וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנאים: "אין טעם לכדורגל"

אורי שלו

13.12.2007 / 13:00

ליו"ר סכנין מאזן גנאים יצא החשק נוכח קריאות קהל בית"ר, שישלח אותה לביה"ד. כתב אישום נגד תוקפי אוהדי כפר סבא

השופט אלון יפת, שניהל אמש (רביעי) את חצי גמר גביע הטוטו בין סכנין לבני יהודה, ציין בדו"ח המשחק שלו שאוהדי בית"ר צעקו מהיציע לעבר אוהדי ושחקני סכנין "מוחמד מת" ו "שיישרף לכם הכפר". הקבוצה תועמד לדין על קריאת אלו, כמו גם על העלבת עובד ציבור בגין הקללות לעבר יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון.

המאבק בין בית"ר להתאחדות יימשך לפחות עד שההתאחדות תצליח או לא תצליח להעביר את החוק המאפשר להעמיד לדין קבוצות שאוהדיהן קיללו. בקבוצה חוששים שעונש הרדיוס העומד על תנאי נגדה יופעל ויאלץ אותה לשחק נגד בני סכנין ללא קהל.

בבית"ר העדיפו להמתין עם תגובה לאירועים רק אחרי שתהיה האשמה רשמית, אבל גורם בקבוצה אמר אמש: "עד כמה שידוע לי, אין חוק שאוסר קללות". מנכ"ל בית"ר איציק קורנפיין התייחס לאירועים: "אנחנו מגנים כל גילוי של אלימות. אנחנו פועלים בהסברה ועורכים עכשיו גם פרויקט חינוכי בשיתוף משרד החינוך כדי להוריד את מפלס האלימות, ולעודד סבלנות וסובלנות. למשחק נגד הפועל ת"א אנחנו קוראים להגיע בהמוניו, נפנה אליו ישירות שיגיע לעודד, אבל לא באלימות".

דובר בית"ר ירושלים, עודד זרגרי, התייחס בתוכנית 'עושים ספורט' בגלי צה"ל לקריאות: "אנו חוזרים ומגנים כל סוג של אלימות פיזית ומילולית. בסופו של דבר הדברים פוגעים בנו. באצטדיון טדי יש לנו הרבה יותר שליטה מאשר במגרשים אחרים על הקהל שלנו". יש לי בעיה עם נושא האחריות השילוחית של כל הקבוצה על אוהדיה. אני לא יודע אם עונשי רדיוס יחנכו קהל אלים. למשטרה יש רשימות מדוייקות. היא זו שצריכה לטפל באוהדים אלימים".

גם מאזן גנאים, יו"ר סכנין, דיבר בגנות התופעה: "זה דברים לא מתאימים לאנושות וכמובן שלכדורגל. זו לא תופעה חולפת. זה קורה לא פעם ראשונה ולא שנייה. אני מסכים עם דובר בית"ר, אבל לא מסכים שכאשר מטילים עונש משחק ללא קהל אז כולם יוצאים נגד זה. האמת היא שאתמול הייתי מאוד עצוב. אין טעם לכדורגל. אני אשוחח עם ארקדי גאידמק על הנושא המצער הזה".

חלאיילה: "הייתי בהלם" (יצחק סולומון, וואלה! ספורט)

יממה לאחר המפגש הטעון בין אוהדי בית"ר ירושלים לאוהדי בני סכנין, אמש במשחקי חצי גמר גביע הטוטו באצטדיון רמת גן, בסכנין התקשו לעבור לסדר היום, וקראו להתאחדות לכדורגל לפעול ביד קשה כלפי אוהדי בית"ר, שבין היתר שרו "מוחמד מת", ו-"סכנין חיזבאללה".

כדורגלן בני סכנין, חאלד חלאיילה, כועס: "זו התנהגות לא מכובדת. דברים כאלה לא צריכים להיות במגרשים וגם לא מחוץ להם. לצערי זה חוזר על עצמו בכל מפגש של בית"ר עם סכנין. לדעתי צריך להעניש אותם בצורה חמורה, כדי למגר את התופעה".

חלאיילה מוסיף ואומר: "הייתי בהלם כששמעתי את הקללות. זה עבר כל גבול. זה פוגע לא רק בסכנין, אלא בציבור שלם. בכל המגזר הערבי בארץ. אלה דברים שלא מקובלים, וחבל שאנחנו שומעים דברים כאלה במגרשים".

יושב ראש עמותת אוהדי סכנין בירושלים, יוסף עזזמה, אומר: "ההתנהגות של אוהדי בית"ר היא גועל נפש, ואני לא מבין את זה. אתה מתפלל 5 פעמים ביום ובאים אנשים שבאים ומקללים את הנביא מוחמד. לצערי שום דבר לא זז. אני מקווה שיענישו קשות את בית"ר. אני יודע שאנשים ביציע הכבוד התביישו כששמעו את הקריאות, ואני מקווה שיטפלו בנושא בשיא החומרה".

עזזמה מוסיף ואומר: "אם זה היה חד פעמי הייתי אולי מבין, אבל זה קורה בכל משחק. היו אנשים שעזבו את המגרש במחאה. לא יכולנו לסבול את הדברים האלה. על החולצות שלהם כתוב 'די לאלימות', אבל הם אלה שמסיתים לאלימות. אני לא מבין איך זה הולך ביחד".

לעזזמה טענות גם להנהלת בית"ר ירושלים: "עד היום לא שמעתי מארזי או גיידמאק גינוי לדברים. השתיקה שלהם אומרת משהו. ציפיתי שהם יגנו את הדברים. אני מתנחם בזה שאנחנו עלינו לגמר והם עפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully