וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים מתחילים להזיע

מיקי יואכים

14.12.2007 / 12:22

נבחרת אנגליה של קאפלו תראה בדיוק כמו הקבוצות שלו, בהן הפרט היה פחות חשוב. לכוכבי הנבחרת זה הולך להיות קשה במיוחד

לדייויד בקהאם חסרה הופעה אחת בשביל להגיע ל-100 במדים של אנגליה, אבל מינוי הצפוי של פאביו קאפלו למאמן הנבחרת לא מבטיח שההופעה הזו תתרחש. כמוהו מרגישים עוד מספר כוכבים בסגל האנגלי.

קאפלו הופך עם מינויו למאמן בעל ההכנסות הגבוהות בתולדות הכדורגל, עם קריירה של 16 שנים במועדוני צמרת וקינוח בנבחרת האנגלית. במהלך אותן שנים הוא זכה למוניטין בזכות העקשנות האדירה שלו כשזה מגיע לצורך לשים את הקבוצה לפני האגו של הכוכבים שלה. בקהאם ורונאלדו בריאל מדריד, דל-פיירו ביובנטוס, דוידס במילאן וטוטי ברומא – אלה הם רק חלק מהשמות שמצאו את עצמם על הספסל אחרי שהצליחו לשרוף את הפיוז הקצר של קאפלו.

מבין הכוכבים הנוכחיים של אנגליה, מי שצריך לדאוג מכולם הוא כנראה פרנק למפארד. מאז שמרסל דסאיי שימש כעוגן של מילאן באותו ניצחון מוחץ 0:4 על ברצלונה ב-1994, כל הקבוצות של דון פאביו נבנות סביב שחקן קישור אחורי שמהווה מגן אנושי לרביעייה בהגנה. בנוסף, קאפלו מאמין במשחק לחץ ונראה שהוא לא ימשיך בקונספט הכושל של ג'רארד-למפארד במרכז השדה האנגלי. אם זה לא מספיק, השמועות אומרות שקאפלו אינו נמנה על מעריציו של הקפטן, ג'ון טרי. גם שון רייט-פיליפס, שהיה בורג חשוב אצל מקלארן בזכות מהירותו, עשוי למצוא את עצמו בחוץ וזאת בגלל האמונה של קאפלו שחילוצי כדור הם הבסיס לכל משחק הכדורגל.

המצב הזה משחק לכאורה לטובתו של בקהאם, שנשלח על ידי קאפלו ליציע כשנודע על הסיכום שלו עם לוס-אנג'לס גלאקסי. אבל הוא הצליח לפלס את דרכו חזרה להרכב עם מלחמה באימונים והיה פקטור מרכזי באליפות של ריאל אשתקד. בקהאם גם היה אחד המעטים שבלטו בנבחרת האנגלית באותו הפסד 3:2 לקרואטיה, שהשאיר אותם מחוץ ליורו. נראה שאם יהיה כשיר, יהיה בקהאם בסגל של קאפלו למשחק הידידות מול שוויץ בוומבלי בפברואר הקרוב.

אלא שמאמן יובנטוס, קלאודיו ראניירי, מאמין שבן-ארצו לא יהסס לדחוק כמה שמות גדולים כדי לבנות קבוצה שתרוץ חזק לקראת המונדיאל בדרום-אפריקה. "קאפלו לוקח שחקנים שישחקו טוב ביחד. זה נשמע ברור, אבל לא כל אחד יכול לעשות את זה", אומר מנג'ר צ'לסי לשעבר. "הוא הולך על התמהיל הטוב ביותר ולא בהכרח השחקנים הטובים ביותר. הקבוצה חשובה יותר מהשחקן הבודד. הקבוצות שלו יודעות לשחק מתואם ולכן מאוד קשה להבקיע נגדן ובצד השני הן עושות את הגול ונגמר הסיפור".

קאפלו זכה באליפויות בכל המועדונים בהם עבד וזה גם ייתן לו סמכות שלא הייתה למקלארן. ראניירי מאמין שבשל כך האוהדים יתייצבו מאחורי קאפלו כאיש אחד: "האוהדים יאהבו את קאפלו, בגלל שהוא ווינר. אני חושב שהוא יכול לזכות בגביע העולם ולהפוך אותם לנבחרת שיפחדו ממנה ויכבדו אותה".

כדי להשיג את המטרה יצטרך קאפלו לגרום לכוכבי אנגליה לעבור את המחסום המנטאלי שמונע מהם להצליח במישור הבינלאומי. "איך שחקנים כמו בקהאם או אוון משחקים כה שונה בקבוצות ובנבחרת?", שאל קאפלו לאחרונה. "ברור שהחולצה של הנבחרת כבדה מדי אפילו בשביל שחקנים ברמה הזו. למאמן יש תפקיד מכריע במצב כזה. הוא צריך להיות יותר פסיכולוג מאשר טקטיקן. ברור יש כאן מחסום מנטאלי – אחרת איך אפשר להסביר את ההדחה שלהם מיורו 2008?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully