וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאפלו: "רציתי את הג'וב הזה הרבה זמן"

17.12.2007 / 15:24

פאביו קאפלו הוצג כמאמנה החדש של אנגליה, הבטיח ללמוד אנגלית בתוך חודש והירבה לדבר על גאווה. יו"ר ההתאחדות: "רצינו ווינר"

פאביו קאפלו הוצג היום (שני) כמאמנה החדש של נבחרת אנגליה במסיבת עיתונאים רוויה בציפיות ובפלאשים של מצלמות.

יו"ר ההתאחדות האנגלית, בריאן בארוויק, פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "רצינו מישהו ברמה עולמית המורגל בניהול של משחקים גדולים. רצינו ווינר. קאפלו יודע כיצד לאמן שחקנים גדולים, הוא יחזיר לנו את הגאווה". אחר כך המשיך פרש את רשימת הקבוצות הגדולות אותן אימן האיטלקי וסיפר על התארים הגדולים בהם זכה.

קאפלו עצמו פתח במשפט אחד באנגלית ואז אמר שבתוך חודש ילמד לדבר אנגלית בצורה טובה, אך בינתיים הוא מעדיף להיעזר במתורגמן. "אני גאה להיות מאמן אנגליה. רציתי את הג'וב הזה הרבה זמן", אמר המאמן שבעונה שעברה הוליך את ריאל מדריד לאליפות ספרד, "הכסף הוא נושא משני והתוצאות יהיו העיקר . אנגליה היא נבחרת גדולה שיכולה להגיע לטופ בצורה מיידית. ללבוש את החולצה של נבחרת אנגליה זו גאווה".

קאפלו סיפר שישמח לפגוש את נבחרת איטליה בגמר מונדיאל 2010, דיבר על הצורך בגמישות מבחינת סגנון משחק והוסיף: "לכדורגל האנגלי יש רצון עז לניצחון, אני פשוט אצטרך להוציא את זה מהשחקנים".

קאפלו היסטוריה כמאמן

הרקורד של פאביו קאפלו מרשים ביותר. מאז 1991, בתום קדנציה ארוכה בקבוצת הנוער של מילאן, הוא אימן חמש קבוצות ועם כולן זכה באליפויות, למרות שמיובנטוס נשללו שני התארים האחרונים. יחד עם אותן שתי אליפויות, לקאפלו יש שמונה, וגם תואר של ליגת האלופות ב-1994.

קריירת האימון במילאן בתחילת שנות ה-90 הביאה אותו לגדולה. קאפלו נכנס באופן מדהים לנעליו הענקיות של אריגו סאקי והוליך את מילאן הענקית, הקבוצה הגדולה בעולם בתחילת שנות ה-90', ל-4 אליפויות ב-5 עונות בין 1991 ל-1996, וכאמור לתואר הצ'מפיונס ליג. עונה לאחר מכן, בשנת 1996/7 עבר ממילאן לריאל מדריד. לאחר שזכה עם קבוצת הפאר הספרדית באליפות, נחתך מהמועדון, לאחר שסבל מיחסים גרועים עם הנשיא לורנצו סאנז.

קאפלו חזר למילאן לעונה אחת ולאחר מכן עבר לרומא, שם בילה חמש עונות. לאחר שנתיים, זכה עמה בסקודטו, התואר החשוב בו זכתה רומא מזה עשור, אבל גם שם המצב החל להידרדר לאחר מכן. הקבוצה התקרבה לתחתית ונלחמה על הירידה, קאפלו הואשם על ידי קהל הקבוצה שאהד בילדותו את יריבתם המושבעת, לאציו. המאמן עבר לטורינו, ואימן את יובנטוס. כאמור, הוא הביא לה שני תארים בשנים 2005 ו-2006, אבל אילו נשללו מה'גברת הזקנה' לאחר פרשת שחיתות השופטים. לאחר שהביאנקונרי הואשמו והורדו ליגה, קאפלו התפטר וחזר לאחר עשור למדריד.

הרס"ר האיטלקי פתח את העונה בצורה לא מרשימה ואף הודח מליגת האלופות בשמינית הגמר על ידי באיירן מינכן, אבל התיקו ההרואי נגד ברצלונה בקאמפ נואו (3:3) העלה את הקבוצה על דרך המלך. במהלך העונה סיפסל המאמן את דיוויד בקהאם, הכוכב האנגלי הגדול, והתעמת עם אנטוניו קאסנו. לאוהדים הוא שלח בסנטיאגו ברנבאו אצבע משולשת לאחר קריאות גנאי שלהם אליו, אבל בתום העונה השיב לריאל את תואר האליפות האבוד והיוקרתי באחד מהסיומים הדרמטיים ביותר. חרף האליפות בריאל לא חידשו את החוזה עם קאפלו מכיוון שלא אהבו את הכדורגל הלא אטרקטיבי והלא מלהיב שהציגה הקבוצה ובמקומו הובא לקבוצה הגרמני ברנד שוסטר.

היסטוריה של מאמן זר, סוון גוראן אריקסון

קאפלו יהיה בכך למנג'ר השני הלא אנגלי שמתמנה לנבחרת. הראשון, שעשה היסטוריה, הוא סוון גוראן אריקסון. המאמן השבדי מונה בינואר 2001, לאחר שקווין קיגאן התפטר מן התפקיד בעקבות הפסד בית לגרמניה במוקדמות מונדיאל 2002. אריקסון הוביל את הנבחרת לאחד מהניצחונות הגדולים בתולדותיה, בראשון לספטמבר 2001, במשחק הגומלין בגרמניה עם 1:5 ענק במינכן. במונדיאל הגיע אריקסון עם נבחרת שלושת האריות עד לרבע הגמר שם הודח על ידי ברזיל (2:1).

באליפות אירופה 2004 הואשם השבדי בתצוגות כדורגל הגנתיות בשלב המוקדם, אבל הוא הצליח לסחוף את הנבחרת האנגלית לאחד המשחקים הגדולים, בחצי הגמר נגד המארחת, פורטוגל, שם שוב הודח, הפעם בפנדלים. למונדיאל 2006 הגיע לאחר שב-23 בינואר הכריזה התאחדות הכדורגל האנגלית כי זה יהיה הטורניר האחרון תחת הנהגתו של המאמן. אנגליה לא הרשימה, אך הגיעה עד רבע הגמר. שם שוב הודחה על ידי פליפה סקולארי ופורטוגל. מי שהחליף אותו אחרי גביע העולם היה סטיב מקלארן, שהביא את הנבחרת למצבה העגום בו היא נמצא כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully