וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת המוטיבציה של שוסטר

מיקי יואכים

11.12.2007 / 12:05

110 מיליון דולר הוציאה ריאל מדריד על רכש, רובו לא משחק. בעיה? לא כשרואים מה זה עשה לוותיקים, בדרך לשלב הבא באלופות ופסגת הליגה

לפעמים כסף יכול לעבוד בדרכים לא צפויות. ריאל מדריד רכשה בקיץ האחרון עשרה שחקנים בעלות כללית של 110 מליון יורו. היה זה נסיון לבנות קבוצה שזכתה באליפות תחת פאביו קאפלו, אבל, לדעת הנשיא, כשלה במחלקת הבידור לקהל. עברו ארבעה חודשים, ריאל מובילה את הליגה הספרדית. האם זו הוכחה שהשקעה כספית מבטיחה הצלחה? לא ממש.

מתוך עשרת החדשים של ריאל, רק אחד – ווסלי סניידר ההולנדי – פתח בהרכב בלפחות מחצית מהמשחקים של הקבוצה העונה.
ההשפעה של האחרים נעה בין מועטה ללא קיימת. פפה, הבלם הפורטוגלי שנרכש ב-28 מיליון, פספס עשרה שבועות בגלל פציעה. הבלם הגרמני, כריסטוף מצלדר, פתח בשישה משחקים, בזמן שהכשרון ההולנדי, רויסטון דרנטה, עשה זאת ארבע פעמים בלבד. ארבעת השחקנים שהגיעו מאנגליה – אריאן רובן, גבריאל היינצה, ז'וליו באפטיסטה וייז'י דודק – פתחו בשבעה משחקים. ביחד. זוג החלוצים, חאבייר סאביולה (הובא בחינם מברצלונה) ורוברטו סולדאדו (חזר מהשאלה מוצלחת באוסאסונה) פתחו יחד בשלושה משחקים.

מסקרן שריאל מצליחה ללא התרומה של אותם שחקנים שאמורים היו לחזק את הקבוצה ומסתמכת על ותיקים, במקרים מסוימים ותיקים שאיש לא האמין שעדיין יש להם את זה. קחו לדוגמא את גוטי. לפני אחד-עשר חודשים פלט נשיא ריאל דאז, רמון קלדרון, שגוטי הוא פוטנציאל לא ממומש ושהוא נותר "שחקן מבטיח" כל הקריירה. העונה גוטי בן ה-31, שכבר הורד לקבוצת המשנה, חזר להיות גורם משמעותי במרכז השדה ונמצא בכושר אולי הטוב בקריירה שלו.

הקפטן, ראול, שהיה סופרסטאר ענק בתחילת הקריירה שלו, נראה גמור אחרי יום ההולדת ה-26, עם כשלונות להגיע למאזן דו-ספרתי של כיבושים בשלוש העונות האחרונות. העונה הוא כבר הרשית 8 פעמים רק בליגה. איקר קאסיאס וסרחיו ראמוס ממשיכים כתמיד להיות סלע היציבות ההגנתי ואילו רוביניו ופאביו קנאברו התאוששו אחרי העונה הלא מוצלחת שהיתה להם אשתקד. באשר לרוד ואן-ניסטלרוי, זה אותו סיפור ישן ומוכר: תנו לו את הכדור והוא יתקע אותו ברשת. השער שלו נגד בילבאו בשבת היה מספר 7 ב-12 הופעות העונה והביא אותו למאזן מדהים של 32 כיבושים ב-49 משחקים במדים הלבנים.

העובדה היא שהחדשים תרמו מעט לא מעידה על כך שהם כושלים. ולמרות זאת אם תגיע הצעה טובה עבור אחד מהם (למעט סניידר ופפה, אותו מחשיב המנכ"ל מיאטוביץ' לבלם הטוב בעולם) בריאל לא יהססו. יותר מזה, נראה שדווקא נוכחותם של החדשים והתחרות על ההרכב היא זו שעודדה את הותיקים להעלות את הרמה להציג כושר נפלא.

להוציא 110 מיליון יורו רק בשביל להמריץ את השחקנים שלך היא אסטרטגיה יקרה, כמובן. זו כנראה לא הייתה גם הכוונה של המאמן שוסטר. ישנן גם לא מעט שאלות מקצועיות באוויר, כשהבוערת היא בנוגע למי ימלא את מקומו של מאמדו דיארה כשזה ייסע לאליפות אפריקה, כיוון שזולתו אין לריאל קשר אחורי אמיתי. אבל בינתיים הדברים מסתדרים. ריאל מובילה את הליגה הספרדית וכנראה תעלה לשלב הבא של ליגת האלופות (תיקו ביתי מול לאציו יספיק). ואולי שוסטר יוציא פטנט על שיטת המוטיבציה החדשה שלו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully