וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "אנחנו תקועים בהתקפה"

אורי שלו ורגב גולדמן

16.12.2007 / 22:56

אחרי שני משחקים, גם מאמן הפועל תל אביב לא הצליח להוביל את קבוצתו לשער ראשון מאז הדרבי, בהפסד 1:0 לבית"ר ירושלים

שרון בוקוב

צילום ועריכה: יותם רונן

אלי גוטמן, מאמנה של הפועל תל אביב, יכול רק לברך על הפגרה בת השבועיים בליגת העל. עם התקפה כמו שלו, אי אפשר להגיע רחוק ולמסקנה הזאת הגיעו כבר מזמן. גוטמן ההגנתי לא ממש תרם לצד ההתקפי של הפועל תל אביב מאז שהגיע לקבוצה, וזה מתבטא כמובן במקום האחרון של הקבוצה אחרי ההפסד 1:0 לבית"ר ירושלים וחמישה שערים ב-13 משחקים.

בנוסף לכך, ההתאחדות הודיעה הבוקר כי בעקבות דו"ח המשחק של אלון יפת, עוזר מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס, יועמד לדין משמעתי.

זנדברג: "מאוד פחדתי מהמשחק הזה"

מאמן בית"ר ירושלים יצחק שום נראה הרבה יותר מרוצה בסיום המשחק ואמר: "גם ניצחון כזה שווה שלוש נקודות, וזה היה חשוב מאוד לפני היציאה לפגרה. עשינו צעד משמעותי לאליפות. מבחינת השחקנים והקהל זה היה דרבי. השחקנים מאוד רצו לצאת לחופשה עם ניצחון, מה עוד שזה תשע נקודות מהמקום השני. כרגע שיילכו לנוח טוב כי יש לנו עוד הרבה עבודה".

שמעון גרשון, שרשם עוד ניצחון מול האקסית: "זה היה אחד המשחקים הטובים שלנו מבחינת עמידה על המגרש. הכדורים הלכו על קו השער במחצית הראשונה ויכלנו להגדיל את התוצאה. זה ניצחון טוב ואנחנו יוצאים לחופש מאושרים".

מיכאל זנדברג: "מאוד פחדתי מהמשחק הזה. בשביל האוהדים זה יותר ממשחק רגיל ושמחנו כפליים מהניצחון הזה".

חן עזריאל, שנכנס כמחליף שלישי בבית"ר ירושלים חמש דקות לסיום, יישאר בקבוצה ולא יעבור לשום מקום אחר עם פתיחת חלון ההעברות. נציגיו של השחקן נפגשו היום עם המנג'ר גיורא שפיגל והמנכ"ל איציק קורנפיין במטרה לשחררו לאחת מקבוצות ליגת העל שהתעניינו בו (מכבי תל אביב, בני סכנין, הפועל כפר סבא). נציגי ההנהלה הבהירו להם כי בית"ר ירושלים לא מוכנה לשחרר את עזריאל, והבטיחו להם כי השחקן יזכה ליותר דקות משחק.

"אי אפשר להמשיך לשקר לכולם"

"אנחנו תקועים בהתקפה", סיכם גוטמן את המשחק בטדי במשפט אחד ולא ממש חידש. על המשחק עצמו אמר גוטמן: "בית"ר ירושלים הגיעו למספר מצבים והבקיעו. עבדנו על קו ההגנה שלנו והוא דחף קדימה, לא ראיתי שחקנים של בית"ר הולכים אחד על אחד מול השער שלנו. בסוף הגענו לשני מצבים, אבל היינו מסורבלים". גוטמן ראה במשחקה של קבוצתו גם כמה נקודות אור. "בשני המשחקים האחרונים הקבוצה עשתה התקדמות בכל האלמנטים שאנחנו עובדים עליהם. ידעתי שאנחנו באים לפה לטדי ואנחנו צריכים לשחק כקבוצה, ושיחקנו מול קבוצה עם יכולות גבוהות".

על קבלת הפנים של אוהדי בית"ר ירושלים, שקיללו את גוטמן, אמר מאמנה של הפועל תל אביב: "זה לא מה שמפריע לי. היתה דווקא אחלה אווירה. העיקר שהם לא יקללו את המאמן שלהם".

בניגוד לשאר קבוצות ליגת העל, הפועל תל אביב עדיין לא יוצאת לפגרה אלא תתכונן החל ממחר למשחק מול אלבורג ביום רביעי, במסגרת גביע אופ"א. גוטמן אמר לקראת ההכנות: "אני אוהב להכין משחקים, נתכונן כמה שנוכל". על שינויים בקבוצה שצפויים לאחר המשחק מול הדנים אמר גוטמן: "אני אשב עם ההנהלה ונדון. השחקנים שמשחקים עכשיו השתדלו ועשו כל מה שהם יכולים, אני מתכוון לכבד אותם ולא לדבר עליהם".

אווירת ייאוש קשה מאוד בחדר ההלבשה של הפועל תל אביב, דקות לאחר סיום המשחק אמש בטדי. יוסי אבוקסיס, עוזר המאמן, ניגש לשחקנים וניסה לעודד אותם, אך כמה מהם אמרו לו: "אם לא נתחזק בפגרה בשני חלוצים טובים, אנחנו נרד ליגה. אי אפשר להמשיך ולשקר לכולם ולהגיד שאנחנו משתפרים. נלחמנו אבל זה לא מספיק, זה לא ישאיר אותנו בליגה. אתה יודע את זה".

אבוקסיס שמע את הדברים של אותם שחקנים ונראה חסר אונים. בקבוצה התלוננו על השיפוט של אלון יפת במהלך המשחק, ועל הרחקתו של יוסי אבוקסיס, שאמר לצוות המקצועי של הקבוצה: "על מה בדיוק הורחקתי? זה פשוט לא יכול להיות, לא אמרתי שום דבר שמצדיק את ההחלטה של יפת".

מיד לאחר השריקה לסיום הרוחות בחדר ההלבשה של הפועל תל אביב הפכו רק לסוערות יותר. רמי דואני סינן למנהל המשק של בית"ר: "סתום את הפה, למה מי אתה בכלל?". שחקנים שהיו במקום מיהרו להכניס את דואני לחדר ההלבשה.

שחקן בכיר בקבוצה אמר בסיום המשחק: "צריך לעזוב את עניין השיפוט. אנחנו פשוט לא מסוגלים לכבוש שער, וזה לא חדש, זה ככה מתחילת העונה. שחקנים פה מרים ידיים כי הם כבר לא מאמינים שאפשר לצאת מהמצב הזה, ולא בגלל הפרש הנקודות, אלא בגלל שאנחנו לא יכולים לכבוש, שזה הדבר הכי מינימלי".

שחקן נוסף התייחס למערך שהציב גוטמן ואמר: "ביקשו מאיתנו לשחק הגנתי כל הקבוצה וזה בדיוק מה שעשינו. כולם השקיעו והתאמצו אבל ברגע שאנחנו עוברים את החצי אין למי למסור. כל אחד בצד אחר של המגרש ואי אפשר להגיע ככה למצבים. אנחנו כבר חמישה או שישה משחקים לא בועטים בכלל לשער, איך בדיוק ננצח משחקים?".

הבוקר תשוב הפועל תל אביב להתאמן לקראת המשחק ביום רביעי נגד אלבורג, במסגרת המחזור האחרון בשלב הבתים בגביע אופ"א. השחקנים ששותפו אמש במשחק בטדי יערכו היום בצהריים אימון שחרור בלבד.

הנהלת הקבוצה תחל כבר בימים הקרובים לדון עם שחקנים שעשויים לחזק את הקבוצה בחלון העברות בינואר. בפגישה שנערכה בשבוע שעבר הדגיש גוטמן בפני הנהלת הקבוצה את הצורך המיידי בחיזוק הקבוצה בשני חלוצים או בחלוץ וקשר התקפי. לאור מצבה של הקבוצה, שנמצאת במקום האחרון, מתקשים בהפועל תל אביב למצוא שחקנים אשר מוכנים להגיע בחלון העברות בינואר לקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully