וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את אריס סלוניקי 70:85

6.12.2007 / 22:37

לראשונה העונה, מכבי ת"א נתנה שואו לקהל בהיכל ורמסה את אריס סלוניקי בדרך לניצחון 70:85, במשחק שסגר את הסיבוב ביורוליג

על מה לא בנו לפני המשחק הזה? עודד קטש בנה על אפקט חיובי מהתבוסה לבני השרון בליגה, הבוסים שלו בנו על התעוררות של שחקני הרכש שכנראה שמעו שאחד מהם יעזוב, והמקומיים בנו על חג החנוכה ועל המפגש המסורתי מול הקבוצה היוונית.

זה נגמר ב-70:85 למכבי תל אביב, שהעלה אותה למאזן 2-5 בסיום הסיבוב הראשון בשלב הבתים ביורוליג. יחסית לאיך שהיא נראתה ברוב חלקי העונה הנוכחית, מדובר במאזן לא רע בכלל שמציב אותה בעמדת זינוק מצויינת לעלייה לטופ 16?

אז מה בדיוק קרה בהיכל נוקיה? קשה להגיד שמה שרשום בסביבונים. נס בטח שלא, קשה לקרוא לזה גם משחק גדול - אבל מה שחשוב הוא שמכבי תל אביב, כנראה בפעם הראשונה העונה, "הייתה פה" לאורך כל המשחק והזכירה במשהו את ההצגות הגדולות שהיו באותו היכל רק לפני שנתיים. הפעם, האחראים העיקריים לזה היו דייויד בלותנטאל, טרנס מוריס ומרכוס פייזר. בדרך, הצהובים נהנו גם מיום קליעות נוראי מהשלוש, של קבוצה שבדרך כלל מכריעה משחקים מעבר לקשת. היא גם נהנתה מיום פושר (גם בזכות ההגנה של הצהובים) של הסקורר ג'רמיה מאסי. בקיצור, זו לא הייתה אריס סלוניקי במיטבה, אבל בימים כאלה צריך גם לפרגן לעודד קטש, שיקווה לצאת לדרך חדשה בזכות הניצחון הזה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם: וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, דייויד בלותנטאל, ליאור אליהו ומרכוס פייזר. זה התחיל בהגנה מצויינת של הצהובים, המשיך בשני ריבאונד התקפה מפתיעים והסתיים, הכי חשוב, במרכוס פייזר שנכנס למשחק מצויין והוביל את הצהובים ליתרון 2:12. כשהיוונים התחילו לייצר את הנקודות שלהם, מכבי תל אביב לא איבדה את המומנטום, כאשר גם קאמינגס ואליהו נכנסו לעניינים והובילו אותה ל-5:16. אריס כבר צימקה למינוס 5, אלא שפעולות חיוביות של הלפרין ואליהו הובילו את מכבי ליתרון 14:23 בסיום הרבע הראשון.

וונטיגו קאמינגס פתח את הרבע השני בשלשה מטווח אנ.בי.איי והעלה את מכבי ל-12 הפרש. מהצד השני, היוונים המשיכו לאבד כדורים, להחטיא מהעונשין ומעבר לקשת, והסקורר שלהם ג'רמיה מאסי לא נכנס למשחק. הצהובים המשיכו לעשות לקהל את החג והפעם היו אלה טרנס מוריס (דאנק) ודייויד בלותנטאל, שקבעו 17:34. פחות משלוש דקות לסיום המחצית, באטיסטה העלה את הצהובים ליתרון שיא של 22:43 והצד היווני לא הצליח למצוא שום פתרון. שלשה של ביינום העלתה את המספר 50 על לוח התוצאות, כאשר היוונים ירדו להפסקה עם 30 נקודות בלבד.

המחצית השניה נפתחה עם עבירה טכנית של מרכוס פייזר, כשבמקביל גם מאסי התחיל לקבל חופש פעולה - כל זה איפשר ליוונים לצמק ל-56:45. ברגעים האלה, דווקא מכבי הייתה זו שנדבקה במחלת איבודי הכדור. היוונים היו קרובים לחזור לפיגור חד ספרתי, אלא ששלשה של בלותנטאל עשתה את הפעולה ההפוכה והעלתה את הצהובים ל-53:65 בסוף הרבע השלישי.

דייויד בלותנטאל וטרנס מוריס המשיכו במומנטום גם בפתיחת הרבע האחרון, ושמרו על יתרון בטוח.פייזר חזר מהספסול בתחילת הרבע השלישי ועזר להם עם עבודת ריבאונד התקפה מצויינת ועוד חסימה נהדרת בהגנה. ברגעים האלה כולם השתדלו להצטרף לחגיגה, כולל וונטיגו קאמינגס ואלכס גארסיה שקבעו 61:83 שתי דקות לסיום והבטיחו את הניצחון החמישי העונה של מכבי תל אביב ביורוליג.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלותנטאל 20 (7 מ-7 ל-2, 2 מ-4 לשלוש) ו-8 ריבאונדים, טרנס מוריס 18 (8 מ-10) ו-9 ריבאונדים, מרכוס פייזר 12, יותם הלפרין 9, וונטיגו קאמינגס 7, וויל ביינום 6, אסטבן באטיסטה (5 אסיסטים) וליאור אליהו 4 כל אחד, אלכס גארסיה 3, עמרי כספי 2.

קלעו לאריס סלוניקי: רייט 19, מאסי 13, קאסל 10, מוטולה 9, אגדאקוס 8, טרי 7, צלדאריס 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully