וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלו מהמהפיכה הצרפתית

13.12.2007 / 23:12

מכבי ת"א כבר הובילה בהפרש של 22 נקודות על לה מאן, אבל שוב התפרקה ברבע האחרון והייתה קרובה להפסיד. זה נגמר ב-91:99 לטובתה

ההתפרקות של מכבי תל אביב ברבע האחרון - זה כבר מתחיל להיות עניין שבשיגרה. איזה מזל שלפחות חצי מיריבותיה בבית ב' ביורוליג הן קבוצות נחותות יותר מחלק מיריבותיה בליגת העל. לה מאן הצרפתית, למשל, היא אחת כזאת. בניגוד לבני השרון או הפועל חולון, קבוצתו של רביב לימונד התרסקה מול מכבי תל אביב ברבע השלישי, לא ניצלה את ההתרסקות של יריבתה ברבע הרביעי, והפסידה בסופו של דבר בביתה 99:91.

99 הנקודות שמכבי תל אביב קלעה בצרפת יכולות לעודד את עודד קטש, אבל 91 הנקודות שספגה, מול קבוצה שלא עוברת את ה-70 נקודות בממוצע שלה ביורוליג, צריכות לעשות את האפקט ההפוך - פי כמה וכמה. קטש יודע את זה טוב מאוד, אבל עם כל הכבוד לניצחון שהעלה את קבוצתו למאזן מרשים של 2-6, המשחק הערב הוכיח שוב את הבעיות הקשות שיש לקבוצה הזאת בכמה אספקטים. היום זה התבטא בעיקר בהגנה ובחוסר האופי, מחר זה יתבטא בדברים אחרים, בקיצור יש המון בעיות.

אם פעם משחקי ליגת העל היוו הכנה עבור מכבי תל אביב למשחקי היורוליג, נראה שהשנה זה בדיוק להיפך. הצהובים יחזרו מחר לארץ וביום ראשון יתארחו אצל עירוני אשקלון. עד כמה שזה נשמע מצחיק, נכון להיום הקבוצה מדרום הארץ נראית הרבה יותר מפחידה מלה מאן.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם: וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, דייויד בלותנטאל, טרנס מוריס ואסטבן באטיסטה. מכבי פתחה את המשחק בקצב מצויין, בעיקר בזכות באטיסטה ומוריס, ועלתה ליתרון 2:10 אחרי שלוש דקות. לפתע האחוזים של הצהובים ירדו פלאים והצרפתים התאוששו וצימקו בדקות הבאות ל-14:12, אחרי מהלך האלי-הופ מדהים של רביב לימונד לאליין קופי. עברה לה עוד דקה ובאטום קלע את השלשה הראשונה של הצרפתים כדי להשוות. לקראת סיום הרבע הראשון הצרפתים כבר לקחו לעצמם את ההובלה ורביב לימונד חתם את תוצאת הרבע כשהעלה אותם ל-24:25.

לה מאן פתחה יתרון של שלוש נקודות בפתיחת הרבע השני, אבל וויל ביינום המשיך במומנטום שלו והחזיר את הצהובים ליתרון 31:33 אחרי שלשה. מרכוס פייזר שמר על 100 אחוזים מהשדה ועזר להגדיל את היתרון, כאשר הגדיל לעשות אלכס גארסיה, שקלע שלשה כדי להעלות ל-40:48. הצרפתים הצליחו לצמק עם הבאזר וירדו להפסקה בפיגור 50:44.

דייויד בלותנטאל פתח את המחצית השניה עם שתי שלשות, והעלה את מכבי לראשונה במשחק ליתרון דו ספרתי, 44:56. לה מאן הגיבה בשש נקודות רצופות, אבל זה לא מה ששבר את בלותנטאל ופייזר, שהמשיכו עם ריצת 2:12 והעלו את מכבי ל-52:68. אפילו וונטיגו קאמינגס התעורר מהתרדמת כדי להשתתף בחגיגה ושלשה שלו הובילה את הצהובים ליתרון 60:79 בסיום הרבע השלישי.

ברבע הרביעי קטש החזיר לפרקט את יותם הלפרין, וזה גמל לו במהלך שהוביל את מכבי ליתרון שיא נוסף, 62:84. מצד שני, זה מה שגרם לה להיכנס לשאננות. הדקות הבאות היו של המארחים, שצימקו ל-93:82, שלוש דקות לסיום. מכבי תל אביב המשיכה לעשות שטויות ולה מאן המשיכה בשלה כדי לצמק למינוס 6 בלבד כדי להעלות את הערך של המאני טיים. מכבי המשיכה להחטיא מהשלוש וריצקי המשיך לנצל את זה כדי לצמק ל-95:91, 34 שניות לסיום. ברגעים הקריטיים ביותר, הבינו במכבי שצריך ללכת לתוך הסל ומוריס הפנים את זה, כדי להבטיח את הניצחון.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלותלנטאל 20 (4 מ-7 לשלוש), מרכוס פייזר 18 (8 מ-9 ל-2), טרנס מוריס 16 (7 מ-9 מהשדה), וונטיגו קאמינגס ואסטבן באטיסטה 10 כל אחד, וויל ביינום 8 (1 מ-6 לשלוש) ו-4 אסיסטים, דרק שארפ 7, יותם הלפרין (7 אסיסטים) ואלכס גארסיה 5 כל אחד.

קלעו ללה מאן: באטום 24, לימונד 21 (8 מ-11 ל-2, 1 מ-3 לשלוש), 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ריצ'י 17, קלנסי 11, קופי 7, בודגנוביץ' ובוקולו 4 כל אחד, דיו 3.

"יכולנו לעשות את המשחק יותר קל"

עודד קטש אמר לאחר המשחק: "שיחקנו כדורסל טוב במחצית הראשונה, כמו שעשינו גם בבית מול אריס, אבל יכולנו לעשות אותו יותר קל בחצי השני. זה פשוט עניין של מומנטום. אנחנו משנים את סגנון המשחק שלנו משום מה, וקורה לנו הרבה פעמים שאנחנו מובילים ופותחים טוב ואז ומשהו משתנה. עד עכשיו דובר על בעיות ברוטציה שלנו ועל הרבה דברים אחרים, אבל שמגיעים לדקות כאלה פתאום יש יותר חשש, וזה משחק שונה לגמרי שאתה מוביל בעשרים הפרש".

לגבי אי שיתופם של ליאור אליהו ועומרי כספי אמר קטש: "הקבוצה רצה היום אז לא היתה סיבה לשלב את ליאור ועומרי, יש להם עוד הרבה מה לתרום, במשחק הבא זה יכול להיות שחקן אחר".

"בסופו של דבר אני חושב שמצבנו הוא בסדר", סיכם קטש. "ביורוליג אנחנו במצב טוב, בליגה אומנם הפסדנו פעמיים אבל החבר'ה למדו את הלקח שצריך להגיע פעמיים בשבוע מפוקסים, וכל זה בלי שני שחקנים כמו טל וניקולה. באשקלון יהיה עלינו אותו לחץ כמו שהיה פה, ואולי פחות, אבל אנחנו עדיין צריכים לבוא לשם ולתת הצהרה, כי איבדנו את כוח ההרתעה שלנו בליגה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully