ליגות בתוך אחת

מיקי יואכים

19.12.2007 / 14:52

בתום בדיקה של החלק הראשון של העונה בפרמיירליג, מגלים מספר דברים חשובים, כמו החלוקה הברורה לשתי ליגות ומהו המתכון לאליפות

הליגה האנגלית סיימה זה עתה את המחזור ה-17, אבל מעשית בסוף השבוע הקרוב יחל הסיבוב השני – כלומר, המחצית השניה של העונה. התבוננות מעמיקה בתוצאות של המחצית הראשונה מעלה מספר קביעות מעניינות ביותר. הראשונה היא החלוקה הברורה לשתי ליגות והשניה היא מספר עניינים מוזרים שקשורים לקביעת לוח המשחקים.

הבעייתיות של לוח המשחקים כבר לא מפתיעה אף אחד. מבט על סדר המשחקים בתקופת חג המולד מורידה את כל הספקות. השנה, לפחות, ריחמו על הקבוצות ונתנו להן מרווח של שלושה ימים לפחות בין שני משחקים, בניגוד לנוהג בעבר של משחקים כל יומיים. ההתאחדות האנגלית מפצה על הפסד המשחקים בשני דברים שבקושי מסתדרים עם ההיגיון הבריא. ראשית, לא ברור מה גרם לכך שהמחזור השני של הליגה שוחק באותו שבוע עם הראשון והשלישי, כאשר באותו אמצע שבוע שוחקו גם המשחקים האירופיים. התוצאה - ניוקאסל, ארסנל, בלקבורן ואסטון וילה שיחקו שליש עונה עם משחק חסר, ואילו ליברפול ו-ווסטהאם עדיין סוחבות את אותו משחק ההשלמה מאז.

שנית, ועוד פחות ברור - איך זה שעם 20 קבוצות ליגה, הסיבוב השני נפתח במחזור ה-18 (כלומר הבא). שני המחזורים הנותרים של הסיבוב הראשון נקבעו למועדים מאוחרים יותר: האחד לקראת סיום השנה האזרחית (29-30 בדצמבר) והשני כבר בתוך השנה החדשה (12-13-14בינואר). כך, לדוגמא, ארסנל תפגוש את טוטנהאם, פורטסמות' ווסטהאם בפעם השניה העונה עוד לפני שהיא פגשה את אברטון או בירמינגהאם אפילו פעם אחת. זה, כמובן, לא מאוד מהותי, אבל עדיין מעניין.

ככה לוקחים אליפות

בינתיים אפשר להתחיל להתכונן לסיבוב השני – הרי כל נציגות הרביעיה הגדולה שיחקו ביניהן והמפגש הישיר הבא יתרחש איש שם ב-10 בפברואר. בכלל, למרות ההצלחה של מנצ'סטר סיטי העונה, ראוי לדבר עליהן כעל ליגה נפרדת – הרי ברור לכולם שגם העונה הן יסיימו בארבעת המקומות הראשונים. דוגמא חיה לכך ראינו בסוף השבוע האחרון. הקבוצות הרגילות שיחקו בשבת, הגדולות בראשון. שתי אליפויות באחת. לכן מעניין להביט גם על הטבלאות הנפרדות של האליפויות הללו (לחצו על כל הטבלאות להגדלה).

הרביעייה הגדולה, משחקים ישירים - אלופת הסיבוב הראשון היא, אם כן, מנצ'סטר יונייטד – שני ניצחונות ותיקו, וזה כשמתוך שלושת המשחקים יונייטד שיחקה שניים בחוץ. גם ארסנל ללא הפסד, אבל רק עם ניצחון אחד ועם משחק ביתי עודף. ליברפול שיחקה את כל שלושת המשחקים באנפילד והשיגה רק שתי נקודות. צ'לסי נועלת את הטבלה, אבל היא שיחקה עד כה רק בחוץ עם יריבותיה, כך שהמצב עוד עשוי להשתפר.

היעילה ביותר במפגשים עם כל השאר היא ארסנל, שאיבדה רק 7 נקודות ב-17 משחקים, 5 מהן ברציפות לפני המשחק מול צ'לסי. יונייטד רק שלישית, בפיגור אחרי צ'לסי. ליברפול לא תיחלץ מהמקום האחרון גם אם תנצח את ווסטהאם במשחק ההשלמה. כנראה שזהו סוד חוסר ההצלחה של האדומים ממרסיסייד בליגה.

היי, גם למנצ'סטר סיטי יש "תואר"

הטבלה הזו, כמובן, מאוד לא שלמה, בשל אותם הגורמים שצוינו בראש הכתבה, אבל המוליכה שלה מפתיעה. אימת הגדולות היא רדינג, שניצחה את ליברפול ולקחה נקודה ב"אולד-טראפורד". עם השלמת כל המשחקים עשויות מידלסברו, מנצ'סטר סיטי, ניקאסל ווסטהאם לחלוף על פני חניכיו של סטיב קופל, אם כי התרחיש מאוד לא סביר. שימו לב להישג של בלקבורן שהצליחה לסיים בתיקו שלוש פעמים ולבסוף נכנעה רק למנצ'סטר יונייטד. באופן סמלי, אין ולו קבוצה אחת שהצליחה להשיג מאזן חיובי מול הגדולות, לא במשחקים ולא בהפרש שערים. מצד שני, רק ארבע קבוצות לא הצליחו לצבור ולו נקודה אחת ורק דרבי הובסה בכל ארבעת המשחקים עם פער ממוצע של ארבעה שערים.

קרב האליפות בליגה הזו מעניין ביותר. יש לא פחות מ-7 מועמדות. המובילה היא בינתיים מנצ'סטר סיטי, אבל מבחינת איבוד נקודות דווקא פורטסמות' היא היעילה ביותר. אותה פורטסמות ספגה את הפסדה הראשון בליגה הפנימית רק בשבת האחרונה – לטוטנהאם. סיכויים טובים יש גם לאברטון ואסטון וילה וגם ניוקאסל, ווסטהאם ובלקבורן לא מתכוונות לוותר ללא מאבק. חבל רק שהמנצחת של הליגה המעניינת והצמודה הזו לא תזכה (ככל הנראה) בכרטיס לליגת האלופות. מקסימום אופ"א. מצד שני, שלושת האחרונות יחליפו ליגה, אמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully