וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הטוטו ליגת העל: חצי נחמה לבני יהודה

4.12.2007 / 19:00

משה ביטון, אלי ביטון ולוקמן העלו את בני יהודה הלחוצה לחצי גמר גביע הטוטו עם 0:3 קל על מ.ס אשדוד. חזן: "השחקנים חסרי ביטחון"

שתיים מהקבוצות החלשות של הסיבוב הראשון של הליגה, מ.ס. אשדוד ובני יהודה, נפגשו הערב (שלישי) לגומלין רבע גמר גביע הטוטו. המשחק הראשון הסתיים בניצחון 1:2 של בני יהודה והערב הקבוצה משכונת התקווה השלימה את המלאכה עם 0:3 קליל.

מאמן השוערים יעקב אסיאג ומאמן הכושר ערן שדו עמדו על הקווים של הכתומים, כאשר עוזר המאמן, חזי שירזי, לא ישב על ספסל הקבוצה מאחר וקיבל לאחרונה עונש הרחקה מבית הדין של ההתאחדות בעקבות התפרצות לעבר השופט בהפסד למכבי פתח תקוה בליגה. כזכור, הנהלת הזהובים עדיין לא מינתה מאמן במקום ניצן שירזי שהתפטר.

אשדוד עלתה בהרכב חסר מאוד ונראתה לאורך המשחק כמי שהעסק לא ממש בראש מעייניה. במחצית הראשונה המשחק עוד היה שקול כשמשה ביטון השכיל לנצל פריצה טובה של אלי אברבנאל בשביל לכבוש (24). במחצית השניה אשדוד התפרקה וספגה פעמיים נוספות: אימורו לוקמן (65) הכניע מקרוב את סמי אג'יי לאחר שהשתלט על הדיפה מכדור חופשי של בלדוט. אלי ביטון הקפיץ נפלא מעל השוער בדרך לשלישי (80).

בני יהודה תנסה למנף את הניצחון הנאה והעליה לחצי הגמר בכדי להתחיל מסע התאוששות בליגה. לאשדוד, שמסובכת כמוה בתחתית, אין אפילו את הלוקסוס הזה.

מהלך המשחק

דקה 24: גול! אלי אברבנאל הרים כדור מצד ימין, הכדור הגיע לביטון, שבעט משמאל לפינה הרחוקה ופנימה.

דקה 34: מתפרצת של בני יהודה שבסיומה הגביה עוז ראלי כדור לרחבה ומשה ביטון נגח חלש החוצה.

דקה 42: קובצ'ביץ' הגביה קרן, בלדוט התרומם נפלא ונגח, אג'יי הדף בקצות האצבעות ואחר כך גם את הריבאונד מרגלי אלי ביטון.

דקה 65: גול! בלדוט בעט עונשין מ-20 מטר, אג'יי הדף ישר לרגליו של אימורו לוקמן, שמארבעה מטרים לא התקשה להדביק את הכדור לרשת הגבוהה. 0:2 מוצדק לבני יהודה.

דקה 77: נאור לוי החליף את עידן ציון באשדוד. המשחק התנהל בעצלתיים, ללא אירועים ליד השערים. נראה שגם אשדוד השלימה עם סיום דרכה בגביע הטוטו העונה.

דקה 80: גול! לירוי צעירי המחליף הכניס כדור עומק נפלא לאלי ביטון שמ-20 מטר, הקשית את הכדור באומנות מעל השוער שיצא לקראתו.

דקה 82: את 8 הדקות האחרונות תעביר בני יהודה בעשרה שחקנים לאחר שעוז ראלי יצא בגלל פציעה ובני יהודה השלימה את כל חילופיה.

דקה 85: אשדוד גם היא עם עשרה שחקנים. מסודי נפצע ויצא ולקבוצה לא נותרו חילופים.

הרכב מ.ס אשדוד: סמי אג'יי, עידן ציון, ודראן יישה (מאור זוהר, 70), אדיר טובול, רחמים צ'קול, יוסי אופיר, עידן מליחי (שי רביבו, 56), דוד רביבו, אלן מסוד, אמיר לביא (עידן שדה, 70), משה בן לולו.

הרכב בני יהודה: דלה איינוגבה, אלי אברבנאל, יאיר אזולאי, זאב חיימוביץ', אסי בלדוט, אימורו לוקמן (סלבר הודז'יץ', 70), הרוויה קובצ'ביץ', עוז ראלי, משה ביטון, אלי ביטון, אלירן עטר (תמיר כחולון, 56), (לירוי צעירי, 74).

אסייג: "עברנו ימים מאוד קשים"

בתום המשחק נכנס המנכ"ל משה דמאיו לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "כל הכבוד על הניצחון היפה, אבל זוהי רק ההתחלה ואסור לשכוח שהמשחק החשוב שלנו באמת הוא בליגה נגד בית"ר ירושלים. נצטרך להביא את אותה יכולת ולבוא עם המון נחישות והקרבה למשחק זה".

ניר קלינגר הוא המועמד המוביל לאימון הקבוצה, אבל דמאיו אמר: "אין שום דבר חדש. להביא אדם שיעמוד בראש המערכת זו משימה מאוד חשובה וזה לא דבר של מה בכך. אנחנו צריכים לדעת שעשינו הכול בשביל להביא את הכי ראוי והכי מתאים לעמוד בראש המערכת".

דמאי התייחס גם לניצחון: "במצבה של הקבוצה כל ניצחון, גם אם הוא במשחק אימון חשוב מאוד על אחת כמה וכמה משחק שמעלה אותנו למעמד חצי הגמר שישוחק ברמת גן וצפוי להיות חגיגה לכל קבוצה שתיקח בו חלק. כמובן שאנחנו גם מאוד שמחים על ההכנסה והכסף שייכנס לקופת המועדון בעקבות ההעפלה לחצי הגמר".

"שמח שהכנסנו עוד כסף למועדון, שמח שניצחנו", אמר בסיום מאמנה הזמני של בני יהודה, יעקב אסייג, "עברנו שבוע קשה מאוד, נפרדנו מניצן שהוא מאמן שכולנו אהבנו. לצוות המקצועי וגם לשחקנים היו ימים מאוד קשים. דיברנו עם השחקנים, הסברנו להם שהחיים נמשכים. מחכה לנו משחק קשה מאוד בשבת מול בית"ר ירושלים". אסייג הדגיש את שאיפותיה של הקבוצה העונה כשאמר: "המטרה של בני יהודה היא להישאר בליגה ולא משהו אחר. מתאים לנו להישאר אפילו במקום שבו אנחנו נמצאים, מספיק להישאר בליגה". לגבי השאיפות האישיות שלו אמר אסייג: "אין לי שום שאיפה להמשיך לאמן, לא רוצה להיות מאמן ואשמח שיבוא מאמן ויתפוס את מקומי ואני אחזור להיות מאמן השוערים".

אלון חזן, המאמן המפסיד הערב, נשמע מדוכדך ממצב קבוצתו ואמר בסיום: "את זה שאנחנו נמצאים בתקופה רעה מאוד אני לא אסתיר. אנחנו מנסים בכל משחק לשנות את זה, עד שנעשה את כל השינויים במערך הפרסונלי. חלק גדול מהשחקנים חסרי ביטחון והמצב הקשה של הקבוצה לא מוסיף לזה. נצטרך לשפר אותם ולשנות את זה לקראת הסיבובים הבאים. אנחנו מקווים שנצליח לקראת המשחקים הקרובים בליגה להכשיר חלק מהשחקנים הפצועים שלנו. נשתדל לעשות את המקסימום עם השחקנים הכי בריאים שלנו. עם כל זה שאנחנו נראים רע, עדיין יש לשחקנים שלנו את היכולת לתת מעצמם ולשנות את המצב".

יישה ודראן, הבלם הקרואטי של אשדוד הוחלף בדקה ה-65 וחזן התייחס להוצאתו מהמשחק: "הציפייה שלי משחקן רכש היא לא רק שיהיה טוב, אלא גם ישפר את השאר. אם נוצרה סיטואציה ששחקן מסוים לא עונה על הציפייה שלי וגם מערער את הביטחון של השאר, אני מעדיף לתת ביטחון לשחקן צעיר. שחקן בית שירוץ וינסה לעשות דברים טוב יותר". בהמשך לפירסומים, אותם אישר חזן, על צירופו של בלם אשדוד בעונה שעברה, כריסטיאן גונזאלס, הוסיף המאמן כי בכוונת אשדוד לצרף עוד בלם נוסף בחלון ההעברות הקרוב, מה שמעיד בוודאות על הכוונה לשחרר את הבלם הקרואטי, ודראן יישה. באשדוד מתכוונים להתחזק במספר שחקנים נוספים, כרגע העדיפו במועדון לא לומר את שמם.

גם חזן התייחס לענייניו האישיים במועדון וכשנשאל אם חשב להתפטר אמר: "בגלל המחויבות שלי למועדון ולבעלים, באתי ואמרתי שאני מוכן ללכת, אם הם יראו לנכון. באמת, אם הם יחשבו שיש מישהו שיכול לעשות את העבודה הזו טוב יותר ממני. שירתתי את המועדון הזה במשך 12 שנה, גם בתור שחקן וגם בתור מנכ"ל. לא יהיה מצב שבו אשים את עצמי לפני טובת המועדון. הבעלים של הקבוצה לא מאמינים בשיטה של להקציב לי שניים או שלושה או חמישה משחקים והם יודעים ומתכוונים לעשות את השינוי מבחינת שחקנים בחלון ההעברות הקרוב. הם מוצאים לנכון לעשות שינוי בסגל השחקנים, וזה מה שנעשה בקרוב".

"אם אחרי שנחליף את השחקנים הקבוצה עדיין לא תיראה טוב ותציג בפני את השאלה הזו, יכול להיות שאענה אחרת לשאלת ההתפטרות". לגבי המשחק מול מכבי תל אביב בשבת אמר חזן: "כרגע זה לא משנה מי היריבה שלנו. היריב המשמעותי מבחינתנו הוא חוסר הביטחון שלנו, וכל הפסד מערער את הביטחון עוד יותר ויוצר תחושה שיהיה קשה לצאת מזה. עם כמה שזה נשמע אולי דבילי, אנחנו נהיה חייבים לדעת להחזיר את הביטחון לשחקנים, לתת להם שקט, לעבוד קשה ולהבין שבמצבים כאלה לא רק כדורגל מביא ניצחון, אלא גם החוזק המנטלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully