וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמכרים ללבן - חלק ב'

14.12.2007 / 9:48

אחרי שעשינו היכרות עם הסקי האלפיני והביאתלון, הנה שני ענפים קצת יותר מסובכים מבחינת הכללים: קפיצות סקי וסקי נורדי משולב

אחרי שעשינו היכרות עם שני הענפים המובילים בספורט השלג, לפחות ברוב מדינות אירופה וצפון אמריקה, מתחייב לעשות היכרות עם שני ענפים נוספים: קפיצות סקי וסקי נורדי משולב.

הזכרנו סכנות גבהים ותהפוכות - את כל אלה תמצאו גם כאן. החוקים, הכללים, הסופרסטאים והתחרויות החשובות, הכל נמצא בפנים. תמשיכו לבלות.

קפיצות סקי

הגדרה: ענף שבו הקופץ צובר מהירות בגלישה במורד ממקפצה ומנתר מהקצה שלה למרחק. התוצאות הן שיקלול של המרחק אליו הגיע הקופץ, יחד עם ציון של חמישה שופטים לקפיצה (מ-1 ועד 20).

סוגי תחרויות: ישנם שלושה סוגים של גבעות בקפיצות סקי: נורמלית, גבוהה וענקית. בתחרויות הגדולות מתחרים רק בשתי הגבעות הגדולות, כאשר לכל אחת מהן יש קו חישוב. בגבעה גבוהה מדובר בקו של 120 מטר ובגבעה ענקית קו של 180-185 מטר.

כללים: קופץ שנחת בדיוק על קו החישוב זכאי ל-60 נקודות, ועל כל בונוס מעבר לזה הוא זוכה לבונוס, שמשתנה בהתאם לסוג הגבעה. לדוגמא, אם הבונוס הוא 2 נקודות, אז קופץ שהגיע ל-70 מטר זכאי ל-60 נקודות ועוד 20 מהבונוס. במידה והוא קפץ פחות מקו החישוב, מחסירים לו על פי אותה נוסחה. אל החישוב הזה מתווסף ניקוד השופטים. חמישה שופטים מדרגים את סגנון הקפיצה, כשהציון הגבוה והנמוך לא נחשבים. מחברים את הניקוד של השופטים, מוסיפים אותו למרחק וכך מתקבלת התוצאה. השופטים אגב, מסתכלים על יציבות הקופץ באוויר, על תנועת ה"וי" שלו עם המגלשיים ועל הנחיתה הרכה.

ספורט שמתאים ל: אנשים רזים במיוחד עם זיקה לספורט, כמו רוכבים של סוסי מירוץ.

האירוע הבולט של השנה: סבב גביע העולם - בדומה לכל שאר ענפי השלג, גם כאן מדובר בתחרות היוקרתית ביותר, שפרוסה לאורך כל העונה. במסגרת הסבב, מתקיים בגרמניה ובאוסטריה טורניר ארבע הגבעות, שנחשב ליוקרתי בסבב.

הכוכבים: א. אדם מאליש - הקופץ הבולט ביותר היום, שמגיע מפולין. מאליש זכה לאורך הקריירה ב-38 תחרויות בסבב גביע העולם, השני בהיסטוריה. בשנה שעברה הוא זכה בסבב בפעם הרביעית בקריירה.

ב. תומאס מורגנשטרן - האוסטרי הזה צעיר ממאליש כמעט ב-10 שנים, אבל נראה שהוא בדרך הנכונה להיות היורש שלו. נכון להיום, הוא המוביל בסבב גביע העולם שהחל לאחרונה. בגילו הצעיר (21) יש לו כבר שתי מדליות זהב אולימפיות מטורינו.

מומלץ: לחובבי גבהים ואווירודינמיקה, כל מי שהתנסה בצניחה חופשית ומרגיש צורך במשהו קצת שונה. המרחק הגדול ביותר שהושג בקפיצת סקי הוא 239 מטרים - מטורף.

לא מומלץ: למי שמתנגד לאלו שמקריבים את בריאותם למען התהילה. לקופצי הסקי יש נטייה כל כך חזקה לשמור על משקל זעיר, עד כדי כך שרבים מהם נוטים לפתח הפרעות אכילה.

סקי נורדי משולב

הגדרה: ענף שמשלב בין קפיצות סקי לסקי למרחקים (קרוס קאנטרי).

כללים: מדובר למעשה בסוג של "קרב 2". התחרות מתחילה בדרך כלל בקפיצות סקי מגבעה נורמלית. לכל מתחרה ישנן שתי קפיצות ובסיום השלב הראשון משקללים את התוצאות של כולם. המנצח בקפיצות מזנק ראשון למירוץ הקרוס קאנטרי, כאשר כל נקודה שצבר בקפיצות שווה 4 שניות. כלומר, אם השני בקפיצות צבר 5 נקודות פחות מהראשון, הוא יזנק לקרוס קאנטרי 20 שניות אחרי הראשון.

סוגי תחרויות: ישנם ארבעה סוגים של תחרויות סקי הנורדי המשולב. א. גונדרסן - מתחילים עם שני סיבובים של קפיצות סקי. הקפיצות מתורגמות לשניות הפרש לפי הנוסחה, והספורטאים עוברים ל-15 ק"מ של סקי למרחקים. ב. ספרינט - השיטה דומה, רק שכאן יש סבב קפיצות אחד בלבד ומירוץ קרוס קאנטרי ל-7.5 ק"מ. ג. קבוצתי - כל משתתף מתוך 4 בקבוצה מבצע שתי קפיצות, התוצאות משתקללות ולאחר מכן מתקיים מירוץ שליחים. ד. זינוק המוני - כל המתחרים מזנקים למירוץ של 10 ק"מ ולאחר מכן מבצעים שתי קפיצות.

ספורט שמתאים ל: מי שאוהב ניגודים גדולים. מדובר בשני ענפי ספורט שלא קשורים אחד לשני מבחינת אימונים, מבנה גוף רצוי וכו'. החכמה היא לשלב בינהם למרות הכל.

האירוע הבולט של השנה: גם כאן מדובר בסבב גביע העולם שיצא לדרך לאחרונה.

הכוכבים: א. רוני אקרמן - הגרמני עשה שם את הסקי הנורדי הממשולב על המפה כשזכה בתואר ספורטאי השנה בגרמניה לפני שנתיים. הוא מתמחה בעיקר במירוץ הארוך וזכה בקטגוריה הזאת שלוש פעמים בעבר באליפות העולם.

ב. ביורן קירשייזן - עד היום הוא נהנה בעיקר מנוכחותו של רוני אקרמן, כדי להשיג מדליות קבוצתיות בשתי האולימפיאדות האחרונות ובאליפויות העולם. נראה שהשנה הוא הולך על מדליית זהב ראשונה בתחרות רצינית. נכון להיום הוא מדורג שני בסבב גביע העולם הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully