וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנזורה במכתש

אייל בן יעקב

10.12.2007 / 10:45

הנהלת הפועל רמת גן סגרה את אתר האוהדים של הקבוצה לאור הביקורת החריפה שנכתבה בו לאחרונה, האוהדים זועמים על סתימת הפיות

כזה דבר עוד לא זכור בעידן אתרי האוהדים. ממש עם שריקת הסיום של התיקו המאופס בין הפועל רמת גן לבין עירוני ראשון לציון ביום שישי, עלתה לאתר האוהדים של הפועל רמת גן כתבה עם הכותרת "עד כאן". בכתבה מתוארת העונה הרעה שעוברת על האורדונים, שנובעת, בין השאר, מאי תמיכתם של האוהדים. לאחר מכן החליטה ההנהלה, בצעד חסר תקדים, לסגור את האתר באופן זמני, בכדי "לעשות חושבים". לטענת האוהדים, מדובר בסתימת פיות לאור הביקורת הגוברת על הצוות המקצועי בעקבות יכולתה הרעה של הקבוצה לאחרונה.

ירון בר לב, מי שמשמש כעורך האתר בשבע השנים האחרונות ומי שמונה רק השנה לתפקיד מנכ"ל הקבוצה, כתב באתר: "אין ויכוח שלקהל יש חשיבות והתמיכה שהוא מעניק לקבוצה שווה נקודות וגם כסף, אבל לפעמים זה גם עובד להיפך. לקהל יכולה להיות השפעה הרסנית על הקבוצה שלו ויש מספיק דוגמאות בכדורגל עד כמה קהל יכול להרים קבוצה וגם להרוס אותה. להמאיס אותה על בעליה ולהפוך אותה לשבר כלי. קצת קרדיט מהקהל וסבלנות לא יזיקו".

בר לב הוא דמות לא שגרתית בכדורגל הישראלי. מדובר באוהד מושבע של הקבוצה, שניהל את אתר האוהדים במשך זמן רב. עם מינויו לתפקיד המנכ"ל, הבין בר לב כי הוא מצוי בין הפטיש לסדן, וכעת נראה כי נמצא הפיתרון. אם זאת, חשוב לציין כי ההחלטה לסגור את האתר לא הייתה של המנכ"ל עצמו, אלא הונחתה עליו מלמעלה.

"הפורום שמשמש כבר כמה שנים כבית הקפה הוירטואלי לאוהדים הפך לאחרונה בחלק מההודעות לבית שימוש של ממש", כותב בר לב. " תיאוריות קונספירציה חולניות מפרי מוחם הקודח של חלק מהכותבים שמתהדרים בשמות בדויים וכותבים כל מה שבא להם בלי לחשוב לרגע שמאחורי המילים יש גם אנשים שקוראים,ילדיהם, הוריהם וחבריהם שקוראים על יקיריהם חידושים והמצאות. זה מגעיל".

במכתש משוכנעים אם כן, שאחת מבעיותיה הגדולות של הקבוצה היא פורום האוהדים. לאוהדים המסורים של הקבוצה, שבאים למשחקים ומשלמים ממיטב כספם, זה נראה יותר כמו דרך קלה להדוף ביקורת, או יותר נכון, דרך קלה להעלים אותה.

"לא יכולתי לסבול שאנשים מוכפשים באתר שלי"

"מה שנסגר זה הפורום, ולא האתר", הסביר היום (שני) ירון בר לב, "הסיבה לסגירה היא שישנם אנשים שאינם אוהדי הפועל ר"ג, אשר ניצלו את העובדה כי לא דאגנו לסנן את ההודעות בפורום, וכל הודעה שנשלחה פורסמה, וכך נשלחו השמצות ברמה של תביעת דיבה. אותם אנשים הפכו את הפורום לעניין בלתי נסבל".

"אני, כעובד הפועל ר"ג, לא יכולתי לסבול מצב בו אנשים שעובדים איתי מוכפשים באתר שלי. הפורום יחזור לפעילות בשבוע הבא, אחרי שנגבש ביחד עם כל צוות האתר כללי אתיקה, שייאכפו בחומרה, ולא תהיה במה לאנשים שנכנסים ומשמיצים, ללא בסיס עובדתי, אנשים אחרים".

"בכל פורום אחר, בכל אתר, לא ניתן כיום להעלות תגובות ללא סינון. מאחר ואצלנו לא נעשה סינון, כל רעיון או חלום מופרע שעלה במוחו של אדם, יכול היה למצוא את עצמו בפורום. אני שכבתי על הגדר בשביל לבצע את המהלך הזה, ולא קיבלתי הוראה מאף אחד לעשותו. הקרבתי את כל המוניטין שלי לטובת הפועל ר"ג, כי זו טובת הקבוצה בשבוע הקרוב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully