וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "השנה הדרך לאליפות קלה מתמיד"

אורי שלו

10.12.2007 / 15:59

המנכ"ל המסור של האלופה כבר מצפה למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה. ההכנות למכבי חיפה ולהפועל תל אביב תופסות תאוצה

עד ה-19.10.2002 לא הרבה אנשים הכירו את השם גל אלברמן. באותו יום הגיעה מכבי פתח תקוה הקטנה למשחק בטדי מול בית"ר ירושלים ואלברמן הצעיר עלה בהרכב האורחים כשבאמתחתו 10 הופעות ליגה ו-0 שערים. אלברמן כבש פעמיים בחצי שעה בדרך לניצחון 1:3. אלברמן הוא שחקן יוצא דופן בנוף הכדורגלני בארץ. לראשונה עלה לתודעה כאשר צה"ל רצה לגייסו ליחידה קרבית בגלל נתוניו. אלברמן, שסימן לעצמו מטרה עוד בגיל צעיר, השיג לבסוף את מבוקשו והפך ללוחם, אבל על המגרש. הוריו של הקשר הצמידו לו מאמן אישי מצעירותו והיום הם קוצרים את הפירות. אלברמן הוא אתלט ברמות הכי גבוהות ובנוי פיזית כמו ששחקן אירופאי אמור להיות בנוי. תוסיפו לזה כישרון, אינטליגנציה ולחימה ותקבלו שחקן מבוקש.

אחרי 3 עונות בהן הפך לשחקן מפתח במכבי פתח תקוה, הוחתם אלברמן על חוזה ל-5 שנים בראסינג סאנטאנדר ויצא לאירופה בגיל 22. המועדון מקנטבריה סבל מבעיות רבות באותה תקופה, ואלברמן נדד לטנריפה מהליגה הספרדית השניה. סביר להניח שאלמלא ארקדי גאידמק נכנס לבית"ר והחליט לבנות אימפריה, אלברמן היה היום עדיין בליגה הספרדית, אבל בבית"ר סימנו את אלברמן עוד באותו יום. ברגע שניתן האות לבנות קבוצה אלופה בירושלים, הוחתם אלברמן. מהרגע שנחת בבית"ר הוא הפך לאחד השחקנים החשובים בפאזל, לדבק של הקבוצה.

אלברמן דובר ספרדית והוא האיש הראשון שמקבל את הזרים שנוחתים בבית"ר, האוהדים מתים עליו, והוא עצמו מתנהל בשקט ובמקצועיות. כשהוא יושב על הספסל הוא לא פוצה פה ולעולם לא נשמעות הדלפות של "מקורביו". בנוסף הוא מתקדם גם מהבחינה המקצועית וכובש שערים מכריעים. באימונים אלברמן גם נותן לא פעם מספרות ואם הפער יגדל יש סיכוי שעוד נראה ממנו פעולות קצת פחות אחראיות וקצת יותר וירטואוזיות.

לא סופגים במחצית השנייה

בית"ר ניצחה אתמול 0:3 והגדילה את הפער בפסגה ל-7 נקודות. מנכ"ל הקבוצה, איציק קורנפיין, התראיין לגל"צ וניפק כותרת נדירה מבחינתו: "השנה הדרך לאליפות קלה מתמיד. היריבות שלנו לא בשיאן, והסיפור קל יותר מבשנים עברו. מכבי חיפה רחוקה והקבוצות האחרות לא בנויות בשביל לקחת אליפות. זה עושה לנו את החיים קלים. העליונות שלנו בליגה ברורה, ואנחנו כבר מתכננים את העונה הבאה. כבר הייתי בברזיל, וזאת המטרה שלנו - להיות מוכנים לצ'מפיונס ליג. עדיין לא החתמנו שחקנים, אבל אנחנו מתחילים לבחון את הדברים האלו".

בבית"ר גם התייחסו לטענות בני יהודה על טעויות השיפוט במשחק ומאמן הקבוצה, יצחק שום, אמר: "גם לנו היו לפחות 10 השגות העונה על טעויות שיפוט וגם אנחנו קיבלנו גול מנבדל נגד הפועל תל אביב. אף פעם לא התלוננו, חלק מהמשחק זה טעויות שיפוט, פעם זה קורה לנו ופעם לקבוצה אחרת".

שום גם הזכיר את העובדה שלקבוצות המשחקות מול בית"ר קשה יותר במחצית השנייה. הנתונים מראים כי בית"ר לא ספגה במשך שישה משחקים רצופים, ובמחצית השניה העונה לא ספגה כלל, כשיחס השערים שלה במחצית הזו מצביע על 0:20. נתון מדהים שמקשר את היכולות של בית"ר גם כמובן לכושר הגופני המצוין שנמצאת בו הקבוצה.

כוננות אבוקסיס וגוטמן

בבית"ר יחלו כבר היום ההכנות למשחק חצי גמר גביע הטוטו ביום רביעי נגד מכבי חיפה, אולם ברקע כבר מתכוננים למשחק הליגה הבא, האחרון לפני פגרת החורף, מול הפועל תל אביב בטדי. בקבוצה מודעים לחשיבות המשחק עבור האוהדים וגם ליחס ביציעים להגעתם של אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס ביחד עם הפועל לטדי.

איציק קורנפיין אמר על המשחק הזה: "כולנו זוכרים את השנה של אלי גוטמן וחוסר האהדה אליו, וכמובן את אבוקסיס, ובשילוב עם הפועל שהיא היריבה הכי מרה שלנו, הקהל ישמיע את קולו. אני קורא להם לעשות זאת בהגינות, ויהיה שמח בטדי". בבית"ר התקבלה החלטה כי הקבוצה תענה לדרישות המשטרה ולא תבקש להפחית את כמות השוטרים והמאבטחים. כמו כן הקבוצה תחלק פלאיירים ותפרסם הודעה באתר הרשמי שלה, ובהם תקרא לאוהדים לשמור על איפוק.

מי שיעדר בטוח משני המשחקים הוא כמובן ברק יצחקי, אך גם סביב כשירותו של כריסטיאן אלברז קיים ספק גדול ונראה שהוא לא ישחק לא מול מכבי חיפה ולא מול הפועל תל אביב. אבירם ברוכיאן בספק גדול למשחק מול הירוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully