וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבה ללא סיבה

14.12.2007 / 14:41

מכבי ת"א עשתה בלה-מאן את המוטל עליה. לא יותר. שיפור מורגש בהתקפה, ההגנה עדיין חסרת השראה. בשבוע הבא מתחיל הסיפור האמיתי

במצבה הנוכחי של מכבי תל אביב, ניצחון חוץ, בכל מפעל, בכל קונסטלציה ומול כל יריבה, הוא מאורע שראוי לציון. הפסד בהחלט עלול היה להגדיש את הסאה מבחינת רבים. אולם מכבי הגיעה חדה ומוכנה ללה-מאן, לפחות בחלק ההתקפי, וניצלה בחכמה כל מיס-מאץ' שנקרה בדרכה: פייזר נהנה מבידודים באזור הצבע ומול השומרים הנמוכים שהופקדו עליו, היה מדובר בנקודות בטוחות; מוריס ובאטיסטה, שלעיתים נדמה כי הכדורסל שמציג מכוער ויעיל במידה זהה, לא התבלבלו ליד הטבעת; שחקני החוץ הניעו את הכדור בסבלנות, מיד ליד, עד שמצאו את האיש הנכון במקום הנכון.

ולפתע גם חזינו באלמנט נוסף, שכמעט ונמחק מהלקסיקון האופנסיבי של מכבי הנוכחית: שחקני הפנים שנתקלו בשמירות כפולות לא התביישו לנתב כדורים החוצה, לקלעים. פייזר פיטם את בלות'נטאל, ששחרר את הנצרה וברבע השלישי ביצע וידוא הריגה אכזרי בחניכיו של וינסנט קולה. אפילו וונטיגו קאמינגס המושמץ, שזכה לפחות מ-12 דקות משחק, חגג משחק יורוליג ראשון בצהוב-כחול אותו סיים עם דאבל פיגרס בנקודות. "אנחנו עובדים קשה מאוד על השטף ההתקפי. הכדור צריך לעבוד בין יותר ידיים", אמר בשבוע שעבר עוזר המאמן אורן עמיאל, והתוצאה הסופית הייתה 22 אסיסטים, 40.7% מ-3 ובעיקר 71% נהדרים מ-2. פייזר, מוריס, באטיסטה ובלות'נטאל סיפקו יחד 64 נקודות (71.4% מכל הטווחים). אלו מספרים שיכולים להעיד על טיב משחק ההתקפה של מכבי אמש. וכן, גם על חולשתה הגדולה של לה-מאן, שעמוק בתוך דצמבר עדיין מחפשת ניצחון יורוליג ראשון. למשחק ההגנה חסר האופי וההשראה של שחקני מכבי ראוי להקדיש כתבה נפרדת.

מובן שלא צריך לצאת מפרופורציות. מכבי אולי סופרת ארבעה ניצחונות יורוליג רצופים, אבל אין לשכוח שאת ניצחונות החוץ אספה במילאנו ובצרפת, היכן שיריבותיה העיקריות במאבק על ראשות בית ב', ריטאס וילנה, אוניקאחה מלאגה ואפס פילזן, ניצחו גם כן. ניצחונות הבית האחרונים נרשמו על חשבונן של ציבונה ואריס השבירות. מכבי בסך הכל עשתה את המוטל עליה, וגם אז לא הרשימה. היא עדיין לא ניצחה משחק שהיה בבחינת מבחן אופי – בספרד ובליטא, כמו ברעננה וחולון בראשית השבוע, הובסה מכבי ללא תנאי. כעת עומדים עודד קטש וחבריו בפני סדרה של שלושה משחקים, בסיומה ידעו האם פניהם לצמרת הבית או לחלקה התחתון: בשבוע הבא תנחת ריטאס בתל אביב, לאחר מכן תמריא מכבי לאיסטנבול ואז תגיע לכאן מלאגה. הפסד ביתי ייפגע אנושות בסיכוייה של מכבי לסיים במקום הראשון. בינתיים הרוויח קטש שלושה ימים נוספים של שקט, לקראת מבחן השליש מול ריטאס. אפשר להתחיל לצחצח חרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully