וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר בפועל לקטין שהשליך חזיז

6.12.2007 / 16:53

שופט ביהמ”ש לנוער בנצרת, יובל שדמי, גזר מאסר בפועל על קטין שהשליך חזיז. ”יש להציב יד קשה כנגד עבריינים פוטנציאליים"

ייתכן שבתי המשפט ומערכת האכיפה בישראל החלו להבין את האלימות הנוראית המתרחשת בספורט והחלו לנפק עונשים קשים במטרה לעצור את ההתדרדרות.

שופט בית המשפט לנוער בנצרת, יובל שדמי, גזר היום (חמישי) 30 ימי מאסר בפועל וחמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים, על קטין בגין עבירות עיסוק בחומר נפץ שלא כחוק והתנהגות פרועה במקום ציבורי, בעת שבמהלך משחק כדורגל הדליק חזיז והשליכו למגרש. כמו כן חויב הקטין לחתום על התחייבות בסך 3,000 ש"ח, להימנע במשך שנתיים מביצוע עבירת אלימות שהעונש עליה לפחות שנתיים מאסר ותשלום קנס בסך 7500 ש"ח או 100 ימי מאסר תמורתו.

יש לציין כי המלצת שירות המבחן הייתה שלא להרשיע את הקטין ולהסתפק בהחתמתו על התחייבות עצמית להימנע מעבירה דומה, אלא שהשופט שדמי לא להתחשב בהמלצת שירות המבחן וגרס כי יש להרתיע, בזמן שעבירות דומות נפוצות במגרשי הספורט ורבים הקטינים המעורבים בהן.

השופט שדמי הוסיף כי: "השלכת חזיז בפרהסיה (באירוע ספורט המוני) כרוכה בסכנה גדולה לנוכחים (כפי שנוכחנו לאחרונה וכפי שמבין כל מי שעיניו בראשו), יש בה התרסה בפני הנוכחים של בוז לכללים החברתיים הבסיסיים ולדרישות החוק, ובדרך כלל מטרתה עשיית רושם על חבריו של הנאשם, השותפים להלוך הרוח האנטי חברתי, והנסיון מלמד כי קיים קושי רב באיתור העבריינים. כנגד כל אלה יש להציב יד קשה של מערכת המשפט, שתרתיע את העבריינים הפוטנציאליים. על העבריינים בכח לדעת, כי מי אשר ייתפס בכף בעבירות בריונות באירועי ספורט או אירועים המוניים אחרים, בעיקר כאשר מדובר בסיכון ממשי של בריאות הגוף לרבים, יידון בדרך כלל למאסר בפועל ממשי (מאחורי סורג ובריח) ולקנס גבוה, גם אם מדובר בעבירה יחידה ובנער נורמטיבי לכאורה".

השופט שדמי ציין כי הפעם הסתפק בתקופת מאסר קצרה בפועל, וזאת בשל הודאת הקטין, גילו הצעיר בעת ביצוע העבירה, ומשום שיש להציב את רף הענישה על מקומו (גבוה משמעותית מזה שבו הוצב היום), לאחר שיידעו הרבים בבירור על הצפוי להם אם יעברו עבירות שכאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully