וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלונסו ירים את הקלאץ' של רנו

מיקי יואכים

13.12.2007 / 12:27

החזרה של הספרדי לא רק עוזרת לו כלכלית, אלא צפויה להשיב את הקבוצה שלו לפסגה. אם הם יצליחו, תהיה צמרת מעניינת בפורמולה 1

מה שהיה צפוי – קרה. אחרי שרנו זוכתה בפרשת הריגול שלה מול מקלארן, זה היה עניין של ימים. פרננדו אלונסו שוב בבית, ברנו. אגב, הזיכוי אינו מלא, כיוון שה-FIA הודיעה שהחקירה תתחדש במידה וימצאו ראיות נוספות וכן היא תפקח מקרוב על הנתונים הטכניים של המכונית החדשה של רנו – R28. בכל מקרה העתיד של המועדון נראה טוב, במיוחד לאור הסכומים שמסתובבים סביב חזרתו של אלונסו לקבוצה.

אלונסו ורנו מתייחסים להסכם ביניהם כמו לסוד צבאי שמור. איש לא מדבר על הסכומים ומה שיותר מוזר, על אורכו של ההסכם. למרות זאת, בבריטניה (שם נמצא בסיסה של קבוצת רנו) פורסם שהספרדי ירוויח כ-70 מיליון ליש"ט בחוזה לשלוש עונות (150 מיליון דולר – כ-50 מיליון לעונה). בספרד מדברים על סכומים דומים אבל טוענים שההסכם הוא לשנתיים בלבד. מה שכולם מסכימים הוא שיש בחוזה סעיף לפיו אם רנו לא תצליח להעמיד מכונית שתתחרה בגדולות ביותר, אלונסו יוכל להשתחרר מהחוזה כבר בסוף העונה הקרובה.

אפשר לתאר את האסטרטגיה הכלכלית של אלונסו כמבריקה. רק לפני שנתיים הוא הרוויח ברנו "רק" 8 מיליון דולר בעונה. במקלארן הוא עלה ל-22 ועכשיו הוא חוזר לרנו עם שכר גבוה יותר מפי שניים. כמובן שגם השמועות על ההצעה של טויוטה ע"ס 150 מיליון דולר ל-3 שנים, שיחקה תפקיד בקפיצה הגדולה. בכלל, נראה שזו עסקה מצוינת לספרדי, בהתחשב שלא היו לו הרבה אפשרויות עם דרישות כלכליות כאלו. אגב סעיף השחרור מרמז שלאלונסו אין שום כוונות להיכנס לקבוצות בינוניות במרה להעלות אותן לצמרת. הוא רוצה להיות בטופ.

השאלה של הטופ עשויה להיות בעייתית ברנו, שאכזבה קשות בעונה שעברה. אם לא יבוא שינוי משמעותי בפגרה, הסעיף המיוחד של אלונסו עשוי להתממש. אם בכל זאת רנו תצליח להשתפר דרמטית, צפויה לנו עונה מרתקת, בה שלושת הנהגים הטובים בסבב כיום (רייקונן, המילטון, אלונסו) יתחרו על-פני עונה שלמה והפעם במכוניות שונות. אסור גם לשכוח את סאובר-ב.מ.וו. שרוצה השנה ללכת בכל הכוח עם ניק היידפלד.

ההודעה של רנו מקטינה עוד יותר את מספר מושבי הנהג הפנויים. היוקרתי ביותר נותר במקלארן. השמועות אומרות שרון דניס מעדיף לראות בו את ניקו רוסברג, אבל האחרון האריך לאחרונה את חוזהו בויליאמס עד 2009. לאור ההתפתחות הזו מצפים עכשיו שהייקי קובליינן יגיע למקלארן, אבל בקבוצה ממשיכים לשמור על הקלפים קרוב לחזה. אשר לקובליינן עצמו, כל מהלך זולת מעבר למקלארן יהיה עבורו ירידה ברמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully