וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לשמינית? חכו רגע

מיקי יואכים

18.12.2007 / 11:04

ביום שישי תיערך במשרדי אופ"א הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות, ולפני שזה קורה מיקי יואכים מסכם סיבוב ראשון תוסס, קצבי ומפתיע

שלב הבתים בליגת האלופות הסתיים, וביום שישי תיערך הגרלת משחקי שמינית גמר המפעל. היו כמה הפתעות נעימות, בדמותן של אולימפיאקוס ושאלקה, למשל, לצד לא מעט אכזבות, כמו ולנסיה ודינמו קייב הפאתטית. רגע לפני שמסתכלים קדימה, זה הזמן להביט לאחור ולסכם את לילות שלישי ורביעי שהרקידו אותנו לפני כניסת החורף.

הקבוצה הטובה

ברצלונה - הקיץ האחרון עבר על הבלאוגרנה בסימן יצירת רביעיית ה"פנטאסטיקוס" – רונאלדיוניו, אטו, מסי והנרי. בסתיו התברר שבשביל ליצור קבוצה איכותית ומחוברת מספיק רק לאו מסי אחד. מסי הנפלא, בתוספת כמה צעירים, קרקס את שטוטגרט, ליון וגם את ריינג'רס – בנסיון השני. תחת השראתו של הפנומן הארגנטיני, גם הברזילאי המזייף, הקמרוני הפצוע והצרפתי המסתגל מתחילים להיכנס לקצב של הצ'מפיונס – צפו לניצוצות מבארסה בשלב ההצלבה.

הקבוצה הגרועה

דינמו קייב – הזכיה באליפות אוקראינה בלא הפסד אשתקד הביאה את אנשי דינמו לזחיחות. הנשיא סורקיס תירץ את הפיאסקו שהיה לו בשנה שעברה בליגת האלופות בהכל, חוץ מבכישורים המוגבלים של המאמן אנטולי דמיאננקו. התוצאה – ההגנה הגרועה בטורניר, עם ממוצע ספיגה של יותר משלושה שערים למשחק, קישור חסר מעוף וטכניקה והתקפה רעה. אולי המאמן החדש, הראשון שלא מגיע מאסכולת לובנו בסקי, יורי סיומין הרוסי, יצליח להחזיר לקבוצה את הכבוד שהיה לה בתקופת לובנובסקי המנוח.

השחקן המצטיין

כריסטיאנו רונאלדו. הקיצוני של יונייטד נותר ללא כדור הזהב בגלל הופעותיו של הזוכה קאקה בליגת האלופות. העונה הוא החליט לקחת את העניין ברצינות וכעת רונאלדו הוא יותר מתמיד הקטר של התקפת יונייטד וגם המבקיע המצטיין של שלב הבתים. אמנם אין לו עדיין משחקים בהם הוא סחב לבד את הקבוצה לניצחון – אבל ההצלבה עדיין לפנינו. בינתיים יש לו גם זמן לעשות הצגות מוסר. אחרי שכבש שער ניצחון במשחק החוץ מול קבוצת נעוריו, ספורטינג ליסבון, הוא רץ לקהל המקומי ועשה תנועות ידיים של התנצלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפריצה

רוביניו. היורש הרשמי של פלה (לדבריו של המלך בעצמו) כבר משחק כמה עונות בריאל, אבל מקום קבוע בהרכב הוא קיבל רק לאחר ההופעה המוצלחת שלו בקופה אמריקה שהיה בקיץ האחרון. היום הברזילאי הצנום הוא ההוכחה החיה שאפשר לפרוץ גם בריאל מדריד מפוצצת הכוכבים. רוביניו כבש ארבעה ובישל שלושה בחמשת משחקיו במפעל וקינח בסחרור היריבים ב"פדאלאדות" מרהיבות בכל הזדמנות.

המשחק

ריאל מדריד - אולימפיאקוס 2:4. הקרב ב"סנטיאגו ברנבאו" הרשים לא רק במסכת השערים – ההובלה עברה שלוש פעמים מצד לצד – אבל גם במאמץ העילאי שהושקע ע"י השחקנים. התקפת ריאל לא נראתה כה מתואמת אפילו בימי קאפלו והותיקים מפיראוס רצו כאילו עלו אתמול מהנוער.

השער

מתיו וילאבואנה (מארסיי) מול ליברפול. מארסיי איבדה בקיץ את פרנק ריברי לבאיירן ואת סמיר נאסרי לפציעות. היא גם עפה בצורה אכזרית במחזור האחרון. אבל את השער של וילאבואנה באנפילד לא ישכחו הרבה זמן.

הצלילה

דידה מול סלטיק. כנראה שהשוער הברזילאי לוקח שיעורים מחלוצי קבוצתו, כשהחליט ליפול מצ'פחה קטנה של אוהד סקוטי בסלטיק פארק. מצד שני, לאינזאגי וג'ילארדינו השופטים מאמינים מדי פעם, אז גם דידה החליט לנסות את מזלו. פיפ"א לא התרגשה והשעתה אותו למשחק.

הנוסטלגיה

הכוכבים הותיקים של אולימפיאקוס. אנטוניס ניקופולידיס, פרדראג ג'ורג'ביץ' ודארקו קובאצ'ביץ' חזרו לחיים והצליחו להתגבר על ורדר ולאציו. ג'ורג'ביץ' הבריק שוב במסירות ובישל ארבעה, קובאצ'ביץ' שכח את הצרות בסוסיאדד וכבש שלושה וניקופולידיס התעלם משיער השיבה, בדרך לשמירה על שער נקי מול ראיל וורדר. החבורה מפיראוס סיימה את שלב הבתים עם אותו מספר נקודות כמו ריאל ועכשיו הם לא מתכוונים לוותר גם בשלב ההצלבה.

ההינצלות

ליברפול. לאחר שצברה נקודה אחת בלבד בשלושת המשחקים הראשונים, איש לא האמין שסגנית אלופת אירופה, ליברפול, תעלה לשלב הבא. אבל האדומים יצאו כמו מלוע של תותח, ניצחו שלושה רצוף עם 16 כיבושים ועלו כשבאמתחתם מספר השערים הגבוה בשלב הבתים (18) וגם הפרש השערים הטוב ביותר (+13).

הסיפור

מירקו סלומקה. למאמן שאלקה היו צרות בשלב הבתים לא רק עם היכולת של קבוצתו, אלא גם עם בית המשוגעים שהיה בקבוצות האחרות בבית. מבין ארבעת המאמנים שהחלו את העונה בבית ב', הוא היחיד שנותר על כיסאו. הראשון שעף היה ז'וזה מוריניו ואחריו פוטרו גם קיקה סאנצ'ס פלורס לולנסיה וקנוט טרום מרוזנבורג. התוצאה – שאלקה ניצלה את הבלאגן שנוצר אצל הספרדים והנורבגים ועלתה לשלב הבא.

המזל

דניאל קראבליו. הקשר הברזילאי של צסק"א מאכזב מאוד בשנתיים האחרונות. גם העונה הוא היה חלק מצסק"א הכושלת. המזל שלו היה שהוא בישל שער פנטאסטי לז'ו במהלך המשחק של קבוצתו עם אינטר. הבישול הזה הספיק בשביל שאינטר תחתים אותו, ויש סיכוי שבסוף העונה הוא כבר יהיה אלוף איטליה.

המסיבה

ליברפול וארסנל. שתי קבוצות אנגליות העבירו ימים של כיף. קודם כל, ארסנל פירקה את סלאביה פראג 0:7. אלכסנד חלב הבלארוסי כיכב עם שער, שני בישולים לשחקנים שלו ועוד בישול לעצמי של גובאצ'ק. התוצאה השוותה את השיא של יובה מ-1993, כשזו הביסה את אולימפיאקוס. הפעם השיא החזיק מעמד הרבה פחות זמן ונשבר על ידי קבוצה אנגלית אחרת. ליברפול חוררה את הרשת של בשיקטאש שמונה פעמים, כאשר יוסי בניון שלנו רושם את שמו על שלוש מהן.

היעילות

הפורטוגליות. שלושת הגדולות – פורטו, ספורטינג ובנפיקה – נפרדו הקיץ ממרבית הכוכבים שלהן (פפה, אנדרסון, נאני, מנואל פרננדס, סימאו) והעשירו את קופתן ב-140 מיליון יורו. האבידות האלו לא הפריעו להן להופיע בצורה מכובדת בליגת האלופות. בפורטו הספיקו קוארסמה, לוצ'ו גונסאלס והלטון כדי לסיים במקום הראשון בבית א' לפני ליברפול ואילו ספורטינג ובנפיקה העפילו לגביע אופ"א, על חשבון קבוצות שהשקיעו כסף רב ברכש.

הבזבזנים

שחטאר דונייצק. הם בונים את אחד האיצטדיונים המפוארים באירופה, והבעלים רינאט אחמטוב לא חוסך גם על הסגל שלו. נראה היה שרכש ברמת לוקארלי, קאסטיו וויליאן מצליח להוכיח את עצמו אחרי שני נצחונות רצופים בפתיחה. אבל לוצ'סקו שכח שבשניים הבאים עומדת מולו אלופת אירופה, מילאן, עלה עם מערך פתוח וקיבל בראש שבעה שערים. המצב הבהיל את הרומני, שעלה מול סלטיק במערך זהיר ונענש על כך בהפסד בתוספת הזמן. במשחק מול בנפיקה זה כבר היה פיאסקו של בזבוז 75 מיליון יורו, שלא הספיקו אפילו בשביל לעלות לגביע אופ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully