וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכון טוניסאי

יובל מונד

10.12.2007 / 12:47

אטויל סאהל הטוניסאית מאיימת להפוך להפתעה של אליפות העולם לקבוצות, ומתכוננת לחצי הגמר מול בוקה ג'וניורס ללא חשש

גביע העולם לקבוצות שנפתח אמש (ראשון) ביפן, אמור לספק זירת התגוששות נוספת ומנומנמת למדי למאבק בין שתי אסכולות הכדורגל - האירופאי והדרום אמריקאי. אך האם קבוצת אטויל סאהל הצנועה מטוניסיה יכולה לטרוף את הקלפים?

הכדורגל האפריקאי רשם הערב ביפן הישג מרשים, דחיפה נוספת לקראת המונדיאל שייערך ביבשת לראשונה בעוד כשנתיים וחצי. קבוצת אטויל סאהל (בערבית – א-ניג'ם א-סאחלי, "כוכב החוף"), המייצגת את היבשת השחורה באליפות העולם לקבוצות, ניצחה 0:1 את קבוצת פאצ'וקה המקסיקנית (אלופת איזור ה-CONCACAF) והעפילה לחצי הגמר של הטורניר.

לאחר שהביאה לעולם את חאתם טראבלסי, ממשיכה האומה הטוניסאית לרגש את אוהדי הכדורגל ברחבי הגלובוס. מדינה לא גדולה בכלל ביחס לשכנותיה, ואשר אוכלוסייתה אינה עולה על 10 מיליון תושבים, מספקת גם נבחרת לא רעה בכלל ומשתתפת כמעט קבועה במונדיאלים האחרונים ובנוסף גם אלופת היבשת השחורה בעבר.

לא מפחדים מבוקה

מועדון הספורט אטויל סאהל מגיע מעיר החוף סוסה, השוכנת במזרחה התיכוני של המדינה. המועדון, המחזיק גם בקבוצות כדורסל, כדוריד וכדורעף (ומייצג גם ספורטאים מענפים אינדיבידואלים), נוסד בשנת 1925, 31 שנה לפני עצמאותה של תוניסיה, וזכה 9 פעמים באליפות המדינה (8 מהן לאחר הכרזת העצמאות). האליפות האחרונה בה זכתה קבוצת הכדורגל בשנה שעברה קטעה בצורת בת 10 שנים, בהן נהנתה היריבה מעיר הבירה טוניס, א-תרג'י, מהגמוניה כמעט מוחלטת.

דרכה של אטויל ליפן היתה הרואית לא פחות. בתחילת נובמבר רשמה הקבוצה הפתעה אדירה ובניגוד לכל הציפיות חטפה את הגביע היבשתי מידיה של קבוצת הפאר המצרית אל-אהלי, שזכתה בו בשנתיים הקודמות והייתה רחוקה ניצחון אחד מכניסה להיסטוריה כקבוצה הראשונה לזכות בו שלוש שנים ברציפות. אטויל ניצחה במשחק הגומלין 1:3 בהר הגעש בקהיר, לאחר 0:0 בסיבוב הראשון בסוסה. הניצחון הסנסציוני הושג לעיני קרוב ל-80,000 אוהדים מצרים - כולל הנשיא מובארק - שכבר הכינו את בקבוקי השמפניה בעידודה חסר האחריות של התקשורת המקומית. על החגיגות שאחרי המשחק העיבו התנהגות האוהדים והדרישה המגוחכת והבלתי ספורטיבית של התקשורת לחקור את אירועי המשחק בחשד להטיה על ידי השופט המרוקאי.

עכשיו, אטויל כבר לא צריכה להוכיח לאף אחד שהיא אלופת היבשת הראויה. היא אמנם לא הכתיבה את מהלך האירועים מול היריבה המקסיקנית העדיפה, אבל משחק טוב של ההגנה ויציאה מהירה למתפרצות שיתקו את המקסיקנים והתישו אותם, ו-6 דקות לסיום הצליח הקשר הניגרי מוסא נארי לעקוץ מבעיטה חזקה 30 מטר אלכסונית לשער.

בחצי הגמר, שייערך ביום רביעי, תחכה לאטויל בוקה ג'וניורס הארגנטינית, מחזיקת גביע הליברטדורס, ובקבוצה התוניסאית אופטימיים לקראת המפגש. כובש השער אתמול, מוסא נארי, אמר שהוא בכלל אינו מכיר אף שחקן בבוקה חוץ מכוכב העבר דייגו ארמנדו מראדונה. אולי קצת אופטימיים מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully