וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: למריון ג'ונס אין מדליות

12.12.2007 / 15:40

הוועד האולימפי שלל מהאצנית האמריקאית את תאריה מאולימפיאדת סידני 2000, בעקבות ההודאה כי השתמשה בסמים אסורים

לאחר שהודתה לפני כחודש שהשתמשה בסמים בשיא הקריירה ואיגוד האתלטיקה העולמי מחק את הישגיה, נשללו מדליותיה של האצנית האמריקאית מריון ג'ונס. הועד האולימפי הבינלאומי החרים את חמש המדליות שבהן זכתה ג'ונס באולימפיאדת סידני 2000 - זהב ב-100 ו-200 מטר וב-400*4, וארד בקפיצה לרוחק וב-100*4. היא הייתה לאישה הראשונה בתולדות המשחקים שזכתה בחמש מדליות באותה אולימפיאדה, וכעת, כאמור, נותרה עם 0.

לפני חודשיים הודתה ג'ונס כי נטלה סמים אסורים במהלך הקריירה, כששמה נקשר לפרשת "באלקו", מעבדת התרופות שסיפקה סטרואידים לספורטאים. היא גם הודתה ששיקרה כשנתנה עדות בפרשה ב-2003. בתגובה החליט איגוד האתלטיקה העולמי למחוק אותה מהספרים. הבעיה כרגע היא שבאיגוד לא יודעים למי להעניק את הזכיה במדליית הזהב ואת התואר. נכון לעכשיו, כך נראה, באיגוד לא יתנו את הפרסים לאחת המתחרות האחרות.

במקביל, הוגש בסן פרנסיסקו כתב אישום נגד גיבור אחר בפרשה, שחקן הבייסבול בארי בונדס, שמואשם בשיבוש הליכי משפט ובמתן עדות שקר וטען בתחילת משפטו כי אינו אשם. ייתכן שההתפחויות האחרונות במקרה של ג'ונס ישפיעו גם על התיק של בונדס. ג'ונס היא הספורטאית הראשונה בפרשת "באלקו" שהישגיה נמחקו מהספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully