וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורק בפלורידה השמש זורחת

17.12.2007 / 2:20

בעיצומו של סופשבוע סוער, מיאמי השיגה ניצחון ראשון, ג'קסונוויל חזרה עם W ענק מפיטסבורג וטמפה ביי מחקה שיא שלילי מהספרים

מזרח ומרכז ארצות הברית רועשים וגועשים בסופות שלגים, גשמים ורוחות עזות. ורק בפלורידה השמש ממשיכה, כהרגלה, לזרוח באמצע דצמבר. אלא שהפעם יש לביטוי הזה משמעות כפולה ומכופלת, מטאפורית מתמיד. שלוש הקבוצות של המדינה קצרו ניצחונות גדולים, שתיים מהן מחקו עצמן מהרשימות השחורות של ה-NFL.

נתחיל במיאמי. במשך 14 מחזורים שקשקו הדולפינס, מועדון עם עבר מפואר והווה עגום, עד שבא הניצחון הראשון מסטרייק מצוין של קלאו למון, 16:22 בהארכה על בולטימור. ג'קסונוויל חזרה מפיטסבורג עם ניצחון עצום 22:29 ועם כרטיס לפלייאוף, וטמפה ביי, לראשונה ב-31 שנות קיומה, הצליחה להחזיר בעיטת פתיחה לטאצ'דאון. המשחק בריימונד ג'יימס, אגב, היה הפחות צמוד והסתיים ב-3:37 קליל על אטלנטה.

ובצל כל אלה ממשיכים הפטריוטס לעשות את שלהם, והם עדיין בלתי מנוצחים לאחר 10:20 קשה על הג'טס (מסכן מי שיש לו את טום בריידי בפנטזי, בזה ניגע בהמשך). ניו אורלינס שמרה על סיכויי הפלייאוף שלה וסילקה את אריזונה מהמרוץ אחרי 24:31 ביתי, קרוליינה עברה את סיאטל עם 10:13 במשחק שבו הובקעו כל הנקודות ברבע האחרון, וגרין ביי הבטיחה את שבוע החופש בפלייאוף לאחר 14:33 לא בעייתי במיוחד בסט. לואיס, עם עוד שיא של ברט פארב, ששוב השאיר מאחוריו את דן מארינו. בקליבלנד אי אפשר היה לשחק פוטבול ראוי בגלל השלגים, ומי שניצל זאת היה ג'מאל לואיס, שטחן בריצה את בפאלו בדרך ל-0:8 ולכמעט מקום בפלייאוף לבראונס. גם טנסי שמרה על הסיכויים, אחרי 17:26 בקנזס סיטי על הצ'יפס האיומים.

ומה קרה במשחקים המאוחרים? היום הנפלא נמשך עם ניצחון ענק של פילדלפיה בדאלאס, 6:10, וכעת הקאובויס שווים במאזנם לגרין ביי ומוליכים את הדירוג בזכות המפגש הישיר עם הפאקרס. אינדיאנפוליס התקשתה, אבל חילצה ניצחון 14:21 באוקלנד, סן דייגו השמידה כל חלקה טובה בדטרויט, הנחילה לליונס הפסד שישי ברציפות - 14:51, וסגרה להם את סיפור הפלייאוף. הג'איינטס מצאו דרך להזכיר שגם אם יהיו בפלייאוף, הם לפשל לא שכחו, והפסידו לוושינגטון בבית - 22:10.

ההימור הנכון של קמרון

מיאמי (13:1) - בולטימור (10:4) 16:22 (הארכה)

"נפתח עם קלאו למון, כי הוא נותן לנו את הסיכוי הגבוה ביותר לנצח", אמר קם קמרון, מאמן הדולפינס, וצדק. סטרייק של למון בהארכה מצא את גרג קמארילו, שרץ 64 יארד לתוך האנדזון, קבע 16:22 והציב עובדה - הדולפינס לא יסיימו את העונה עם 0 על מאזן הניצחונות. לפעמים נראה היה שהרייבנס ממש מתאמצים לתת למיאמי את המשחק, אבל האמת היא שהם כל כך גרועים (הפסד שמיני ברציפות), שפשוט הדולפינס הרוויחו את הניצחון ביושר. דקות לפני הטאצ'דאון המנצח החטיא מאט סטובר בעיטת שדה מ-44 יארד, והכדור עבר ללמון, שזרק את כדור הניצחון. שניות לסיום, במצב של 4 ו-1, העדיף בריאן ביליק לבעוט במקום להמר ושלח את המשחק להארכה, לאחר דרייב מצוין של טרוי סמית' המחליף. למון סיים את המשחק עם 23 מ-39 ל-315 יארד וטאצ'דאון, סמקון גאדו רשם 43 יארד על הקרקע וטאץ' משלו, כשבצד השני הוחלף קייל בולר על ידי סמית' ברבע הרביעי. 104 יארד לוויליס מגאהי על הקרקע בבולטימור, 109 יארד לגיבור פלורידה, קמארילו.


פיטסבורג (5:9) - ג'קסונוויל (4:10) 29:22

פרד טיילור, שנמצא בכושר מדהים, חגג על הישבן של הסטילרס עם 147 יארד וטאצ'דאון, דייויד גרארד (197 יארד, שלושה טאצ'דאונים) נחטף פעם אחת, אבל היה קר רוח והנהיג דרייב ניצחון מופתי והג'אגוארס הנחילו הפסד ביתי ראשון לסטילרס העונה, ולאחר שבעה משחקים. פיטסבורג, שהראתה הרבה חורים בפוקסבורו בשבוע שעבר, עשתה קאמבק מצוין מפיגור 22:7 והשוותה ל-22:22, רק כדי לראות את גרארד, מוריס ג'ונס דרו (69 יארד) וטיילור חודרים אותה שוב ושוב, בדרך לטאצ'דאון מנצח מריצה של 12 יארד של החייט. זה היה אולי המשחק הטוב ביותר של הג'אגוארס העונה, וכזה ששימש כהצהרת כוונות לכך שהם לא יהיו טרף קל בפלייאוף. קאמבק הרואי לא הספיק לבן רות'לסברגר, שזרק ל-146 יארד ושלושה טאצ'דאונים (אחד יחד עם המרה שאיזנה ל-22:22), אבל גם הופל חמש פעמים.


טמפה ביי (5:9) - אטלנטה (11:3) - 3:37

עזבו אתכם מהתוצאה או מהעובדה שהבאקנירס הבטיחו את ראשות ה-NFC דרום (מזל טוב, אגב). הנה מה שבאמת חשוב - 32 שנות קיום, 141 רצים, 1,864 ניסיונות החזרה מבעיטת פתיחה - ואף לא אחד מהם חדר לאנדזון. עד שבא אחד, מייקל ספרלוק, שקלט את הכדור, רץ, רץ, רץ והופ - הנה הבאקנירס מבטלים יותר מ-35 קילומטרים של ריצה חסרת תוחלת בהיסטוריה שלהם. הללויה!

ג'ף גארסיה חזר להרכב של טמפה ביי ועשה את המינימום - 15 מ-25 ל-109 יארד, טאצ'דאון ואיבוד. ארנסט גרהאם היה יעיל על הקרקע עם 79 יארד וטאצ'דאון, רונדה בארבר המצוין החזיר, כהרגלו, כדור לאנדזון וההגנה עבדה שעות נוספות מול כריס רדמן האומלל - 4 מ-15 ל-34 יארד ושני איבודים. באטלנטה רק מקווים שהעונה המקוללת הזו תיגמר כבר.

הכי לא פטריוטי שיש

ניו אינגלנד (0:14) - ניו יורק ג'טס (11:3) 10:20

14 מ-27 ל-140 יארד ואיבוד אווירי. לא, זו לא השורה הסטטיסטית של ביירון לפטוויץ' או ג'ואי הרינגטון, אלא של טום בריידי. ועכשיו, חובבי הפנטזי, תגידו לנו שפוטבול הוא לא משחק אכזרי. אבל עם או בלי בריידי במיטבו (בגלל הרוחות החזקות בפוקסבורו הפטריוטס הלכו על משחק בסגנון שונה), ניו אינגלנד מחזיקה מעמד עם המאזן המושלם שלה. טאצ'דאון אחד רשמו הפאטס מחטיפה של יוג'ין ווילסון, אחד אחר הוכן להם מחסימת בעיטת הרחקה, כשבתווך הם חוטפים אחד מחסימה של הג'טס, שהובילה ישירות לטאצ'דאון של דייויד בוונס.

קלן קלמנס נפצע כבר בפתיחה, ולמגרש עלה מישהו שמכיר את הפטריוטס לא רע וגם ניצח אותם לא אחת בפוקסבורו - צ'אד פנינגטון. אבל פני (25 מ-38 ל-186 יארד) לא הצליח לעשות הרבה. 104 יארד למארוני, שסופסוף היה שם כשהיו צריכים אותו. הוא גם הוסיף טאצ'דאון למאזן ונראה כמי שאפשר, אולי, לסמוך עליו במשחק בתנאים קשים. 79 יארד לרנדי מוס. המשחק הבטיח לפטריוטס את הביתיות עד לסופרבול. ביל בליצ'יק ואריק מנג'יני לחצו, למי שמתעניין, ידיים.


קנזס סיטי (10:4) - טנסי (6:8) 26:17

הטייטאנס מנסים לגרום לכך ששני כרטיסי הויילד קארד ב-AFC יילכו לבית הדרום, ובצדק - זהו אכן הבית האיכותי ביותר בליגה. וינס יאנג לא הפריע הפעם, ועם שתי גזונגות לרוידל וויליאמס לאנדזון סייע לקבוצתו למחוק פיגור של 14:10 בהפסקה. לנדייל וייט נשא את הכדור 24 פעמים ל-93 יארד, כשהוא "עוזר" לצ'יפס לנחול הפסד שביעי ברציפות. 217 יארד, שני טאצ'דאונים ושני איבודים לברודי קרויל בקיי. סי.


קרוליינה (6:8) - סיאטל (5:9) 10:13

לא משחק לכתוב עליו הביתה, אבל המדור טופח לעצמו על השכם על החיזוי המזהיר והלא משמעותי למשחק לא מזהיר ולא משמעותי. ריצה של ד'אנג'לו וויליאמס ל-35 יארד הסתיימה באנדזון, והעניקה לפנתרים יתרון 3:13 שרק צומק בטאצ'דאון של מאט האסלבק לדיון בראנץ'. 208 יארד למאט מור כקוורטרבק של הפנתרס, 274 למאט האסלבק בסיאטל, שעדיין לא יודעת אם תסיים במקום השלישי או הרביעי ב-NFC, למרות שבית המערב כבר שלה.


סן פרנסיסקו (10:4) - סינסינטי (9:5) - 13:20

המשחק חסר המשמעות שפתח את המחזור היה יומו הגדול של הקוורטרבק שון היל, שחקן שנמצא שש שנים ב-NFL, שעם משחק סולידי (21 מ-28 ל-197 יארד וטאצ'דאון) הוביל את קבוצתו לניצחון רביעי העונה, על הבנגאלס המיואשים. פרנק גור סיפק, סופסוף, את הסחורה עם 138 יארד על הקרקע, שיא עונתי. עוד משחק חלש לקרסון פאלמר בסינסינטי, כשלמרות שזרק לטאצ'דאון ה-100 שלו בקריירה, סיים עם 19 מ-31 ל-251 יארד וטאצ'דאון בודד.

עוד דרישת שלום למרינו

סט. לואיס (11:3) - גרין ביי (2:12) 33:14

עם הניצחון הזה הבטיחו הפאקרס את שבוע החופש שכל קבוצה מעוניינת בו בפלייאוף, ונותר להם לקוות למעידות בלתי צפויות של דאלאס כדי שהדרך לסופרבול תעבור בלמבו פילד (אחת כבר הגיעה). אבל מה שהכי חשוב הוא שברט פארב זרק ל-227 יארד, 43 יותר משהיה צריך כדי לשבור את שיא היארדים במסירה של דן מרינו. השיא החדש עומד כעת על 61,405 יארד, לעומת 61,361 של הקוסם ממיאמי. פארב השלים 19 מ-30 מסירותיו, רשם את הטאצ'דאון ה-25 וה-26 שלו העונה וסייע לפאקרס להגיע לשבוע חופשי ראשון מאז 1997. משחק ענק של סטיבן ג'קסון (143 יארד וטאצ'דאון) לא עזר לראמס החלשים, שיזכו באחת מחמש הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב.


ניו אורלינס (7:7) - אריזונה (8:6) 24:31

אז הקרדינלס לא יהיו בפלייאוף גם השנה, מה חבל, בעוד שלסיינטס נשאר יותר מסיכוי תאורטי להגיע לשם (אחרי פתיחה של 4:0, להזכירכם). מי שהעדיף את המשחק הזה על המותחן בפיטסבורג חזה במשחק די מטורף, שבו בלט ארון סטקר (רג'י מי?), הרץ השלישי של הסיינטס, שגמא 95 יארד ושני טאצ'דאונים. אגב, נתון פיקנטי על סטקר - ב-2001 הוא היה השחקן שהתקרב יותר מכל לטאצ'דאון בבעיטת פתיחה לטמפה ביי, כשהבאקנירס שיחקו נגד... ניו אורלינס. בסופו של דבר הוא נבלם, והשודדים חיכו שש שנים נוספות. 315 יארד ושני טאצ'דאונים לדרו בריס, אחד מהם למרקז קולסטון הרותח (114 יארד). 233 יארד ושלושה טאצ'ים לקורט וורנר באריזונה, 84 יארד ריצה לאדג'רין ג'יימס.


קליבלנד (5:9) - בפאלו (7:7) 0:8

הבראונס התקרבו מאוד לפלייאוף אחרי משחק בתת תנאים במכלאת הכלבים בקליבלנד, כשהם סוגרים את סיכויי הבילס לשחק בינואר. ג'מאל לואיס נשא את הכדור ל-163 יארד ב-33 פעמים, וגמא יותר יארדים מהקוורטרבק שלו, דרק אנדרסון (137) ומטרנט אדוארדס היריב (124). הנקודות של הבראונס נרשמו משתי בעיטות שדה ומסייפטי, כיאה למשחק פוטבול אמיתי, כזה שמתקיים בשלג. קליבלנד תקווה למעידה אחת יותר של פיטסבורג במחזורים הקרובים (מול בולטימור וסט. לואיס) כדי לנסות וללכת על ראשות הבית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הפעם זה לא כמעט

דאלאס (2:12) - פילדלפיה (8:6) 10:6

לרגע אחד, למשחק אחד צצה ועלתה הנשמה הידועה של האיגלס. לפני שלושה שבועות היתה פילדלפיה קרובה להדהים את ניו אינגלנד. לפני שבוע הייתה דאלאס קרובה להפסיד לדטרויט. הפעם שתיהן "עמדו" במשימה, כשהגנת הנשרים הגיעה לטוני רומו שלוש פעמים והלחיצה אותו עוד מספר פעמים רב, עד שגם זרק לשלושה איבודים אוויריים. שימו לב שרומו, הגאנר הכי מוטרף ב-NFC, הלך בעקבות בריידי ליומו החלש ביותר העונה - 13 מ-36 ל-214 יארד ושלושה איבודים. האיגלס לא הראו יותר מדי התקפה מלבד אלוהי העיר, בריאן ווסטברוק, שרשם 81 יארד על הקרקע ועם הזדמנות להבקיע טאצ'דאון שתי דקות לסיום נפל במכוון על הקרקע, על מנת להשאיר את הכדור בידיים של קבוצתו. 208 יארד והטאצ'דאון היחיד במשחק לדונובן מקנאב, שמסר אותו לרג'י בראון.


אוקלנד (10:4) - אינדיאנפוליס (2:12) 21:14

עם ההפסד של פיטסבורג הבטיחו הקולטס את המקום השני ואת שבוע החופש ב-AFC, וזה לא היה קל בכלל. מסירה של פייטון מאנינג לאנתוני גונזאלס פחות מחמש דקות לסיום הפכה פיגור ליתרון, שנשמר עד שהשעון הראה אפסים. אינדי הפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שרשמה חמש עונות רצופות של 12 ניצחונות לפחות. כבוד. מאנינג מסר ל-276 יארד וטאצ'דאון אחד בלבד, כשהקולטס רושמים עוד טאצ'דאון מהחזרת בעיטה של טי ג'יי ראשינג. ג'סטין פרגאס המשיך בכושר הטוב שלו באוקלנד עם 89 יארד וטאצ'דאון, אבל ג'וש מק'קאון לא עשה יותר מדי בעמדת הקוורטרבק, ופינה לג'מארקוס ראסל את המקום לחמישה ניסיונות מסירה (שתיים מושלמות) בטרם חזר.


סן דייגו (5:9) - דטרויט (8:6) 14:51

נורב טרנר הבין, נורב טרנר כבר יודע היטב: תן ללדניאן את הכדור וזוז הצידה, אידיוט! 116 יארד ושני טאצ'דאונים של ה-MVP היוצא חיסלו את הליונס די מוקדם, או ליתר דיוק ברבע הראשון. דארן ספרולס קיבל את מרבית הנשיאות בטיים דה גארבג', וסיים כרץ המוביל במשחק עם 122 יארד וצמד טאצ'דאונים. 302 יארד, שני טאצ'דאונים ולא פחות מחמישה איבודים אוויריים לג'ון קיטנה בדטרויט, שכבר לא תהיה בפלייאוף השנה. הצ'ארג'רס נאבקים עם הסטילרס והבראונס על עמדה מספר 3 בפלייאוף.


ניו יורק ג'איינטס (5:9) - וושינגטון (7:7) 22:10

היי, תראו מה קרה - הג'איינטס הפסידו משחק שלא היו צריכים להפסיד. לאחר שלא שיכנעה בניצחונות בשיקגו ובשבוע שעבר, ניו יורק שילמה הפעם את המחיר. קלינטון פורטיס רץ ל-126 יארד ולטאצ'דאון, טוד קולינס הוביל היטב את הרדסקינס לניצחון, למרות הופעה חלשה של 8 מ-25 ל-166 יארד ולאדומי העור יש עדיין סיכויים לשחק בינואר. 130 יארד על הקרקע לברנדון ג'ייקובס, שהיה היחידי שראוי למאכל בניו יורק. 18 מ-52 (!!!) לאיליי מאנינג באוויר, ועל זה כבר נאמר על ידי אחד מאנשי המדור: "אנחנו אולי טעינו לגביכם, אבל אתם צריכים לסבול את איליי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully