וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצחת ואף ירשת"

6.12.2007 / 12:53

הנהלת הפועל ת"א פרסמה את תוכן מכתבה החריף לאיגוד השופטים. גם תגובתו של קינן עצבנה אותם. גוטמן השווה את אסולין למסי

בהמשך להתקפה החריפה של הנהלת הפועל תל אביב על איגוד השופטים ובמיוחד על שופט משחק ההפסד מול קרית שמונה, אסף קינן, פירסם המועדון את המכתב החריף שנשלח ליושב ראש איגוד השופטים, בן ציון סלמן, וליושב ראש הועדה המקצועית, משה אשכנזי.

החתום על המכתב היה אחד מחברי קבוצת הניהול, שחר בן עמי, שבין כובעיו הרבים חובש גם את כובע היועץ המקצועי של המועדון. נושא המכתב היה אסף קינן, שופט המשחק, וצוות עוזריו: רן לייכט, עוזי בסון ואבי גורן.

"בשם מרשתי", פתח בן עמי, "הרי לפנות אליכם כדלקמן:

1. מרשתי ממתינה בדריכות לראות כיצד ינהג איגוד השופטים ברביעיית השופטים אשר ביצעה טעויות חמורות במשחק שנערך בין מרשתי לבין קבוצת עירוני קרית שמונה.

2. למותר לציין כי טעויות השיפוט החמורות אינן מוטלות כלל בספק, שכן גם שופט המשחק, מר אסף קינן, התנצל באופן פומבי בגין הטעויות החמורות שביצע ואף עוזר השופט טרח כבר במחצית המשחק והיכה על חטא.

3. יתרה מזו ידוע כי מבקר השופטים מר יוסף בנישתי העניק למר קינן את הציון העלוב 7.1 בגין תצוגת השיפוט הכושלת.

4. מוזר כי עד עתה לא טרחתם והזמנתם את רביעיית השופטים לדיון, שיחה, הבהרה, נזיפה, או כל הליך רואי אחר בגין תצוגת השיפוט הכושלת.

5. מרשתי מצפה כי תנהגו בקינן, ליכט, בסון וגורן, גזירה שווה לפחות כפי שנהגתם בשופטים אחרים שלטעמכם טעו, כדוגמת מר שי שיטרית, שספג הרחקה מארבעה משחקים, בועד שטעויות השיפוט שלו, אם היו, אינן מתקרבות לאלו של קינן, אשר ללא כל ספק תרמו תרומה נכבדה לקביעת גורלו של המשחק.

6. מרשתי מצפה עוד, כי תעשו כל אשר ביכולתכם ובסמכותכם על מנת שמשחקים יוכרעו שלא על ידי תצוגות שיפוט עלובות והתנצלויות חסרות טעם אחריהן. הדרך היחידה להגיע למטרה זו, הינה נקיטת כל האמצעים העומדים לרשותכם כנגד השופטים, שטעו באופן כה בוטה.

7. בשולי הדברים אוסיף כי מרשתי רואה טעם גדול לפגם בתגובות השופט הנכבד קינן לאחר המשחק. תגובות כגון: "אין תופסים אדם בשעת צערו", הינן פוגעות, מתנשאות, והיה מוטב לו היה השופט הנכבד נוצר את לשונו. במיוחד הדברים אמורים כאשר הוא עצמו גרם ביכולתו הדלה לזה הצער בדיוק. רצחת ואף ירשת.

8. אכן, צערה של מרשתי רב הוא, ואולם לאחר תצוגת השיפוט העלובה של מר קינן, צערו אמור להיות גדול שבעתיים ומרשתי תפעם בכל דרך חוקית על מנת לדאוג שכך יהיה".

גוטמן: "אני רואה הרבה חוסר ביטחון"

אלי גוטמן ערך אמש (רביעי) את אימונו הראשון בהפועל תל אביב ומיהר להתנדב לגלות בראיון בגל"צ את הדברים שלדעתו הביאו את הקבוצה למקום האחרון בטבלת ליגת העל, עם בסך הכל שש נקודות. "אני רואה הרבה רצון, קצת חוסר ביטחון, אולי אפילו הרבה", אמר הבוס החדש בוולפסון, "אתמול דיברתי עם גיא לוזון בטלפון, הוא בנה קבוצה, אני יודע מה היו הכוונות שלו, אני יודע שהם שיחקו כדורגל טוב. גול לפה או לשם היה משנה את כל הסיפור וזה אגב אחד החוליים של הכדורגל הישראלי. אם אסולין מבקיע שם שער, אולי אני לא הייתי מגיע בכלל להפועל תל אביב. הפועל סובלת ממצבי רוח, וזה דבר רע מאוד".

"יש סגל טוב", המשיך גוטמן, "אם לקחתי על עצמי את התפקיד אז אני מאמין בו. לא הייתי לוקח את הקבוצה אם לא הייתי מאמין בה. התפקיד שלו הוא לשבת ולהכין, אני אדם מאוד יסודי במקצוע שלי, אני לומד עכשיו את החומר. אני רואה שיש עבודה, אבל אני כל כולי רוצה לשפר את זה ורוצה לעשות את זה. אם אני אצליח להוציא מהסגל הזה יותר ובסיבוב השני יהיו שחקנים שמועמדים לשחקן הסיבוב או לקבוצת הסיבוב, זאת אומרת שאני עשיתי את שלי ואנשים ידברו אחרת. אני חסיד של הנעת כדור, הקבוצה משחקת עם פערים בין השחקנים, ראו את זה היטב מול קרית שמונה ועל זה אנחנו נעבוד".

גוטמן סיפר גם על השינויים שעבר מאז שזכה באליפות עם הפועל חיפה לפני שמונה שנים, מאז הספיק לעזוב את בית"ר ירושלים בשלהי העונה בעקבות לחץ האוהדים, לעבור גם בהפועל באר שבע, הפועל פתח תקווה, לחזור להפועל חיפה ולעבור גם במכבי נתניה. מאז גלה, למשך שלוש שנים, לקפריסין, שם אימן את אא"ל לימאסול, עד שהגיע לוולפסון לחצי עונה בלבד, דבר אשר הוביל גם לביקורת כלפיו. "אני אאמן עד סוף העונה. לגבי ההמשך, מי שלא ירצה אותי יפסיד. גם הגיל וגם קפריסין שינו אותי. התחלתי את הקריירה בגיל מוקדם, הגעתי להישגים מוקדם והם יצרו אצלי רק ציפיות. בדרך היה לי עיתוי לא נכון בהגעה לבית"ר ירושלים, שעצרה לי קצת את ההתקדמות. הגיחה החוצה לשלוש שנים, הביאו אותי לחשוב שאין קיצורי דרך. את הכל צריך לעשות בצורה מחושבת וככה אני עובד".

"לוזון יצר ריחוק מאיתנו"

הפועל תל אביב ערכה הערב (חמישי) אימון נוסף תחת הדרכתו של אלי גוטמן, הפעם באצטדיון בלומפילד. גוטמן המשיך את הדרכתו והסבריו במהלך האימון, ועצר לא פעם את המשחקונים והעיר לשחקנים.

על פי האימון הערב נראה לי גוטמן אכן מיישם את דבריו, לפיהם הוא ייתן הזדמנות שווה לכולם, ורק לאחר מכן יכריע בנושא שחרור השחקנים. ליאור אסולין ופאביו ג'וניור, שהוזכרו כמועמדים בולטים לעזיבה בינואר, תורגלו הערב בהרכב הפותח. גם ראובן עובד, שעלה מהספסל במשחק ההפסד לקריית שמונה, עשוי לפתוח בהרכב.

שחקנים בקבוצה ציינו כי ראובן עובד משקיע מאוד באימונים, ומחכה מאוד להזדמנות שלו בעידן החדש של אלי גוטמן. במהלך אימון אמר גוטמן לאסולין: "אתה צריך לעשות גם הגנה, כמו מסי ורונאלדיניו". מזואה אנסומבו צפוי למלא את מקומו של וואליד באדיר הפצוע, שייעדר מהמשחק מול מכבי נתניה.

שחקני הפועל תל אביב מרגישים שינוי מאז עזיבתו של גיא לוזון, בעיקר בכל הקשור לצד המקצועי. תחת הדרכתם של יוסי אבוקסיס ואלי גוטמן, מעידים השחקנים כי ניכרת רגיעה בחדר ההלבשה לפני האימון, וכמו כן באווירה הכללית של הקבוצה.

שחקן בקבוצה אמר היום: "כשיוסי התחיל לנהל את האימונים השחקנים לא הרגישו לחץ מצד הצוות המקצועי. לוזון יצר ריחוק מאיתנו כאשר הוא הביא איתו את העוזר שלו, רפי כהן. עם יוסי יש לנו ערוץ שיחה פתוח. עד לפני כמה חודשים התאמנו איתו וצחקנו איתו, וזה מה שאנחנו ממשיכים גם עכשיו".

עוד הוסיף אותו שחקן: "אלי הוא אומנם הדמות הסמכותית באימונים, אבל האווירה בקבוצה טובה מאוד. אנחנו לא מרגישים מאויימים. אנחנו יודעים איפה הגבול עם אלי, ומכבדים אותו, כי הוא מכבד אותו. אנחנו מקווים שיחד איתו ועם יוסי נצא לדרך חדשה כבר מול מכבי נתניה".

למרות מזג האוויר הגשום שצפוי בסוף השבוע, בהפועל תל אביב מצפים לכמות קהל של כ-8,000 צופים, למרות היכולת המאכזבת שמציגה הקבוצה. מחר תערוך הקבוצה אימון מסכם בוולפסון.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully