וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.83 מיליון דולר, ארבעה שחקני ספסל

13.12.2007 / 13:26

זה הסכום ששילמה מכבי חיפה לטוברוק עבור ארבייטמן, מימון, דהן ובירוק. הפרטים מאחורי העסקה הגאונית ולמה הירוקים רוצים לבטלה

במכבי חיפה מנסים ולא מצליחים להשתחרר מההסכם החוזי עם הבעלים של בית"ר טוברוק, אריק איזיקוביץ'. כזכור, בין הצדדים קיים הסכם לפיו חיפה תשלם לטוברוק כל עונה סכום קבוע (135 אלף דולר נכון להיום) תמורת "זכות ראשונים" לבחור שלושה שחקני נוער. אלא שבשיחות פנימיות בין אנשי מכבי חיפה, הוחלט לאחרונה לנסות ולהפסיק את ההתקשרות עם איזיקוביץ'. הבעיה, לדבריהם, היא שהם מחויבים חוזית להסכם, לשנתיים וחצי הבאות.

השבוע קיבל וואלה! ספורט את ההסכם בין הצדדים, המתאר את אופן קבלת הכספים מחיפה לטוברוק, ואת השחקנים שעברו תמורתו. תחילה נציין כי בעבר היה קיים הסכם בין הצדדים לשלוש עונות, אך ההסכם הזה הסתיים לפני שנתיים וחצי. לאחר מכן חתמו הצדדים על הסכם מחודש לחמש עונות (בחיפה מסבירים: "לא הייתה לנו ברירה, איזיקוביץ' התנה את החתימה בעסקת ארבייטמן"), והעונה הנוכחית היא השלישית מבין חמש עונות של ההסכם החדש.

שימו לב לנתון המפתיע הבא שצריך להדאיג מאוד את הבעלים יעקב שחר: עד היום, חיפה העבירה לטוברוק לא פחות מ-1.695 מליון דולר (כששה וחצי מיליון שקל) עבור ארבעה שחקנים: שלומי ארבייטמן, שי מימון, מור דהן ושי בירוק. לפי הדוחות עולה עוד נתון מפתיע אחד: מתברר כי ארבייטמן ובירוק כלל לא היו כלולים בעסקה. שחר שילם צ'ק על סך 600 אלף דולר עבור ארבייטמן, שאינו כלול במסגרת העסקה. הסכום על שי בירוק: דמי השאלה של 375 אלף דולר לחמש שנים (שנתיים כשחקן נוער, שלוש שנים בשכר חייל). לזכותו של איזיקוביץ' ייאמר, כי בעבר ארבייטמן ואלירן דנין הוצעו לחיפה במסגרת ההסכם, אבל היא סירבה לקלוט אותם. "מדובר בסכומים אסטרונומיים", אמר השבוע בכיר במכבי חיפה. "שילמנו כמעט שני מיליון שקל לשחקן".

בסך הכל, חיפה העבירה לטוברוק תמורת ההסכם 450 אלף דולר לשלוש השנים הראשונות (150 אלף דולר לעונה), ועוד סכום של 270 אלף דולר (135 אלף דלר לעונה לפי ההסכם החדש) עבור השנתיים האחרונות. את הסכום הזה היא העבירה בשנה הראשונה של ההסכם, כלומר שילמה מראש לשנתיים. העונה היא עתידה להעביר 135 דולר נוספים. "בחישוב פשוט, עד תום העונה נשלם בסך הכל 1.83 מליון דולר, שזה למעלה משבעה מיליון שקלים, עבור ארבעת השחקנים הללו", הסבירו בחיפה.

לדברי גורמים בחיפה, "הבעלים יעקב שחר רוצה לבטל את ההסכם, המאמן רוני לוי אינו חפץ בו בעצמו, והצדדים יצטרכו בקרוב להגיע לפשרה". בטשוברוק טוענים כי "ישנו הסכם חתום לעונה הנוכחית ולעוד שתי עונות נוספות, ובחיפה יצטרכו לכבד אותו". מחלקת הנוער של חיפה מתבססת כיום על תקציב של כארבעה מיליון שקלים בעונה. כעת ינסו בחיפה להשתחרר מההסכם במטרה להגדיל את תקציב מחלקת הנוער.

הבעיה של איזיקוביץ': סעיף להשבת כספים

נקודת האור היחידה של שחר וחבורתו קשורה לאחד הסעיפים בהסכם. על פי אותו סעיף, איזיקוביץ' יצטרך להשיב לחיפה כספים עבור שחקנים שלא עברו לכרמל, באופן יחסי לאותה עונה. כלומר, אם חיפה העבירה 150 אלף דולר בעונה נתונה עבור שלושה שחקנים וקיבלה רק שחקן אחד, איזיקוביץ' ישיב לה 100 אלף דולר. "במסגרת ההסכם, יש גם סעיף על קיזוזים", מאשר המנכ"ל איתמר צ'יזיק. "נכון שעד היום לא עברו מספיק שחקנים ושארבייטמן ובירוק נכללו בעסקה 'מחוץ לכסף'. מימון, דהן ומרעי היו היחידים שחתמו איתנו על חוזים". אלא שהשבוע קיבלה חיפה חותמת נוספת שבעקבותיה הם דורשים לבטל את ההסכם. מרעי ברח מאימוני מכבי חיפה בטענה שלא נתנו לו לבוא לידי ביטוי בקבוצת הבוגרים, ואילו מור דהן ששותף במשחקי האימונים הרשים ונלקח בחשבון. "אנחנו לא מחייבים אף אחד לשחק אצלנו", אמרו בחיפה. "אבל צריך לזכור שבסוף, בשלב הקיזוזים, טוברוק עשויה לצבור חוב גדול מאוד". בשבועות הקרובים צפויים שחר וצ'יזיק לזמן את איזיקוביץ' לשיחה בעניין.

שחר, אגב, כעס מאוד על איזיקוביץ' שהוציא למבחנים בפ.ס.ז' את הקשר המוכשר אייל גולסה. בטוברוק טוענים כי מדובר באחד הכשרונות הגדולים בכדורגל הישראלי. עד לא מזמן העיד עליו זאב זלצר כי: "הוא מזכיר בתנועה שלו את מסי". לפני שבועיים בחיפה היו בטוחים שגולסה יעבור אליהם. איזיקוביץ' אפילו העביר לרשותם טופס העברה חתום על ידו, אבל הסביר: "ההורים הם אלה שלא רוצים לחתום". בחיפה כעסו וחשדו כאילו איזיקוביץ' מנסה לסגור עסקה נוספת מחוץ להסכם עימם. "מצד אחד ישנה תחושה שאיזיקוביץ' מנסה להוציא שחקנים לאירופה על חשבון מכבי חיפה", אמר אדם הבקיא בפרטי ההסכם. "ומצד שני, אי אפשר לומר שהוא לא גאון. הוא קיבל כמעט שני מליון דולר על ארבעה שחקני ספסל".

"מאז ומעולם לא הייתה לי מערכת יחסים טובה יותר עם מכבי חיפה", הסביר איזיקוביץ' השבוע. "בתום החוזה עימה, כלומר בעוד שלוש שנים, אולי תהיה יתרת זכות ואולי יתרת חובה. רק אז נעשה חשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully