וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי אטרקטיביים בספרד

7.12.2007 / 14:13

נראה כי אתלטיקו מדריד למדה מטעויות העבר: רכבת המאמנים ושחקני הרכש נעצרה, והכדורגל נוצץ במיוחד. האם יהיה גם תואר?

כרבע שעה לפני פתיחת המשחק בין אתלטיקו מדריד לברצלונה במחזור ה-35 של העונה שעברה, קפצו האוהדים המקומיים בויסנטה קלדרון לשחקים. חלוץ רקראטיבו, איקצ'וקו אוצ'ה, הישווה ל-2:2 בדקה ה-85 במשחקה של קבוצתו מול ריאל מדריד ונראה היה שהיריבה השנואה נתקלה במוקש גדול במאבק האליפות, כשלסיום העונה נותרו עוד שלושה מחזורים בלבד.

אוהדי הקולצ'יונרוס נתקלו בדילמה. ניצחון מול בארסה היה מסייע לריאל במירוץ לאליפות, אבל מצד שני לא פשוט לפלל להפסד של קבוצתך. עם זאת סקרים שפורסמו במהלך השבוע שקדם למשחק, הצביעו על כל ש-39 אחוזים מאוהדי אתלטיקו רוצים שקבוצתם תפסיד ובכך תסייע לברצלונה במלחמתה עם ריאל השנואה.

כ-5 דקות לפני פתיחת המשחק בויסנטה קלדרון, נכנס המשחק בהואלבה לתוספת הזמן. בשלב הזה הכניס רוברטו קרלוס להילוך חמישי בדרך לכיבוש שהעניק לריאל עוד ניצחון דרמטי בתקופה בה היא ידעה כמעט ורק כאלו. מרגע אחד של אושר, עברו אוהדי אתלטי, הצמודים לדיווחים הלוהטים מהואלבה, לדיכאון.

הפסד של אתלטיקו לברצלונה היה משאיר את הקטאלונים בתחרות עם ריאל על תואר האליפות, אבל ה-6:0 שהראה לוח התוצאות בסיום המשחק היה הרבה יותר מהפסד, הוא היה תבוסה שאפילו קבוצה קטנה לא יכולה להרשות לעצמה. ואתלטיקו לא רואה בעצמה קבוצה קטנה. "זה היה הערב הגרוע ביותר בקריירה שלי", היטיב להגדירו מאמן הקבוצה, חאבייר אגירה.

סכנה לבריאות

"אתלטיקו מדריד עשויה לפגוע בבריאות", הזהיר לא מזמן 'מארקה' המדרידאי ופרשן העיתון, רוברטו פאלומר, הוסיף: "בעוד רוב האוהדים לוקחים איתם למשחק צעיף, סנדוויץ' וגרעינים, אוהדי אתלטיקו לוקחים איתם כדורי הרגעה וערכת עזרה ראשונה".

אותה שישייה שקיבלה אתלטיקו בראש מבארסה, הייתה גם כמות השערים הגדולה ביותר שראו הצופים בקלדרון בעונה שעברה. הקולצ'יונרוס לא כבשו ולו רביעייה במשחקי הבית ושלישייה, מול ויאריאל, הייתה השיא. העונה פורחת לה במרכז הבירה הספרדית אלטרנטיבה לברצלונה ולריאל מדריד, אולי עדיין לא במספר הנקודות, אבל בוודאי באטרקטיביות.

המחזור ה-13 בליגה הספרדית היה הומה ושופע. 34 שערים נכבשו, גוטי הורחק במשחקה של ריאל מדריד מול מורסיה, רונאלדיניו ורייקארד עבדו יפה על פיתוח הסכסוך ביניהם, אספניול עלתה למקום ממנו מגיעים לליגת האלופות ומיגל אנחל לוטינה, מאמן דפורטיבו לה קורוניה, הזיל דמעה אחרי שער שוויון של ריקי, שהעניק לקבוצתו תיקו בחוץ מול אתלטיק בילבאו. אלא שדבר לא דמה לניצחון 3:4 של אתלטיקו מדריד בבית מול ויאריאל, אפילו לא ה-3:4 של לבנטה מול בטיס.

אתלטיקו פיגרה פעמיים, אך בשתיהן הצליחה להשוות שתי דקות אחרי שערי היתרון של ויאדוליד. דווקא כשנשארה ב-10 שחקנים אחרי הרחקתו של חואן ואלרה, הגיעה הדקה ה-90 ואיתה שער עצמי של פדרו לופז, שהעניק לקולצ'יונרוס ניצחון דרמטי. ה-3:4 הזה היה השלישי שראו הצופים בויסנטה קלדרון בתוך חודש, כשפעמיים קבוצתם מנצחת ופעם נוספת מפסידה. עוד לפני כן השיגה העונה אתלטי ניצחונות 0:4 ביתיים מול סראגוסה וסנטאנדר ול-44 אלף המנויים של הקבוצה בוודאי לא משעמם העונה.

הסגל יציב, המאמן קבוע

במחזור האחרון ניצחה אתלטיקו 0:2 בחוץ את בטיס ועלתה למקום הרביעי בליגה הספרדית. חלק התקפי מגוון ומצוין, שכולל את דייגו פורלאן, קון אגוארו, לואיס גרסיה, סימאו, חוסה אנטוניו רייס ומקסי רודריגז הצליח להשכיח את עזיבתו של פרננדו טורס. ההתקפה הזו כבשה העונה 29 שערים, פחות רק מריאל. מצד שני ההגנה, ובמרכזה לואיס פראה ופאבלו, ספגה לא מעט ביקורות העונה.

הקולצ'יונרוס תמיד ראו בעצמם את אחת מהקבוצות הגדולות בספרד, אבל המחסור בהישגים, שהגיע לאורך שנים ארוכות בשילוב עם הטמפרמנט הבלתי נשלט של הנשיא המיתולוגי והפושע חסוס חיל, לא נתן שקט למועדון. חיל פיטר מאמן אחרי מאמן לאורך השנים ומאז חזרה הקבוצה לליגה הראשונה ב-2002, לא עבד בה אף מאמן יותר מעונה אחת, כשאת מצעד הנכשלים מוליך קרלוס ביאנקי הגדול.

השנה, לעומת זאת, אפשר להתחיל להתחיל לזהות סימנים מפתיעים של סבלנות. חאבייר אגירה המכסיקני הגיע לאוסאסונה אחרי מונדיאל 2002 ואת דרכו סיים בה עם מקום רביעי בעונת 2005/6, הטוב בהיסטוריה של הקבוצה. אז הדרים לעיר הבירה והכניס את ראשו למיטה החולה של אתלטיקו, עם אמונה שהוא יכול להבריא אותה. אולי היה זה התהליך הכל כך נראה לעין שעשה באוסאסונה ואולי המקום השביעי שהיווה שיפור ניכר לעומת שתי העונות לפני כן, אבל אגירה קיבל את ההזדמנות הנדירה להמשיך באתלטיקו עונה נוספת.

גם מההצהרות שיוצאות מכיוון הויסנטה קלדרון ניתן להצביע על כך שמפלס הפאניקה במועדון ירד בשנתיים האחרונות. "לא דיברנו על חיזוק בינואר ואני חושב שכך יהיו פני הדברים עד סוף העונה", אמר מפיק הסרטים הנודע ונשיא המועדון, אנריקה סרזו, שבעבר היה סגנו של חסוס חיל המנוח וירש אותו בתפקיד ב-2002. ואילו אגירה מצידו שמר על קו אחיד: "אני לא חושב על החתמת שחקנים בפגרת החורף. אחרי שמיגל דה לאס קוובאס, חואן ואלרה ומיסטה יחזרו, הסגל שלנו יהיה מלא. זה מספיק בשביל להתחרות בשלושת המפעלים".

הבעיה: רגשי נחיתות

אם נראה שבינתיים בעיית הסבלנות קצת גוועה במועדון הלחוץ, למרות פלירטוט פומבי של סרזו עם מוריניו ("הוא מאמן גדול ואתלטיקו מתעניינת במאמנים גדולים"), הרי שרגשי הנחיתות בכל הנוגע לריאל עדיין תקועים בגרונם של אוהדי, אנשי ושחקני הקבוצה, והם גדולים, אבל אולי זה גם בזכות עזרה מבחוץ.

בעיצומה של עונת 2005/6 החליטו בכירי ריאל מדריד שהם לא מרוצים מהשיפוט במשחקיהם. אחת מהתוצאות הייתה פרסום כתבה באתר הרשמי של הקבוצה שנקראה "שבעה חטאים". האשם באותם חטאים, שעל פי הנצרות העונש עליהם הוא מוות של הנפש, היה על פי הכתבה השופט, ברנרדינו גונזאלס ואסקז. לכן לא היה זה מפתיע שלפני הדרבי הגדול השני של עיר הבירה באותה עונה, האשימו המדרידיסטה את עמיתיהם מאתלטיקו בכך שטירפדו את המינוי של השופט שאמור היה להיות משובץ וסללו את דרכו של גונזאלס ואסקז לניהול הדרבי. את הטענות קינחו בעוד האשמה על כך שהשופט הוא אוהד ברצלונה ידוע.

6 דקות בלבד בתוך המשחק פסק גונזאלס ואסקז על פנדל לזכות ריאל והרחיק את מגן אתלטי, אנטוניו לופז. המשחק נגמר זמן קצר אחרי שהתחיל והסתיים ב-0:3. הפעם הקולצ'יונרוס לקחו את הצד המתלונן. "הטקטיקה של ריאל עבדה", נכתב באתר הרשמי, "בשבוע שעבר הם התבכיינו על המינוי של גונזאלס ואסקז והיום הוא נתן להם את המשחק אחרי 6 דקות". הנשיא סרזו הוסיף: "כנראה שבכי מביא תוצאות".

בפברואר בעונה שעברה שוב הגיעה ריאל לויסנטה קלדרון. למרות שהקבוצה הביתית לא ניצחה את יריבתה השנואה מאז 1999, התחושה הכללית הייתה שהפעם אפשר לעשות את זה, בעיקר מפני שריאל ופאביו קאפלו היו בתקופה הכי גרועה שלהם במהלך העונה.

11 דקות בתוך המשחק כבש פרננדו טורס שער יתרון לזכות אתלטי וזמן לא ארוך לאחר מכן הכניעה בעיטה חופשית את איקר קסיאס, פגעה בקורה והבלם הקולומביאני, לואיס פראה, דחק פנימה את ה-0:2 ואת שערו הראשון בקריירה. השופט, ארתורו דאודן איבנז, הצביע על נקודת מרכז המגרש והחל לרוץ לכיוונה וגם הקוון לואיס קוטה עשה דרכו לקו מחצית המגרש, אבל כעבור 4.2 שניות, בספרד מדדו את הזמן, פתאום עצר והניף את הדגל לסימן נבדל. אתלטיקו נשארה עם 0:1 והשער הפסול שינה את המומנטום דווקא בכיוון של האורחים, שהישוו בדקה ה-62 מרגלי גונזאלו היגואין. אולי לרגשי הנחיתות של אתלטי יש גם עזרה לא מבוטלת מבחוץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המבחן הסופי: ב-20 בינואר

אחרי שראתה את סביליה וולנסיה קוראות תיגר על הצמרת, גם אתלטיקו מדריד רוצה (סרזו: "אנחנו מועמדים לזכות בכל תואר עליו אנחנו מתחרים. אני לא יודע אם לקבוצה הזו יש גבול").

הליגה הספרדית היא הליגה הגדולה הכי בלתי צפויה באירופה. האימפריות משאירות נקודות במורסיה, חטאפה וסנטאנדר ואת האליפות שבעונה שעברה ריאל מדריד לקחה עם שמונה הפסדים, הרבה יותר מאינטר, מנצ'סטר יונייטד, שטוטגרט וליון. מי שתתייצב ראשונה, מי שתמנע מסכסוכים פנימיים, מי שתצליח להשיג ניצחונות חוץ גם מול הקבוצות הבינוניות והקטנות, תהיה אלופת ספרד העונה. חמישה-שישה הפסדים לאורך העונה כולה עשויים להתברר כשווים את התואר גם הם.

לאתלטיקו כבר יש שלושה הפסדים, אחד יותר מריאל ומבארסה, אבל נוכח הגמגומים של שתיהן בתקופה האחרונה, יש לה סיבה לשאוף להפתעות. אם לא אז בוודאי למקום בליגת האלופות בעונה הבאה. ב-20 ינואר ריאל מדריד מגיעה לויסנטה קלדרון. אז נדע בצורה סופית אם השינוי של אתלטי הגיע העונה..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully