וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאקה נבחר לשחקן השנה

17.12.2007 / 22:59

קשר מילאן ונבחרת ברזיל זכה בתואר הכדורגלן הטוב בעולם של פיפ"א לשנת 2007, לאחר שגבר על מסי ורונאלדו. ”כשהייתי קטן חלמתי לשחק רק משחק אחד בנבחרת”. פלה: "הוא שחקן מושלם"

קשר מילאן ונבחרת ברזיל, קאקה, קטף הערב (שני) עוד תואר אישי, שחקן השנה של פיפ"א לשנת 2007. הוא היה המועמד הבכיר לזכות בגביע בטקס, שנערך בשוויץ. כזכור, קשר מילאן זכה לא מכבר בתואר כדורגלן השנה של המגזין 'פראנס פוטבול'.

הברזילאי בן ה-25 גבר על קשר-חלוץ ברצלונה, ליונל מסי, וקשר מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו, בסקר שנערך בקרב מאמנים וקפטנים ברחבי העולם. הניצחון של קאקה היה בלתי ניתן לערעור כאשר הקולות שצבר היו גדולים במספר מסך הקולות שקיבלו השניים האחרים ביחד. הוא זכה ב-1,047 קולות בעוד הארגנטינאי זכה ב-504 ואילו הפורטוגלי אסף 426.

"זה לילה מאוד מיוחד עבורי", אמר קאקה הנרגש. "כאשר הייתי צעיר חלמתי לשחק בקבוצת סאו פאולו ורק משחק אחד בנבחרת ברזיל, אבל אלוהים אמר שאנו מקבלים יותר ממה שאנו מבקשים וכך קרה אצלי בחיים. היו לי ספקות לגבי הזכייה, אבל הרי עד שדבר לא מאושר תמיד יש ספקות. זו לא רק הזכייה בתואר, אלא כל השנה שהייתה נפלאה וכמובן הזכייה בצ'מפיונס ליג.

"זכיתי בתואר רק בגלל הקבוצה הגדולה שאני משחק בה ובגלל השחקנים שאני משחק איתם, שהביאו אותי ליכולת הגבוהה שלי", הצטנע קאקה, שרק ביום ראשון זכה עם מילאן באליפות העולם לקבוצות, לאחר שניצחו בגמר את בוקה ג'וניורס 2:4.

מי שהעניק לקאקה את התואר הוא השחקן הכי גדול בהיסטוריה של הכדורגל והברזילאי הכי גדול עלי אדמות, פלה, שזכה בעצמו שלוש פעמים בתואר זה, ואף קיבל פרס עבור מפעל חיים על תרומתו לקידום הספורט.

למרות שקאקה לא השתתף בניצחונה של ברזיל בקופה אמריקה, טען פלה כי מעמדו בנבחרת ברזיל ומעמדו במילאן הם שעזרו לו לזכות בפרס. "כריסטיאנו רונאלדו וליונל מסי שיחקו כדורגל נהדר, אבל הם עדיין לא השחקנים הכי בולטים בנבחרותיהם", אמר פלה, "קאקה הוא אחד הברגים המרכזים בברזיל מזה ארבע שנים ברציפות. הוא שחקן מושלם". בגזרת הנשים, מרתה, גם היא ברזילאית, הוכרזה כשחקנית הטובה בעולם זו השנה השנייה ברציפות.

רק בן 25 וכבר עם עבר מפואר

קאקה נולד ב-22 לאפריל 1982 בברזיליה שבברזיל. בעונת 2001 שיחק במדי קבוצת סאו פאולו שם הבקיע 12 גולים ב-27 הופעות. במונדיאל 2002 שותף רק ב-12 דקות במדי הנבחרת שזכתה בגביע.

בעונת 2003/4 עבר למילאן האיטלקית ועזר לה לזכות באותה עונה באליפות הסריה A, האחרונה שלה, עם 10 כיבושים. שנה לאחר מכן הוביל את הרוסונרי לגמר הצ'מפיונס ליג, אבל כשל, ביחד עם קבוצתו, מול ליברפול באחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה - לאחר שהובילו 0:3 הפסידו בפנדלים את הגביע. שנתיים לאחר מכן סגר מעגל כשפגש שוב את הקבוצה של רפא בניטז באלופות. מילאן ניצחה 1:2 וקאקה זכה להניף את הגביע.

במונדיאל 2006 היה קאקה כבר בורג מרכזי במערך של קרלוס אלברטו פאריירה, אבל הנבחרת כשלה והודחה ברבע הגמר על ידי צרפת. במהלך כל העונה שעברה ואף העונה הענקית הספרדית, ריאל מדריד, הביעה התעניינות רבה בו, אבל מילאן הצליחה להחתימו על חוזה שקושר אותו אליה עד שנת 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully