וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט שניידר

רונן גיל

14.12.2007 / 13:16

כיצד תשפיע מכירתה של מכבי ת"א על מאור מליקסון? מה יהיה על שוק השחקנים הדל? האם הבועה שגאידמק ניפח תחזור? למי יש גדול יותר, באמת, לארקדי או לאלכס? ומה יהיה על אבי נמני? על אלו ועוד בפינתנו, "שווה בדיקה"

לא יהיה זה מוגזם לומר, שהעולם אחרי מכירתה של מכבי ת"א לשניידר כבר לא יהיה אותו עולם שהכירנו. בדומה למלחמת העולם השנייה, נחיתת האדם על הירח, והקמתה של הפועל קטמון, מדובר במאורע מכונן שישנה את חיי האנושות כולה. בפנטגון, כמו בקרמלין, כולם מנסים להתאים את עצמם לעולם שאחרי רוני מאנה. לפיקוד העורף, הגיעו בימים האחרונים שאלות רבות של אזרחים מבולבלים שמבקשים לדעת כיצד להיערך לעידן החדש. במצב שכזה, וואלה! לא יכלה לעמוד מנגד והאתר כולו התגייס להפיג מעט את החששות, ולהבהיר את הדרוש הסבר. לפניכם מספר שאלות נבחרות שהתקבלו במערכת.

בלילי – השחקן היקר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי

שאלה:

"שלום, קוראים לי יוסי ואני חובב ספורט. קראתי בעניין רב את הידיעה לפיה מכבי ת"א מתכוונת להציע לכוכב הבינלאומי פיני בלילי חוזה רב שנתי ולהפוך אותו לשחקן הישראלי היקר ביותר אי פעם. ברצוני לברר היכן בדיוק נמצא בימים אלו בלילי זה? בפעם האחרונה שראיתי אותו, הוא קיבל את הכדור באגף שמאל של התקפת נבחרת ישראל, רץ איתו קדימה, רץ ורץ, חלף על פני קו הרוחב, המשיך לתוך היציע שמאחורי השער ומאז נעלמו עקבותיו. חבר שלי דויד ואני התווכחנו: דויד טוען שבלילי נעצר לבסוף באזור התעשייה שסמוך לאצטדיון רמת גן והוא משמש כיום כמכונאי רכב במוסך של רנו. אני טוען בתוקף, שבלילי משחק כדורגל בטורקיה. מי צודק?"

תשובה:

אתה צודק. בלילי משחק בטורקיה ואף משחק היטב. אכן, מר שניידר, עם בואו למכבי, הביע מחויבות להפוך את מכבי לגורם חשוב בכדורגל הישראלי, ובלילי הוא צעד ראשון בכיוון. בשבועות הקרובים, אתה וחברך דויד, תזכו ללמוד על כוכבים נוספים שיזהרו בשמי קריית שלום. בשלב זה נוכל רק לחשוף שמתנהל מו"מ מתקדם עם הכישרון העולה מאור מליקסון. הדברים עדיין לא סגורים, אבל ניתן להעריך שבשינויים קלים, מיליון דולר לפה או לשם, החוזה ייחתם בקרוב.

רצח עם אחד מכתר האליפות

שאלה:

"שלום, שמי יניב ואני אוהד מכבי ת"א. אחרי שנים של אכזבות, רכישתו הצפויה של המועדון נותנת בי תקווה אמיתית לדרך חדשה ולקריאת תגר על כל התארים. ועדיין, לאור העובדה שליגת העל נשלטת בימים אלו ע"י גייאדמק, רציתי לדעת, מי מבין השניים, ארקדי ואלכס, חזק ועשיר יותר. או, אם יורשה לנסח את זה מעט בבוטות, למי יש גדול יותר?"

תשובה:

תודה לך יניב, נגעת בנקודה חשובה ומכרעת. בבדיקה שערכנו עולה, שהכף נוטה כרגע מעט לכיוונו של גאיידמק. הבעלים של בית"ר מעורב בעסקאות נשק בסודאן, סחר יהלומים גנובים באנגולה, והעלמות מס בצרפת. מנגד, שניידר מייצר פלדה בקזחסטן, מוכר נפט לסינים, ומלבין כספים בשוודיה. כל זה מכניס לו מיליארד וחצי לשנה, שזה מאתיים מיליון פחות מארקדי, מה שנותן סיכוי טוב למאבק נאה על תואר האליפות, אם לא למעלה מכך. אם זאת, יש לקחת בחשבון התלקחות מחודשת בצ'צ'ניה, ואז הביקוש לטנקים ומרגמות יגבר ועסקה אחת טובה של שניידר בהחלט יכולה לסדר למכבי תואר משולש. במילים אחרות, יניב, יש בהחלט מקום לתקווה: הקבוצה שלך רחוקה מרחק של רצח עם אחד מכתר האליפות.

מעמדו של נמני רק מתחזק

שאלה:

"שלום, שמי אבי נמני ואני מנג'ר שחקן במכבי ת"א. בחודשים האחרונים סחבתי פציעה לא פשוטה. מספר שבועות אחרי הפגיעה ברגל התחלתי להתאמן באופן חלקי, לאחר מכן עברתי לריצה קלה בצדי המגרש ולאחרונה התמקדתי במתיחות. לאורך כל התקופה, הייתי בספק למשחק הקרוב. גם לקראת השבת הקרובה, אני בספק, למרות שאמש כבר חזרתי להתאמן. באופן חלקי כמובן. רציתי לדעת, אם יחול שינוי במעמדי לאור החלפת הבעלות על הקבוצה".

תשובה:

שלום אבי, טוב לשמוע ממך. נחמד גם לדעת שלמרות הפציעה הקשה, מצאת כוחות לכתוב לנו, ולו באופן חלקי. לגופו של עניין – אל חשש. מר שניידר מודע היטב למעמדך ואין בכוונתו לפגוע בו. כמו כן, ולמען פתיחה שקטה ופורייה של העידן החדש, אף התחייב לנשק את תמונתך בכל פעם שייכנס בשערי מתחם האימונים, תוך שהוא קורא בקול שלוש פעמים: "אבי נמני הוא השחקן הטוב ביותר אי פעם של מכבי ת"א, הרבה יותר טוב מאיציק זוהר".

יתרה מזאת. מר שניידר רואה בך חלק בלתי נפרד מהצוות המוביל של הקבוצה עוד שנים ארוכות. בתקופה הקרובה, הוא מתכוון לזמן אותך לפגישה ולהציע לך להשתלב בתפקיד מוביל במחלקת הנוער, או באגף הרכש, או אולי דווקא בסחר של סמים קלים בדרום מזרח אסיה. הכדורגל העולמי עומד לפני טלטלה. אפקט שניידר קוראים לה. ימים גדולים עוד לפנינו. אך גם יתבדו התחזיות וגם אם הרע מכל בוא יבוא, ושניידר זה ימכור את מכבי לנסיך סעודי, על מנת למחוק את חובותיו מעסקיו הכושלים, וגם אם נמצא עצמנו בליגה ב', מחכים בקוצר רוח למסירה המדויקת הראשונה של מליקסון, גם אז לא ידבק בך רבב, ולא יינשא שמך לשווא, ובכוחותינו האחרונים נמשיך לשיר ברעד: "נמני, להיות איתך בכל דקה, הו אבי נמני".

* מיותר לציין כי מדובר בכתבה סאטירית, ללא קשר למציאות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully