וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף קבוצה לא היתה נקייה מסטרואידים"

13.12.2007 / 21:31

דו"ח מיצ'ל התפרסם וחשף את מימדי תופעת השימוש בחומרים אסורים בענף הבייסבול. בין השמות שנתפסו: בארי בונדס ורוג'ר קלמנס

אחרי ציפייה ארוכה פורסם הערב (חמישי) דו"ח מיצ'ל, של הסנאטור לשעבר ג'ורג' מיצ'ל, שעמד בראש ועדה שחקרה במשך 20 החודשים האחרונים את תופעת השימוש בסטרואידים בליגת הבייסבול האמריקאית. החומר של מיצ'ל נשען על עשרות עדויות של אנשים שעבדו בליגת ה-MLB בשנות ה-80 וה-90, וכצפוי ממצאי הועדה גילו כי מימדי השימוש בסטרואידים בליגה היו עצומים, וכמה מהשמות הגדולים ביותר בענף הוזכרו בדו"ח ככאלה שהשתמשו בחומרים אסורים.

הדו"ח כולל 311 עמודים, ומגלה כי נגע הסטרואידים פשה בכל אחת משלושים הקבוצות בליגה, ללא יוצאת מן הכלל. "במשך למעלה מעשור היה מונהג שימוש נרחב בסטרואידים ובחומרי גדילה שונים בכל הליגה", הכריז מיצ'ל. "תגובת הליגה לתופעה היתה איטית ביותר ולא אפקטיבית, אבל צברה מומנטום אחרי תחילת בדיקות הסמים האקראיות ב-2002".

רשימת השמות שהוזכרו כמשתמשים ארוכה וסנסציונית, והיא צפויה לעורר גלים רבים בענף בתקופה הקרובה. הבולטים בין הנתפסים הם בארי בונדס, ששבר העונה את שיא ההום ראנס של כל הזמנים ומסתובב כבר שנים עם חשדות כבדים של שימוש בחומרים אסורים, וגם רוג'ר קלמנס, הפיצ'ר הגדול ביותר של הדור הנוכחי ואחד הגדולים אי פעם. עוד ברשימה: ג'ייסון ג'יאמבי, גארי שפילד, אנדי פטיט, אריק גאנייה, ומיגל טחאדה, וגם כוכבי העבר מו ווהן, לני דייקסטרה, קווין בראון, דייויד ג'אסטיס וצ'אק נובלאק.

* בצל פרסום הדו"ח חתם הערב אלכס רודריגז, כוכב הניו יורק יאנקיז, על חוזה חדש בקבוצה, בשווי 275 מיליון דולר לעשר השנים הבאות. רודריגז, שזכה העונה בתואר ה-MVP של ה-AL, השתחרר מחוזהו עם היאנקיז בסיום העונה, אבל אחרי שהבין שלא יזכה לקבל הצעות גבוהות יותר מקבוצות אחרות, הסכים לחזור לניו יורק תמורת הסכום הנאה הנ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully